1393-09-28 07:31
1376
1
7408
حجت الاسلام والمسلمین محمدی:

حوزه و دانشگاه در محتوا وحدت داشته باشند / روز دانشجو امسال نمایشی مضحک برای تحریک دانشجویان جهت منافع شخصی و حزبی بود

امام جمعه بندرگز با تاکید بر وحدت محتوایی حوزه و دانشگاه گفت: مراسم روز دانشجو امسال نمایشی مضحک برای تحریک دانشجویان جهت رسیدن منافع شخصی و حزبی بود .

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی محمدی امام جمعه بندرگز گفت : 27 آذر سالروز شهادت آیت الله دکترمحمد مفتح از طراحان و منادیان وحدت حوزه و دانشگاه است که این روز را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند .

وی گفت : مساله وحدت حوزه و دانشگاه از مسائلی است که از ابتدای انقلاب اسلامی که حتی پیش از آن به طرق مختلف در کانون توجه صاحب نظران و مصلحان کشور به ویژه امام راحل(ره)و مقام معظم رهبری بوده است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه روز وحدت حوزه و دانشگاه از یادگارهای ارزشمند امام راحل(ره) می باشد افزود : طبعا منظور از وحدت حوزه و دانشگاه نه ادغام فیزیکی دو نهاد باهم باشد که انتظار داشته باشیم که این دو نهاد با یک مدیریت واحد اداره بشود نه ادغام محتوایی که زمینه برای تغییر رشته های دانشگاهی و حوزوی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: منظور از وحدت در هدف در جهت رسالت حوزه و دانشگاه برای نیل به آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی و اعتلای کشور و فرهنگ و جامعه است که به قول مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف ،هدف این است که همه به سمت ایجاد جامعه اسلامی پیشرفته و مستقل و جامعه ای پیشاهنگ و جامعه ای الگو حرکت نماید.

خطیب جمعه بندرگز تصریح کرد: امروز مهمترین مساله در جامعه مسئله وحدت است با حفظ اصول اسلامی و آرمانهای نظام و امام در سایه سار رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی به سوی تعالی و پیشرفت حرکت کنیم و همه باید کمک کنند که حوزه و دانشگاه در مسیر تعالی و بصیرت حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه هفته گذشته روز دانشجو بود ادامه داد : بعد از کودتای 28 مرداد1332 در روز 16آذر دانشجویان بخاطر حضور معاون رئیس جمهور امریکا در ایران اعتراض کردند که مورد تهاجم نظامیان پهلوی قرار گرفتند و آنروز سه تن از دانشجویان به شهادت رسیدند،پیام آنروز دانشجویان بصیرت، استکبار ستیزی و ظلم ستیزی بود،یعنی آنروز در مقابل زیادی خواهی های آمریکا جنایتکار برای استقلال و عزت و شرف کشور تا پای جان ایستادند،.

وی عنوان کرد: اما می بینیم در روز دانشجو پیام آنروز را فراموش می کنند، روز دانشجو را ابزاری برای تحریک احساسات دانشجو جهت اهداف و منافع حزب و جناح و تفکر خودشان قرار می دهند هیچ کس از آن سه شهید که برای استکبارستیزی جان خود را فدا کرده اند و از هدف والای آن سه شهید نمی گویند و آن حرکت استکبارستیزی به ورطه فراموشی سپرده می شود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.