1393-12-05 20:22
2220
9
9394
تکرار / نطق پیش از دستور ناصر گرزین :

اجرای همزمان 220 پروژه در گرگان / مشروعیت اعضای شورا به خدمتگزاری آنهاست / مردم خشنود از پوست اندازی جدید شهری هستند/از عوام فریبی خودداری کنیم

عضو شورای شهر گرگان گفت : امروز باید به دنبال اجرای پروژه های کلان در سطح شهر باشیم و از عوام فریبی خودداری کنیم چرا که بی ثباتی در مدیریت شهری دشمن توسعه مداری و باعث عقب ماندگی در شهر خواهد شد.

به گزارش گلستان ما ؛ ناصر گرزین عضو شورای شهر گرگان امشب در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر گرگان نطق پیش از دستور خود ا با یک بیت شعر از صائب تبریزی آغاز کرد:

چون وا نمی کنی گره ای خود گره مباش                 ابرو گشاده باش اگر دستت گشاده نیست

وی گفت : اینجانب همگام با  اعضای محترم شورا وامت آگاه محمدی "صلی الله علیه و اله و سلم" این عمل اهانت آمیز و اندوه بار جاهلی را که نماد توهین به مقدسات همه انسان هاست، محکوم می‌نماییم و از صدور پیام بسیار ارزشمند تاریخ ساز و تحول آفرین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بسیار سپاسگذارم

گرزین در ادامه گفت : موضوع شورا و شهرداری این روزها در اذهان عمومی به یک موضوع بحث برانگیز تبدیل شده است موضوعات و اظهار نظراتی که در مجامع مختلف و توسط افراد و افکار متنوع مطرح می شود ابهاماتی را به همراه دارد که شاید نیاز به بازبینی و بازنگری داشته باشد...

بیائید با خودمان صادق باشیم

عضو شورای شهر گرگان افزود: ما امروز بیش از هر چیز به صداقت نیاز داریم. صداقت با خودمان به عنوان مدیران شهری... صداقت با عملکردمان و صداقت با آنچه که تقدیم مردم این شهر کردیم...

ناصر گرزین گفت : ما هیچ وقت قصد بزرگنمایی نداشتیم و نداریم اما همه شاهدند که واقعاً طی یکسال گذشته شهر به تکاپو درآمده، برای زنده شدن، برای زیبا شدن و برای زیبا دیده شدن.... این موضوعی نیست که من به عنوان عضو شورا بتوانم نظر شخصی خودم را در آن اعمال کنم بلکه این موضوع را می توان در زمزمه های مردمی و نظرات متنوع شهروندان جستجو کرد...

نگذاریم این موج شور و نشاط و تکاپو برای آبادانی شهر به افول رود. اجازه ندهیم دیدگاه های شخصی ما محروم ماندن 350 هزار شهروند از پروژه های زیر بنایی و عمرانی شهری را در پی داشته باشد.

مطمناً قدرت شورا و شهرداری در کنار هم چندین برابر می شود و امروز شهروندان از ما انتظار دارند همه توان و تجربه و تخصص مان را کنار هم بگذاریم و تلاش کنیم برای ایجاد بهترین ها در این شهر که همه لایق بهترین هستند.

مدل توسعه ای جدید در  شهر گرگان ایجاد شده است

این عضو شورای شهر گرگان خاطرنشان کرد: امروز شهروندان شاهد ایجاد یک مدل جدید برای توسعه شهری با اجرای پروژه های عمرانی گسترده در سطح شهر هستند. برای جلوگیری از اشتباهات باید به مطالعه دقیق و کارشناسی بپردازیم و راه خطای پیموده‌شده در حوزه های مختلف را دوباره تکرار نکنیم.

مدیریت در ابعاد مختلف شهربه مطالعه و پژوهش نیاز دارد و باید از تجربیات افرادی که به‌صورت عینی عمر خود را در این زمینه گذاشته‌اند، استفاده کنیم تا بتوانیم تلفیق مناسبی از مدرنیته و سنت را در شهر اجرایی کنیم.

امروز باید شهر را به گونه‌ای بسازیم که در آینده حسرت ایجادنکردن شهری مناسب را نداشته باشیم. باید شهرسازی را به سمتی پیش ببریم که بتواند به همه نیازهای بشر را پاسخ دهد و بهترین مکان را برای زندگی انسان ایجاد کند.

رهنمودها و نظرات بزرگان و نخبگان را جدی بگیریم

ناصر گرزین تصریح کرد:  مشورت کردن با عقلا به معنای بهره‌گیری از عقل، خرد، تجربه و دانایی اشخاص می باشد در صورت مشورت درصد خطا کم و رسیدن به مقصد سهل می‌شود و هزینه‌ها نیز به حداقل می‌رسد.  به یمن جمهوری اسلامی مسئله شورا و شور و مشورت در مهم‌ترین سند جمهوری اسلامی ایران یعنی قانون اساسی ذکر شده است، بر همین اساس تمام مسئولان  مستقیم یا غیرمستقیم منتخب مردم هستند.

 زمانی که مردم به کسی رأی می‌دهند یعنی قدرت و اراده خود را به او تفویض می‌کنند و امانت خود را به فرد منتخب واگذار می‌کنند آنها که در ایام تبلیغات اعتماد رأی دهندگان را جلب کردند باید با امانت داری در پی اغراض شخصی و هواهای نفسانی نرود و آرای پاک و مقدس مردم را به گروه گرایی و سیاست بازی آلوده نسازد و منافع و مصالح نظام اسلامی و مردم را فدای مطامع شخصی و گروهی نکنند و از انشعاب بپرهیزد.

هر کدام از اعضای شورا وظیفه صیانت از آرای مردم را دارند،اعضای شورا طبق وظیفه و قولی که به مردم داده‌اند باید نیازهای مردم را پیگیری، احیا و احصا کرده و از مسامحه و مداهنه روی حقوق مردم خودداری کنند.

مشروعیت اعضای شورای شهر به خدمتگزاری  آنهاست

سخنگوی شورای شهر گرگان گفت:هرگونه اختلاف و تنش که موجب عدول از وظیفه ذاتی شورا شود یقینا به مشروعیت آن لطمه می‌زند. مشروعیت شورا به کارکرد آن باز می‌گردد نه چیز دیگر.....

اگر اعضای شورا نتوانند در جمع کوچک خود وحدت و اخوت و همسویی و همفکری داشته باشند قطعا در خدمتگزاری به مردم ناموفق می‌شوند و فرصت‌ها بر باد می‌رود و باز نمی‌گردد.

 اختلافات موجب مغفول ماندن اهداف اصلی و خدمتگزاری  است واختلافات بر سر دنیا در مکتب اسلام مذموم و امری غیرقابل قبول و زشت است و بدون تردید هر جا اختلاف باشد در آنجا هوای نفس حاکم است. اینجا نقش  مدبرانه و دلسوزانه بزرگان و افرادبا تجربه بسیار مهم است که با گذشت وتدبیر و برای رضایی خدا همه را به هم گرایی دعوت کنند

مسئولیت در نظام اسلامی یک امتحان الهی است، و برای پیروزی در این امتحان به تقوای الهی نیاز است زیرا در تقوا حلم، بردباری، محبت، رأفت، گذشت، ایثار، وحدت، خدمت، امانت‌داری، زیبایی و… وجود دارد و منیت، اختلاف، نزاع، خودستایی، دوعیت،  ریاکاری، کم‌کاری و… در فرد متقی دیده نمی‌شود. داشتن صرف تعهد و تخصص برای اعضای شورا کافی نیست و اعضای شورا باید متدین باشند و از خواسته‌های نفس و وسوسه شیطان دوری کنند.

باید این فرصت به مدیریت شهری داده شود و در این مسیر با پشتیبانی به توسعه شهری کمک کرد.ما نباید مثل بعضی از شوراها مرتکب خطاهایی شویم که قابل جبران نباشد و انتظار می‌رود با همدلی و وفاق مشکلات را حل و نشان دهیم که محکم  پای اجرای وعده ها یمان به مردم ایستاده ایم.

ترسیم آینده شورای شهر و شهر گرگان با همدلی و وفاق

گرزین بیان کرد: کم کاری و عقب افتادن از مردم در پیگیری و رصد کردن مطالبات به حق آنان امری غیر قابل بخشش و بر خلاف سوگند آغاز به کار این نهاد مقدس اسلامی است....اكنون باید تلاش كنیم در جهت خشنودی خداوند و جلب رضایت مردم گام برداریم و من توصیه می كنم كه صادقانه تلاش كنیم و با همراهی مردم، شهرمان رابا سرعت بیشتری به سمت توسعه ببریم ودر عمل نشان دهیم شورای اسلامی دوره چهارم متفاوت است

از همكاران خودم می خواهم تا از هر گونه كمك به شهرداری و خدمت رسانی بهتر به مردم دریغ نكنند  بحمدالله با همراهی هم می توانیم فضایی دوستانه توأم با پذیرش قواعد مردم سالاری  در شورا  فراهم کنیم و باید از این فضا در جهت انجام وظایف خود یعنی تصمیم گیری و نظارت دقیق سود ببریم چرا كه توفیق ما در گرو رعایت اصول كار شورایی  است..

رمز موفقیت شهردار شهر گرگان تلاش،  جدیت،  دلسوزی به همراه سلامت و قانون مداری است

منتخب مردم گرگان در شورای دوره سوم و چهارم شورای شهر گرگان اذعان کرد: شورا و شهرداری دو بازوی یك پیكره هستند به نام "نهاد مدیریت شهری" كه بدون تردید حیات وحركت این پیكره مستلزم نشاط و پویایی این دو بازو و نیز سلامت و تعادل و تعامل آنهاست. شورای شهر بازوی تصمیم گیری و نظارتی و شهرداری نیز بازوی اجرایی نهاد مدیریت شهری محسوب می شوند بدیهی است موفقیت این نهاد در گرو عملكرد درست و تعامل منطقی شورا و شهرداری است و بالعكس چنانچه این دو بازو خلاف جهت یكدیگر و در فضایی تهی از تعامل حركت كنند، نه تنها موفقیتی نصیب مدیران شهر نمی شود بلكه خساراتی به شهر و شهروندان وارد خواهد شد كه بعضاً جبران ناپذیر می باشد.

بنابراین هر چه سطح همكاری و همیاری شورا و شهرداری بیشتر باشد ضریب موفقیت نهاد مدیریت شهری افزون تر خواهد بود .

 همچنین با توجه به ضرورت جلب رضایت شهروندان و تامین اسباب رفاه ، آسایش و امنیت آنان ، می توانیم بگوییم یک شهر برای زندگی چقدر مناسب است؟  اعضای شورا نباید وامدار کسی باشند شهری موفق است که با شناخت و آگاهی از خواست مردم ، برنامه ریزی های لازم برای تحقق خواسته های آنان را انجام دهد .

در سالي كه مزين به سال اقتصادو فرهنگ و عزم ملي و مديريت جهادي ازسوي مقام معظم رهبري نامگذاري شده است اعضاي شوراي چهارم  بایدبا  بينش درست بتوانند  در راستاي اين امر موفق عمل كنند .

شهرداری به عنوان بازوی اجرایی نهاد مدیریت شهری در كنار اجرای مصوبات شورا می بایست دارای قوه ابتكار و خلاقیت بوده و در راستای مدیریت هزینه ها، كسب درآمد، توسعه سرمایه گذاری، جلب مشاركت مردم و اجرای طرح ها خلاقانه عمل كند و در راستای بكارگیری توان كارشناسی مجموعه مدیریت شهر، از پتانسیل تصمیم گیری و نظارت شورا بیشترین استفاده را ببرد.

شورای شهر نیز به عنوان پارلمان محلی دارای دو وظیفه اصلی تصمیم گیری و نظارت است كه بر اساس قانون به شهرداری محدود نمی شود اكنون كه شورا به دوران بلوغ خود نزدیك شده و ۱۵ سال از عمر آن می گذرد تمام دست اندركاران این نهاد و منتخبان مردم در تلاش هستند تا جایگاه واقعی شورا را تبیین و نهادینه سازند.

حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد اما باید با همدلی به توسعه شهر گرگان فکر کرد و از بگومگوهایی که باعث تفرقه می شود پرهیز نمود

در یکسال گذشته در شهر گرگان چه گذشت

ناصر گرزین افزود: شهر گرگان به یک کارگاه ساخت و ساز تبدیل شده است، موتور توسعه شهر گرگان روشن شده است،  توسعه و توجه همه جانبه و اجرای نزدیک به 220پروژه عمرانی همزمان در شهر گرگان نوید از یک تحول و تغییرات اساسی در شهر گرگان دارد. خدمت برای مردم ملموس شده و از شعار به عمل تبدیل درآمده است. اطمینان دارم با اعتماد و حمایت از مدیریت شهری،  گرگانی متفاوت و در خور شهروندان شهر گرگان خواهیم داشت. آقای صادقلو به عنوان شهردار نشان داده است که توانایی توسعه همه جانبه شهر گرگان را دارد و  می تواند پاسخگو مطالبات شهروندان باشد.

 همکاران عزیز مردم بی ثباتی  در مدیریت را نمی پذیرند، نظم و انظباط و کارآمدی در شهرداری حاکم است مردم خشنود از پوست اندازی جدید شهری هستند

 مردم بهترین داور و قضاوت کننده هستند.

شهروندان هوشیار ما برای توسعه شهر گرگان باید پشتیبان شورای اسلامی شهر و شهرداری باشند و سیاست و تدبیر اعضای شورا باید در خدمت حق و حقیقت باشد.

با هیچ کس غیر از مردم عزیز شهر گرگان  عقد اخوت ندارم و امروز باید بگویم از عملکرد خوب شهردار دفاع میکنم چرا که شهرداری از مدیریت روزمره گی خارج شده و برنامه محوری در سرلوحه کار قرار دارد، پروژه های نیمه تمام در حال تکمیل است و پروژه هایی جدید به اجرا درآمده است که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد

اعم پروژه های نیمه تمام که در حال افتتاح است

1-    پروژه عدالت 17که در 87/4/29 شروع شده و مدت قرارداد دو سال بود

2-    پروژه مجتمع فرهنگسرا که تاریخ قرارداد1385/7/30و مدت قرارداد آن 30ماه بوده است 

3-    ساختمان شهرداری منطقه دو که تاریخ شروع 90/4/20بوده و مدت قرارداد دوسال  بوده است

4-    پارک بانوان

5-    ساختمان شماره دو شهرداری و دیگر پروژه ها ............

بخشی از اعم فعالیت ها

1-کاشت ده هزار اصله درخت در شهر گرگان یک رویکرد جدید در مدیریت شهری است

2-نورپردازی و زیباسازی در شهر گرگان

3-افزایش 60265مترمربع فضای سبز به سرانه شهر گرگان

4-احداث و بهره برداری از 9 پارک محله ای در سال 93

5-اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در شهر

6-    تصویب 34چشم اندازبرای شورای اسلامی و شهرداری

7-    اجرای چندین برنامه مطالعاتی و زیر ساختی

8-    بودجه 200میلیاردی شهرداری گرگان در حال تحقق می باشد

9-    اجرای مطالعات طرح تفضیلی در طرح جامع

10-           طرح جامع مطالعات ترافیکی و قطار شهری

11-           اجرای زیرگذر میدان معلم با مدیریت جهادی

12-           گرفتن مجوز برای منطقه سه از وزارت کشور برای شهرداری گرگان

13-           و چندین پروژه ریز و درشت دیگر که شاید در این مجال نگنجد

به کجا چنین شتابان؟!

امروز باید به دنبال اجرای پروژه های کلان در سطح شهر باشیم و از عوام فریبی خودداری کنیم چرا که بی ثباتی در مدیریت شهری دشمن توسعه مداری و باعث عقب ماندگی در شهر خواهد شد. رفتار و عملکرد شورای شهر گرگان به عنوان الگو و خط دهنده برای شهرهای استان خواهد بود.

روح دیانت و اخلاق اسلامی باید در رفتار ها دیده شود من هم تاکید دارم که شورای اسلامی دوره چهارم متفاوت با دوره های دیگر است

بد نیست بدانیم سیاست های اصلی توسعه شهری از جمله تصویب و تعیین بودجه سالانه شهرداری و سازمان ها و همچنین عوارض به عهده شورای اسلامی شهر است و شهرداری اجرا کننده است بنابراین شورا باید دقت بیشتری داشته باشد و آنچه ما انتظار داریم باید در بودجه  و مصوبات دیده شود.

بزرگی سراسر بگفتار نیست/ دو صد گفته چون نیم کردار نیست

عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت

که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت

من اگر نیکم وگربد توبرو خود باش

هرکسی آن درود عاقبت کار که کشت

                                                                                                                   

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

على

شرم آوره. آقاى گرزين حالا كه در اقليت قرار گرفته ياد اين حرفها افتاده اما همچنان از موضع بالا صحبت كرده و بسيار زيركانه انواع و اقسام توهينها را به ديگر اعضاى شورا انجام داده . كمى از خدا بترسيم

0
0
پاسخ
1393-11-05 04:07
سما

احسنت

0
0
پاسخ
1393-11-05 04:43
سلیم جعجر

سلامباز شما از گرزین خبر زدین در حمایت از شهردار .بابام جان اگر از مسائل شهردار دقیق اطلاع داشته باشید این جور دفاع نمی کنید !

0
0
پاسخ
1393-11-05 05:03
سعید

سلام آقای گرزین خداقوت قطعا تمام تلاش و خدمت صادقانه ای که در این مدت در شورا و شهرداری انجام داده ای دور از چشم نیست مگر اینکه نخواهند ببینند .

0
0
پاسخ
1393-11-05 07:03
ali

بیش از حد بادکنک رو باد نکن ! میترکد !

0
0
پاسخ
1393-11-05 08:00
محمود

با سلام. مردم بهترین قاضی برای قضاوت درباره فعالیت ها و شادابی رو به رشد در شهر گرگان هستند.آقای گرزین این را خوب می دانند ای کاش دوستان دل نگران پیشرفت هم کمی به آبادانی این شهر فکر می کردند تا منافع خاص

0
0
پاسخ
1393-11-05 10:33
حمید

آقای گرزین لطف می کنید برای مردم گرگان درباره رستوران میامی توضیح دهید؟ آیا آنچه را در رستوران میامی رخ داد را به گردن می گیرید؟ شما به عنوان یک اصولگرا واقعا می توانید درباره رستوران میامی صحبت کنید؟ آقای (ب) چکار داشت به بازکردن یک رستوران. آقای گرزین شما اصولگرایید، اتفاقات رستوران میامی در چه تعریفی می گنجید؟

0
0
پاسخ
1393-11-05 14:23
ریاحی

سلاماحسنت. آقای گرزین شما نقطه نورانی در قیر سیاه شورا هستی. خدا قوتت بده. به عنوان یک شهروند از اینکه حرف مردم رو از تریبون زدی خیلی ازتون ممنون هستم. مرسی.

0
0
پاسخ
1393-11-05 14:43
عبدالجلیل

سلام میتونم یک خواهش دور از انتظار از شما داشته باشیم احداث یک عدد پل هوایی در خیابان 5 اذر بعد از اذر یک جهت تردد مدارس احتمال کاهش بار ترافیکی اتوموبیل ها را تا 50 درصد کاهش خواهد داشت. دلیل : 50 درصد تردد اتومبیل ها به دلیل انتقال کودکانشان به مدارس است حتی کلاس پنجمی ها و بزرگترها به علت عدم ایمن بود تردد عرض خیابان می باشد در این مورد فکری بکنید چکار می کنید .با تشکر

0
0
پاسخ
1393-11-13 06:13

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.