1393-11-07 11:28
1884
0
9547
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در گرگان ؛

تعادل در توزیع زکات یکی از مهمترین اصول جامعه اسلامی است / داعش با همکاری صهیونیست به دنبال تفرقه بین مسلمین است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور امروز در دومین همایش عاملین زکات گلستان تعادل در توزیع را یکی از مهمترین اصول جامعه اسلامی دانست واظهارکرد: در برخی استانها گزارش داده اند فقرا در بحث زکات فراموش شده اند و به ساخت و سازها بیشتر از فقرا اهمیت داده شده است و اولویت بندی ها در هزینه کردن زکات فراموش نموده اند.

به گزارش گلستان ما ، حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در دومین همایش مبلغین استان گلستان با اشاره به اینکه در سال 92 با تلاش مسئولین امر توانستیم 100 میلیارد بیشتر از میزان در نظر گفته شده زکات جمع آوری نمائیم ، اظهارکرد: این میزان با توجه با خشک سالی ها و تنگناهای موجود می تواند رقم بالاتری باشد که این به تبلیغات و فعالیت های ما بستگی دارد که بتوانیم چگونه به این فعالیت اقدام نمائیم.

وی ادامه داد: مبلغین علاوه بر جمع آوری زکات باید مشکلات مردم را نیز جمع آموری نمایند و با استفاده از شورای زکات به اطلاع مسئولین برساند تا انشاالله این مشکلات نیز مرتفع گردد چون وظیفه ما علاوه بر جمع آوری زکات باید به افزایش صحنه تولید و گسترش این عرصه نمائیم تا تولید افزایش بیشتری داشته باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با اشاره به مشکلات مختلف موجود درعرصه تولید، تصریح کرد: تولید امکاناتی می خواهد و کمک به رونق تولید یکی از کارهای اساسی دولت است و باید صحنه تولید را دولت تقویت کند.

وی با بیان اینکه زکات ارتباط مستقیم با تولید دارد، افزود: با توجه به این موضوع یکی از مسائل مدیریتی در بحث مدیریت زکات توجه به بخش تولید است.

حجت الاسلام تقوی به نقش مهم جهادکشاورزی در حمایت از کشاورزان و اهمیت آن در پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: مسئولین جمع آوری زکات باید در خصوص جمع آوری زکات دغدغه داشته باشند.

زکات قانون جامع است که ابعاد سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی و عبادی مختلفی دارد

وی درادامه با اشاره به اینکه زکات یک قانون جامع است که هم ابعاد سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و عبادی دارد، افزود: هرنعمتی که خداوند به ما عنایت می کند باید زکات آن را بپردازیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه تصریح کرد: مردم باید بدانند در پرداخت زکات واجبی را انجام داده اند و نه اینکه پولی را برای اجرای یک طرح عمرانی پرداخت می کنند.

وی درادامه تاکید کرد: مسئولین باید به مسائل تربیتی زکات توجه داشته باشند و مبلغین دین پیام زکات را باید در نظر بگیرند و در بین مردم تبلیغ نمایند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه مسئله اشتغال مسئولیت اصلی دولت است، گفت: زکات یک امر الهی است و ابتدا باید به این عنوان پرداخت شود و آثار تربیتی زکات مورد توجه قرار بگیرد بعد از محل آن به اشتغال و بقیه مشکلات کمک شود.

مبلغین نامه 25 نهج البلاغه را به عنوان دستورالعمل اجرانمایند

وی درادامه گفت: هر مبلغی نمی تواند برای تبلیغ و جمع آوری زکات برود مبلغین باید مواردی که در نامه 25 نهج البلاغه آمده است به صورت دستورالعمل استفاده نماید و با استفاده از آن اقدام به تبلیغ در خصوص زکات نماید.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه برخی جاها برای دریافت پول تشویقی زکات پولی را قرض می کنند و بعد از دریافت تشویقی قرض را بازپس می دهند،گفت: نباید پول زکات را با هیچ پول دیگری مخلوط کنند این اقدام باعث آلوده شدن پول زکات می شود و نباید اجازه دهید این اتفاق در بحث جمع آوری زکات انجام شود زکات حتی اگر کمتر هم جمع شود نباید با این شیوه ها آلود شود.

وی تعادل در توزیع را یکی از مهمترین اصول جامعه اسلامی دانست واظهارکرد: در برخی استانها گزارش داده اند فقرا در بحث زکات فراموش شده اند و به ساخت و سازها بیشتر از فقرا اهمیت داده شده است و اولویت بندی ها در هزینه کردن زکات فراموش نموده اند.

حجت الاسلام تقوی در ادامه خاطرنشان کرد: در ابتدای سال باید سهم اقدامات فرهنگی از زکات مشخص شود و خدمات فرهنگی مثل ساخت مسجد و خانه عالم نباید به عنوان کار فرهنگی عنوان شود مثالا جای مسجد و خانه عالم بدون استفاده افتاده است کجا این کار فرهنگی است.

داعش با کمک صهیونیست به دنبال اختلاف افکنی بین مسلمین است

وی درادامه با اشاره به اهمیت وحدت دراستان گلستان، خاطرنشان کرد: دست هایی در جهان اسلام برای تفرقه بین مسلمانان فعال شده اند و می خواهند بین مسلمین تفرقه ایجاد نمایند .

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: امروز گروه های تکفیری و که دست پرورده صهیونیست هستند در حال جنایت در کشورهای اسلامی و زمینه سازی تفرقه هستند.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره)راه مسلمین را مشخص کرده است، افزود: اگر یک شیعه و یا سنی در جایی خطایی کرد نباید به حساب تمام شیعیان یا اهل سنت نوشت .

حجت الاسلام تقوی در پایان خاطرنشان کرد: امروز باید به دنیال این باشیم که در برابر دشمن مشترک وحدت خود را حفظ نمائیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.