1393-11-14 15:19
1734
1
9900
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در گرگان :

امروز آمریکا و اسراییل نمی خواهند صدای مسلمانان به گوش دنیا برسد

استاد برجسته جهان اسلام گفت: امروز هم آمریکا و اسراییل نمی خواهند بگذارند صدای مسلمانان به گوش دنیا برسد و با شگردهای مختلف مسلمانان را عامل تروریست ، وحشت و و افراطی گری معرفی می کنند .

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام  و المسلمین محمد مهدی ماندگاری  عصر امروز  سه شنبه 14 بهمن ماه در مراسم یادواره شهدای حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان گفت : امروز دشمنان ما به اسلام سه نوع حمله می کنند ، اول دسته ای که عنوان می کند اسلام دین غیر عقلانی است و بر پایه خرافه شکل گرفته است و دسته دوم معتقدند که اسلام دین عقلانی شاید باشد اما قابلیت اجرایی ندارد.

ماندگاری ادامه داد: این عده می گویند که اجرا کردن دین اسلام سخت ، غیر قابل باور و بر پایه تصور و آرمان است و نمی توان در جامعه واقعی این نوع اسلام را پیاده کرد.

کارشناس برنامه سمت خدا به دسته سوم اشاره کرد و افزود: برخی دیگر می گویند اسلام مدل امروزی و پیشرفته نیست اگر چه قابل اجراست مثلا هنوز هم می گویند مثلا فلانی پنجاه و هفتی است ، این دسته معتقدند که دوران اسلامی بودن گذشته است .

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: شهدا می گویند ما با جان خود در مقابل هجمه های نظامی دشمنان ایستادیم حال شما با فکر و قلم خود در مقابل حملات اعتقادی دشمن بایستید وگرنه راه شهدا را ادامه ندادید.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به جوابهایی که برای سه دسته حمله کننده فوق می توان بیان کرد ، گفت: آنهایی که می گویند اسلام عقلانی نیست بدانند اولا اولین چیزی که خداوند خلق کرد عقل بود ، لذا مگر می شود که خداوند عقل را خلق کند اما انسان کار عقلانی نکند .

وی افزود: حدود 250 مرتبه در قران کریم دعوت به تفکر و تعقل شده است و سوم اینکه اصول دین ما تقلیدی نیست حتما باید عقلانی باشد و وقتی که یک دینی اصولش عقلانی است مگر می تواند غیر عقلانی رفتار کند.

ماندگاری با گریز به قصه هجرت مسلمانان به حبشه گفت : در آن زمان هم کفار و مشرکین به نجاشی گفتند که مبادا حرفهای این افراد تندرو را گوش کنی اما این پادشاه عاقل وقتی به حرفهای جعفر بن ابیطالب گوش کرد کاملا نقلب شد که این سخنان در روایات و احادیث مشهور به ده فرمان است که کاملا عقلانی بودن دین اسلام را معرفی می کند.

این عالم وارسته ادامه داد: امروز هم آمریکا و اسراییل نمی خواهند بگذارند صدای مسلمانان به گوش دنیا برسد و با شگردهای مختلف مسلمانان را عامل تروریست ، وحشت و و افراطی گری معرفی می کنند .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سایت خبری عسلویه

http://www.sepas.ir/module/news/36737/

0
0
پاسخ
1393-11-15 07:00

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.