1393-11-10 18:27
1788
0
9678
وزیر کشور دوران اصلاحات در گرگان :

شهداء برای تامین عدالت تلاش کرده اند / رسانه ها نباید افراد بی دفاع را مورد هجمه قرار دهند

حجت الاسلام موسوی لاری در یادواره شهدای روستای محمدآباد گرگان گفت: اگر رسانه ها افراد بی دفاع را مورد هجمه قرار دهند نشان می دهد از آرمانهای شهیدان فاصله داریم.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو ، حجت الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری وزیرکشور دولت اصلاحات در یادواره شهدای روستای محمدآباد گرگان با بیان اینکه درب های بهشت بر اساس درجات تقوا و میزان وابستگی انسان به خدا جداست ، اظهارکرد: جهاد یکی از درب های بهشت است آنهایی که در راه خدا جهاد کردند و در مسیر آن جان خود را از دست دادند وارد بهشت می شوند.

عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: آنچه ما با شرکت در این محافل باید مرور کنیم و پیوند خود را با انسان هایی مستحکم تر کنیم که از نظر نیکو کاری بالاترین مرحله و درجه را دارند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به کسانی که در راه خدا جان خود را از دست می دهند می گویند شهید ، زیرا شهید کسی است که در یک عنوان خدایی با خدای بزرگ و نبی گرامی همراه شده است ، شهید هم فرشته مبشر را می بیند ، هم رضوان خدا را و هم شاهد و ناظر جامعه ای است که از آن رفته است.

جمهوری اسلامی شکل گرفت تا اخلاق مبنای تعاون اجتماعی باشد

موسوی لاری در ادامه بیان داشت: دشمن با حمایت همه جانبه استکبار جهانی به میهن ما به انقلاب ما و به نظام جمهوری ما حمله کرده است. حمله دشمن به سرزمین ما از یک طرف و از سویی دیگر نظام تازه تاسیس شده جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است.

وی تصریح کرد: دشمنان و استکبار جهانی شکل گیری این نظام را نمی توانستند ببینند ، هشت سال مقاومت رزمندگان ، ایثارگران و شهیدان ما باعث شد که از سرزمین ما حتی یک وجب جدا نشود.

این عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: جمهوری اسلامی شکل گرفته است تا یک انسان در درون آن آزاد باشد ، حرمت و کرامت او حفظ شود . جمهوری اسلامی شکل گرفته است تا معیشت مردم و زندگی معمولی مردم شکل بگیرد و رفاه و آسایش آنها تامین شود . جمهوری اسلامی شکل گرفته است تا اخلاق مبنای تعاون اجتماعی ما باشد. جمهوری اسلامی شکل گرفته است تا صلابت رفتار در میان جامعه محقق شود.

آیا وقتی در جامعه اختلاس میلیاردی می شود می توان گفت جامعه به آرمان شهیدان نزدیک است

وی در ادامه گفت: اگر قرار بود نامی از جمهوری اسلامی باشد ولی از محتوای جمهوری اسلامی خبری نباشد می توان گفت که شهیدان به دنبال این نام بودند نه محتوا ؟ آیا این پشت پا زدن به آرمان های شهیدان نیست ؟ انتظار شهیدان از همه ما این است که در جهت آرمان های انقلاب تلاش کنیم.

موسوی لاری اظهار داشت: جمهوری اسلامی مدعی شد که می توان که با اندیشه اسلامی و با تمسک به اطلاعاتی که از متون دینی به دست می آید جامعه مان را یک جامعه قابل زندگی تبدیل کنیم و جامعه ای باشد که کرامت انسان در آن رعایت شود.

وی در ادامه بیان نمود: ما منادی اسلام رحمانی بودیم ، اسلامی که پیامبرش پیامبر رحمة للعالمین است. اسلامی که برای حاکمیت اخلاق در جامعه آمده است. اما امروز در گوشه و کنار دنیا کسانی به نام اسلام انسانهای بی گناه را گردن می زنند آن هم با داعیه دین داری و اسلام خواهی.

موسوی لاری افزود: آرمان شهیدان ما این بوده است که ما جامعه را بر پایه عدالت پایه ریزی کنیم. آیا وقتی گفته می شود در جامعه ما بعضی افراد سه هزار میلیارد ، هفت هزار میلیارد و ارقامی دیگر اختلاس کرده اند ، این جامعه با آرمان های شهیدان نزدیک است ؟ آیا می شود باور داشت که این آرمان هایی است که شهیدان ما برای آن جان باخته اند ؟

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.