1393-09-22 16:54
2573
3
7180
نقدی بر یک حرکت افراطی ؛

آش درگذشت پاشایی را بیش از حد شور کردند / مردم را پاشایی زده نکنید!

این آش آنقدر شور شد که در برخی موبایلها کلیپی بنام "جمعه سیاه" وجود دارد که در آن روز پاشایی فوت کرده بود و بنظر می رسد که برخی طرفداران تندرو و البته سودجویان و سوء استفاده کنندگان از عواطف انسانی و جوانان به دنبال ایجاد یک جریان نافرمانی مدنی در کف جامعه بودند.

به گزارش گلستان ما ؛ کمتر کسی فکر می کرد که بعد از درگذشت یک خواننده پاپ در کشوری چون ایران این همه حاشیه درست شود اما درگذشت مرتضی پاشایی در حالی صورت گرفت که طیف های مختلف مردم که یبشتر جوانان بودند در مراسم تشییع پیکر او شرکت کردند.

البته حواشی یک هفته مانده به درگذشت این خواننده جوان و سوء استفاده برخی جریان ها در شبکه های اجتماعی نشان می داد که حوادث روزهای آتی و بعد از فوت پاشایی غیر عادی خواهد بود .

بالاخره پاشایی درگذشت و کسانی که تا بحال نه او را دیده بودند و نه صدایش را شنیده بودند به همراه دوستداران و هوادارانش جمعیت زیادی را تشکیل دادند که حتی گفته می شود در مراسم تشییع این خواننده پاپ خانواده وی نتوانستند تا ساعتی بعد از شب پیکرش را دفن کنند.

موضوع به همین جا هم ختم نشد و بعد از دفن پاشایی عده ای جوان با دلیل و بی دلیل در نقاط مختلف توسط شبکه های اجتماعی فراخوان و جمع می شدند و خود را به ناراحتی  زدند هر چند که برخی از آنها در این تجمعات دیداری تازه کرده و عکس یادگاری می گرفتند و این شبها مکانهای خوبی برای قرارها و راز و نیازها بود.

در شهرهای مختلف استان ما هم اعم از ناهارخوران و دریاچه مصنوعی گنبد و آرامگاه استاد محمدرضا لطفی مکانهایی بود که این عده هر شب پاتوق می کردند و چهره ای عبوس و ناراحت بخود می گرفته و به آرامی فریاد وااسفا سر می دادند .

بعد از چند روز عکس ها و کلیپ های مختلفی از مرحوم پاشایی به موبایلها راه یافت که حتی موجب دل آزردگی خانواده وی شد اما همچنان این خبر صدر همه اخبار و حاشیه ها قرار داشت و شبکه های اجتماعی کوچترین خبری در مورد پاشایی را انعکاس گسترده می دادند .

این آش آنقدر شور شد که در برخی موبایلها کلیپی بنام "جمعه سیاه" وجود دارد که در آن روز پاشایی فوت کرده بود و بنظر می رسد که برخی طرفداران تندرو و البته سودجویان و سوء استفاده کنندگان از عواطف انسانی و جوانان به دنبال ایجاد یک جریان نافرمانی مدنی در کف جامعه هستند ؛ توطئه ای که البته با هوشیاری از طرف مسئولین نظام و رسانه ها خنثی شد.

به هر حال مرگ حق است و همه انسانها از پیغمبر خاتم تا پدران و مادران ما در بهترین سنین و بهترین حالات که می توانستند کمک حال ما باشند ، فوت کردند و این مسیر زندگی انسانهاست که همه باید بروند و تنها چیزی که پارتی پذیر نیست همین مرگ است و پاشایی جوان هم از این قاعده مستثنی نیست و این خواننده محبوب کشورمان پس از ماهها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان درگذشت .

انصافا مردم ایران هم برای او کم نگذاشتند و او را به شایستگی بدرقه کردند اما دیگر عده ای کاسه داغ تر از آش نشوند و با این رویه ای که در پیش گرفتند مردم را پاشایی زده نکنند چون آرام آرام صدای خانواده ها در آمده که بس کنید دیگه و ممکن است با الفاظ گوناگون آن شور و حرارت ایجاد شده اولیه را زیر سوال ببرند.

به هر حال جامعه ای با نوسانات مختلفی چون بیکاری ، تورم و دغدغه های اجتماعی و خانوادگی، ظرفیت پذیرش بار اضافی از طرف پاشایی در شبکه های اجتماعی را ندارد و خوب است طرفداران پاشایی به این نکته توجه داشته باشند.

عماد   محمدرضاپور

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

for modir saite

مدیر محترم سایت گلستان ما با سلام همانگونه مستحضرید رسالت خبری هر سایتی در بی طرفی و انتشار صحیح اخبار ōاست اما بنده به عنوان همکار انتقاداتی به شما دارمالف. متاسفانه سایت شما بیش از حد از اخبار دسته دو استفاده میکند ب. دوما بهتر است نویسندگان سلایق حزبی و شخصی را در متن نیاورند مرتضی اسطوره بود باید قبول کرد که جایگاه والایی داشته و خواهد داشت اما نمیدانم چرا شما جوری وانمود می نماید که خصومتی در کارست مسلما برای هرکس روز از دست دادن عزیزش نحس یا شوم است و این عقیده فردی است ج. من خودم مرتضی را از نزدیک میشناختم و خصلت هایش متفاوت بود و فروتنی و تواضع اری مردم همین راه میخواهند درست یا نادرست الگوی جوانان ما مرتضی است نه .........د. گاهی نظارتی بر محتوی مطالب بگذارید خوب است متاسفانه برخی مواقع با مطرح کردن برخی جملات حاشیه درست میکنید کهگاها برداشت جلب م

0
0
پاسخ
1393-09-22 18:38
زاگرس

خطاب به کسی که برای مدیر سایت کامنت گذاشته عارضم که اولا گلستان ما یک سایت خبری تحلیلی است و رسالتش هم تحلیل اخبار روز و گوشزد کردن آن به مردم است که در این راستا فوق العاده و با سرعت نور عمل می کند که دست مریزاد.دوما ایران اسلامی اسطوره زیاد داشت و دارد خواهد داشت ، اصلا ایران مهد اسطوره هاست لذا نباید در باره یک نفر آنقدر آش را شور کنیم که نهایتا الان کار به توهین بکشد و نباید هم آنقدر بی محبت باشیم که از داشته هایمان تجلیل نکنیم .سوما جوانان الگوهای زیادی دارند و می توانند داشته باشند ، اصل الگو پذیری در دل است و اینکه همان مرام پاشایی را بروید نه اینکه با تجمع و مردم ازاری سعی کنید عقده هایی چون جلب توجه و محبت را از رهگذران گدایی کنید . رابعا همیشه برای حرف حساب حاشیه بوده و هست و خواهد بود اگر قرار باشد با دو تا نق زدن حرف حساب نزنیم باید در باغ حقیقت را گل بگیریم .

0
0
پاسخ
1393-09-22 19:07
for modir saite

من هم با نظر اول موافقم واقعا گلستان ما دنباله رو صرف جریان خاصی است بنظرم گلستان ما شعبه دو سایتهای اصولگراست جالبه همیشه منفی بافی عملکرد دولت مسلما هدف هر دولتی رضایت است نه خیانت مرتضی هم اسطور شد بخاطر صبر و استقامت مردم الگوی ملموس میخواهند نه الگوی فانتزی مثل برخی........تریبون دار

0
0
پاسخ
1393-09-23 12:00

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.