1398-06-29 12:33
489
0
65547
ائمه جمعه استان گلستان:

رئیس جمهور آمریکا شعور سیاسی و شخصیت ندارد/ اربعین زمینه‌ساز تمدن عظیم نوین اسلامی است

ما با آمریکا مذاکره کردیم اما این آمریکا بود که خطا کرده و زیر تعهدات خود زد، به نظر می‌آید رئیس جمهور آمریکا شعور سیاسی و شخصیت ندارد چطور به همچنین آدمی میشود اعتماد کرد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با اشاره به مطرح شدن دوباره مذاکره با آمریکا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در چند روز گذشته بسیار محکم منظور آمریکا را معنا کردند.

وی تصریح کرد: منظور آمریکا از مذاکره این است که هر چه آنها بگویند ما بدون کم وکاست بپذیریم وچشم بگوییم در حالی‌که این مذاکره نیست و دستور و فرمان دادن است.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکایی‌ها ترفند جدید است، گفت: آمریکایی‌ها اهل مذاکره نیستند، اگر اهل مذاکره بودند زیر تعهدات قبلی خود نمی‌زند و حالا بعد از آن بدعهدی چگونه از مذاکره سخن می‌گوید.

وی تصریح کرد : آمریکایی‌ها با پیشنهاد مذاکره در تلاش هستند به دنیا بگویند که ایران در برابر فشار حداکثری تسلیم شده حال آنکه همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند ایران هیچ‌گاه در برابر دشمن تسلیم نمی‌شود، مذاکره‌ای که امروز «ترامپ» از آن سخن می‌گوید مختص کشورهایی است که مثل گاو شیرده از سوی آمریکا دوشیده می‌شوند اما مورد توهین قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به اقتدار رهبر انقلاب در برابر آمریکا و زورگویی‌هایش خاطرنشان کرد: امام راحل می‎فرمودند عکسی از شاه مشاهده کردند که در برابر رئیس جمهور آمریکا ذلیلانه ایستاده است، در حالی که آن روز شخص اول کشورمان در برابر آمریکا ذلیلانه برخورد می‎کرد امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی مقتدرانه در برابر دشمن موضع می‎گیرند.

امام جمعه گرگان اظهار داشت : ما با آمریکا مذاکره کردیم اما این آمریکا بود که خطا کرده و زیر تعهدات خود زد، به نظر می‌آید رئیس جمهور آمریکا شعور سیاسی و شخصیت ندارد چطور به همچنین آدمی میشود اعتماد کرد.

آیت الله نورمفیدی به حمله پهپاد یمن به شرکت نفت آرامکو هم اشاره کرد تصریح کرد: یمنی‌ها در فشار جنگ نظامی فکر خود را به کار انداختند و پهپادهای خود را به پالایشگاه نفت آرامکو فرستادند و 50 درصد نفت عربستان‌سعودی را متوقف کردند که ترمیم آن ممکن است مدت‌ها به طول بینجامد.

وی اضافه کرد : آرامکو یک شرکت آمریکایی است و آمریکا اعلام کرده بر اثر حمله انصارالله یمن متحمل خسارت اقتصادی 31 میلیارد دلاری شده است این در حالی است که عربستان سعودی ادعا می‌کرد طی تنها چند روز کار یمن را تمام می‌کند اما چهار سال است که سرمایه زیادی را خرج کردند اما ناکام ماندند و این نشان می‌دهد اراده‌های دیگر برای پیروزی یمن وجود دارد و آن اراده الهی است.

خطیب جمعه گرگان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی همه دنیا مقابل ما ایستادند اما خداوند، مردم و رهبری امام راحل عامل پیروزی ایران در جنگ هشت ساله رژیم بعث علیه ایران شدند.

نورمفیدی با اشاره به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید تصریح کرد : آموزش و پرورش یکی از سازمان‌های بسیار مهم دولتی است که مسئولیت بسیار بزرگی را برعهده دارد، آموزش و پرورش به معنای ساختن انسان‌ها و جوانانی است که بتوانند کشور را مدیریت کنند.

امام جمعه گرگان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: از مسئولان آموزش وپرورش می خواهم در راستای تحول بنیادین نظام آموزشی گام بردارند.

برای شناخت شهدای هشت سال دفاع مقدس باید شهدای کربلا را شناخت

حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر اظهار کرد: اربعین زمینه‌ساز تحقق هدف نهایی امت اسلامی که همانا تمدن عظیم نوین اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه برای اداره کردن جامعه پیچیده امروز نیاز به سبک زندگی حسینی داریم، افزود: اگر بخواهیم تمدن نوین اسلامی را در همه لایه‌های جامعه پیاده کرده و این جامعه پیچیده را به خوبی اداره کنیم باید از اربعین آغاز کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس تصریح کرد: تمدن نوین اسلامی یعنی پیاده کردن سبک زندگی امام زمان (عج) و سبک زندگی حسینی که در آن باید فرد براساس عشق و محبت حسینی اموال خود را در اختیار اسلام و مردم قرار داده و خود را به رنج بیندازد.

وی زمینه ظهور امام زمان (عج) را معرفی امام حسین (ع) دانست و تاکید کرد: مسیر و زمینه ظهور امام زمان (عج) توسط معرفی امام حسین (ع) در دنیا امکان‌پذیر است زیرا دنیا به شدت نیازمند مکتب و مقام حسینی و تشنه مرام آن حضرت است که در اربعین حسینی این عطر همه گیر شده و جهانی می‌شود.

ترابی گفت: اربعین آماده شدن امت اسلامی برای جریان بزرگ تمدن‌ساز نوین اسلامی است و حماسه عاشورا باید الگو و اسوه برای بصیرت‌افزایی و دفاع از حق و حقیقت باشد.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس یادآور شد: هفته دفاع مقدس یادآور فداکاری‌ها و عزت و ذخیره ی برای ادامه انقلاب و درسی برای امروز ما که با استقامت می‌توان اسلام را فاتح جهان کرد.

امام جمعه گنبدکاووس افزود: برای شناخت شهدای هشت سال دفاع مقدس باید شهدای کربلا را شناخت زیرا این شهدا ادامه‌دهنده راه شهدای کربلا بودند.

وی با تبریک سال تحصیلی جدید تاکید کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب مسئولیت‌ها را بر عهده جوانان نهادند و جوانان باید آماده باشند تا بار بزرگ انقلاب، تمدن نوین اسلامی و آمادگی ظهور امام زمان (عج) و فتح قله‌های پیروزی را بر عهده گیرند که تربیت کننده چنین نسل و جوانانی بر عهده آموزش و پرورش است.

ترابی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب جهت‌گیری کشور در مذاکرات با آمریکا را بر همه ما روشن کرده است، گفت: مقام معظم رهبری علاج مشکلات کشور را تکیه بر جوانان، جدی گرفتن ظرفیت داخلی می‌دانند و نگرانی وی از مذاکرات شرطی شدن اقتصاد کشور و نادیده گرفتن تولیدکنندگان و ناامیدی جوانان است.

وی سفر رئیس جمهور به آنکارا را از اتفاقات مهم هفته گذشته برشمرد و افزود: در حاشیه این سفر رئیس جمهور با پوتین دیدار کرد و این دیدار منجر به راهبردی شدن روابط ایران و روسیه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.