1393-11-13 12:29
1916
1
9845
مختار مهاجر عنوان کرد:

فارغ التحصیلان کشاورزی برای ورود به بازار کار تردید نداشته باشند / استان 6 هزار کارشناس جهت ارتباط با کشاورزان نیاز دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت :سازمان جهاد کشاورزی آمادگی این را دارد تا به دانش آموختگان کشاورزی در جهت ورود به عرصه های ترویج کشاورزی و واگذاری پروژه ها در قالب اصل 44 خدمت رسانی نماید ولی آنها برای ورود به عرصه نباید بترسند و حراص نداشته باشند.

به گزارش گلستان ما ، مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب ما به بذور اصلاح شده در خارج از کشور احتیاج داشتیم و بعد از انقلاب دیگر این بذرها وارد کشور نشد، گفت: کارشناسان و محققین در مراکز تحقیقات و دانشگاه ها به گونه ای عمل کردند که امروز در هر سال 6 تا 8 رقم گندم اصلاح شده توسط فرزندان انقلاب در خدمت تولید کنندگان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: پتانسیل تا آنجا بالا رفته که توان تولید بیش از نیاز در جامعه ایجاد شده است اما کشور ما در یک منطقه خشک قرار دارد و ما در اقلیمی قرار داریم که بارش کمی دارد همچنین این شرایط آب و هوایی روی تولیدات ما تاثیر زیادی دارد و اگر شرایط مناسب ایجاد شود با همین ارقام داخلی می تواند در هکتار 8 تن تولید را ایجاد نماید و در عرصه تولیدات داخلی گندم خودکفا باشیم.

مهاجر با اشاره به اینکه درگذشته گسترش پنبه جزء سیاست های اصلی استان بود و با توجه به نیاز جامعه نسبت به تولید روغن و تغییر کشت به سمت دانه های روغنی و افزایش سطح زیرکشت دانه های روغنی همچون کلزا میزان تولید پنبه استان کاهش داشت ، افزود: جهاد کشاورزی با برنامه ریزی هایی که انجام داده به دنبال افزایش سطح زیرکشت پنبه در استان تا سطح 70 هزار هکتار است.

وی در ادامه با بیان اینکه در قبل از انقلاب حدود 2 تا 3 هزارهکتار باغ دراستان داشتیم ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 33 هزار هکتار باغ در استان داریم که قرار است این میزان را تا 70 هزار هکتار افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تنوع زراعی و باغی را یکی از اصول اقتصادی کردن کشاورزی دانست و گفت: توسعه کشت درختان مثمر در اراضی شیبدار یکی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان است که قصد دارد این طرح را مجدد در استان احیا کند.

مهاچربا بیان اینکه فارغ التحصیلان نباید برای ورود به عرصه کار در زمینه کشاورزی تردید داشته باشند ، اظهارکرد: چرا باید با وجود حدود 300 دانش آموخته کشاورزی در بخش آب باز هم هیچ پیمانکاری در این بخش وجود نداشته باشد .

وی تصریح کرد: وقتی می توان با احداث یک گلخانه کوچک با متراژ 200 متر درآمد مناسبی داشت چرا نباید دانش آموختگان واردعمل شوند.

مهاجر در ادامه افزود: فارغ التحصیلان به تنهایی نمی توانند وارد عرصه شوند و از آنها این توقع را نمی توان داشت که سرمایه لازم را جهت فعالیت داشته باشند به همین خاطر آنها می توانند از طریق نظام مهندسی و تشکیل شرکت های خدمات مشاوره کشاورزی در هزاران هکتار که در استان داریم و برای پوشش این میزان زمین باید بیش از 6 هزار مهندس فعالیت داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی آمادگی این را دارد تا به دانش آموختگان کشاورزی در جهت ورود به عرصه های ترویج کشاورزی و واگذاری پروژه ها در قالب اصل 44 خدمت رسانی نماید ولی آنها برای ورود به عرصه نباید بترسند و حراص نداشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ادامه داد: در سال گذشته با وجود 33 هزار بازنشسته  در وزارت جهاد کشاورزی مجوز جذب 10 هزار و 800 نفر جذب در کشور صادر شد که 7800 نفر براساس قانون مشمول جذب در کشور شدند که در استان با توجه به تلاش هایی که انجام شد 510 نفر مجوز جذب گرفته شد و از این میزان حدود 460 نفر احکام جذب آنها برای فعالیت در سطح استان صادر شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمدرضا منتظری

درود بر دکتر مختار مهاجر خدا نگهدارش باشد بهترین مدیر استانی است افتخار ماست

0
0
پاسخ
1393-11-13 18:49

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.