1398-06-05 12:24
1180
0
65157
استاندار گلستان خبرداد:

18هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح و کلنگ زنی پروژه های هفته دولت

استاندار گلستان در مراسم افتتاح متمرکز پروژه های هفته دولت در گنبدکاووس گفت: در هفته دولت سال گذشته ۹ هزار میلیارد ریال پروژه داخل استان یا افتتاح و یا کلنگ زنی شد و در هفته دولت امسال این مبلغ به ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است که ۶ هزار میلیارد آن مربوط به بخش خصوصی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، هادی حق شناس در این مراسم با عنوان این خبر افزود: در ابتدای دولت سال ۹۲ این مبلغ2150 میلیارد ریال بوده که امسال در مقایسه با آن ۹ برابر شده است. 

وی ادامه داد: پروژه های افتتاحی شهرستان یک ششم پروژه های کل استان است که تقریبا ۲۵ درصد کل اعتبارات استان است و همینجا از فرماندار شهرستان میخواهیم که این عدد در دهه فجر به ۴۰ و یا ۵۰ درصد برسد.

حق شناس با تاکید بر اجرای پروژه های زیرساختی تصریح کرد: هرچقدر پروژه های زیر ساختی سریعتر به اتمام برسد بخش خصوصی به راحتی می تواند از این زیر ساخت استفاده کند و فعالین اقتصادی حکم همان رزمندگان را دارند که اگر به این رزمندگان تدارکات حداقلی نرسد نمی تواند بجنگد و امروز ماهم باید تدارکات حداقلی را به رزمندگان صف اول جهاد اقتصادی برسانیم و این تدارکات نیز شامل آب،برق، گاز و جاده و... است که دولت باید فراهم کند.

وی یادآور شد : نقدینگی کشور یک میلیون و هشتصد هزار میلیارد تومان است که اگر نقدینگی به درستی هدایت شود منشا آبادانی خواهد بود.

استاندار گلستان در رابطه با سد نرماب که دارای ظرفیت ۱۲۰ میلیون متر مکعب است نیز گفت اگر این سد ساخته می شد بنابر گفته اکثر کارشناسان حدود ۴۰ درصد خسارت سیل کاهش پیدا می کرد و 40 درصد خسارت سیل که 48000 میلیارد ریال است تقریبا نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان می شد در حالی که برای سد نرمال تنها ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است!

هادی حق شناس اذعان کرد: در بحث منازل آسیب دیده از سیل تا کنون ۱۰۳۰۰ واحد تعمیراتی به اتمام رسیده و۴۳۵۰ واحد نیز کلنگ زنی شده است که امیدواریم تا آذر ماه به اتمام برسد و مابقی نیز در نوبت قرار بگیرد تا پرونده مسکن سیل زده ها بسته شود.

وی ادامه سخنانش با مقایسه برخی آمارها از سال 92 تا کنون گفت:  در یک مقیاس کلان، در سال ۹۲ حدودا ۲۱ میلیون شاغل وجود داشت که امروز حدود ۲۳۸۰۰  رسیده است. و  در سال ۹۲  علی رغم تنگناهای شدید مالی ۳۶۰۰ تن گندم وارد کشور شد و در سال گذشته یک تن گندم هم وارد کشور نشد.

استاندار گلستان گفت: در سال ۹۲ صادرات پتروشیمی ۴۰ میلیون تن بود و در سال گذشته این عدد به ۵۲ میلیون تن رسید و اگر این تحریم های ظالمانه اتفاق نمی افتاد قطعا امسال افزایش بیشتری را شاهد بودیم.

استاندار گلستان با اشاره به سالگرد شهادت شهدای دولت " شهیدان رجایی و باهنر" گفت: این شهدا از یک منظر بیشتر مورد توجه قرارگرفتند و آن بدلیل این نیست که یک پروژه اقتصادی بزرگ را ساخته باشند  بلکه شهرت آن ها بخاطر اخلاق بود.جمله ماندگار شهید رجایی "به کار بگویید وقت  نماز است،به نماز نگویید وقت کار است" ماندگار شد و این اخلاق بود که شهید رجایی و همینطور شهید باهنر را ماندگار کرد. و لذا مکارم اخلاق در همه ابعاد برای ما مهم است.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز چه من می آمدم و چه نمی آمدم این پروژه ها افتتاح می شد و نظام اسلامی منتظر من و امثال من نمی ماند اگرچه ممکن است ما گاهی سرعت ببخشیم و گاهی کند کنیم اما این چرخ همچنان می چرخد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.