1398-06-04 07:35
541
0
65125
به مناسبت هفته دولت؛

چرا دولت زمین گیر و قادر به پرواز نیست!؟/ دولتی که روی شاخه برجام نشسته است

علت اصلی چنین بیم و آینده مبهمی در این حدود دو سال باقی مانده از عمر این دولت ،عمدتا به عدم پرواز آن رو به افق چشم انداز ترسیم شده در انتخابات های سال ۹۲و ۹۶ باز می گردد! آیا به زعم دولتمردان آن ، اختیارات لازم برای چنین برد پروازی نداشتند و یا اینکه عامل دیگری منجر به زمین گیری و عدم پرواز آنان گردیده است !؟

به گزارش گلستان ما، دولت روحانی ششمین سال از حیات خود و هفتمین "هفته دولت" را می گذراند و سال آینده آخرین سالی است که آخرین هفته خود را برگزار خواهد کرد و وارد یک فضای انتخاباتی انتقالی خواهد گردید ،هر چند از هم اکنون وارد چنین فضایی شده ایم !

طبیعی است که در چنین فضایی بیش از امید ها ،بیم ها سراغ دولت و دولتمردان بیاد و آینده ای مبهم که در انتظار هر یک از آنان است !

علت اصلی چنین بیم و آینده مبهمی در این حدود دو سال باقی مانده از عمر این دولت ،عمدتا به عدم پرواز آن رو به افق چشم انداز ترسیم شده در انتخابات های سال ۹۲و ۹۶ باز می گردد! آیا به زعم دولتمردان آن ، اختیارات لازم برای چنین برد پروازی نداشتند و یا اینکه عامل دیگری منجر به زمین گیری و عدم پرواز آنان گردیده است !؟

حکایت چرایی عدم پرواز این دولت ،همان حکایت حاکمی است که شاهین کوچکی به عنوان تحفه کدخدا دریافت کرد و بعد آن را به مربی پرندگان سپرد تا برای استفاده در مراسم شکار تربیت کند.

یک ماه بعد، مربی نزد حاکم آمد و گفت که نمی‌داند چه اتفاقی برای شاهین افتاده و از همان روز اول که آن را روی شاخه‌ای قرار داده تکان نخورده است.

این موضوع کنجکاوی حاکم را برانگیخت و دستور داد تا وزراء و مشاوران ، کاری کنند که شاهین پرواز کند. اما هیچکدام نتوانستند که نتوانستند❗️

روز بعد حاکم دستور داد تا به همه مردم اعلام کنند که هر کس بتواند شاهین را به پرواز درآورد …پاداش خوبی از حاکم دریافت خواهد کرد.

صبح روز بعد حاکم دید که شاهین با چالاکی تمام در باغ در حال پرواز است.
حاکم دستور داد تا معجزه‌گر شاهین را نزد او بیاورند.

فردای آن روز لبوفروش متواضع را نزد حاکم آوردند و گفتند اوست که شاهین را به پرواز درآورد.

حاکم پرسید: «تو شاهین را به پرواز درآوردی؟ چگونه این کار را کردی؟

لبوفروش گفت: کار ساده‌ای بود، من فقط شاخه‌ای راکه شاهین روی آن نشسته بود بریدم. شاهین فهمید که بال و توان لازم دارد و شروع به پرواز کرد.

بله! دولت روی شاخه برجام نشسته است و نتوانسته است پرواز کند❗️

چند هفته ای است که دولت ،بعد از ناامیدی از تعهدات برجامی اتحادیه اروپا ، به وعده های رئیس جمهور فرانسه دل بسته است و با وجود اطلاع از عقبه تحرکات ده ساله فرانسه علیه جمهوری اسلامی ، امید دوباره ای برای پرواز و اوج خود در ماه های آینده یافته اند .

دیشب و امروز امپراطوری رسانه ای غرب با پیوستی اغواگرانه و توهم آلود خبری از انتقال ! "طرح نجات برجام" به ترامپ را مخابره کردند و رسانه های بزک کننده برجام در تمام این سالها با تیترهای فریبنده ای همسو با رسانه های غربی آنرا تبدیل به یک حباب اطلاعاتی باور پذیر برای عامه مبدل کردند.

از طرح موضوعاتی چون توافق سران کشورهای عضو گروه ۷ برای ارسال پیام به ایران با نقش آفرینی امانوئل ماکرون گرفته تا تکذیب آن و از سفر ظریف به بیاریتز و...همه و همه بازی در زمین طراحی شده آمریکا و فرانسه است که همچون گذشته مانع پرواز دولت در ماه های آینده خواهد شد

چراکه تا زمانی که این شاخه برجام بریده نشود و وابستگی به خارج و امید به گشایش اقتصاد خارجی و برون زا قطع نشود؛ اقتصاد مقاومتی درون زا با تکیه بر بال و توان داخلی کشور شکل نخواهد گرفت و این دولت اراده ای برای پرواز نخواهد داشت.

✍️ حسن بیارجمندی فارغ التحصیل دانشگاه وزارت خارجه روسیه

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.