1398-06-03 13:02
502
0
65116
رئیس شورای عالی زکات کشور:

پیام زکات، انسان‌دوستی و کمک به همنوعان است/ جامعه‌ای که در آن فقر باشد، دین نیست

رئیس شورای عالی زکات کشور در همایش زکات استان گلستان در جمع مسئولان و مودیان زکات گفت: پیام زکات، انسان‌دوستی و کمک به همنوع است و باید بدانیم در جامعه‌ای که فقر وجود داشته باشد دین نیست.

به گزارش گلستان ما، آیت‌الله سید رضا تقوی در همایش زکات استان گلستان گفت: پیام زکات، انسان‌دوستی و کمک به همنوعان است و باید بدانیم در جامعه‌ای که فقر وجود داشته باشد دین نیست در همین راستا یکی از اولویت‌ها در جهت‌گیری نظام اسلامی بررسی وضعیت معیشت مردم است.

تقوی با اشاره به اینکه پرداخت زکات موجب تقرب الهی و تلطیف روح می‌شود گفت: نظام اسلامی تنها در اسم خلاصه نمی‌شود بلکه باید به اجرای احکام اسلامی توجه ویژه داشت.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت فرهنگ‎سازی برای پرداخت زکات در جامعه تأکید کرد و گفت: افراد و مسئولان باید همدرد فقرا، پابرهنگان و مستضعفان باشند و به تأمین عادلانه زندگی معیشتی مردم توجه ویژه کنند و به اموراتی همچون پرداخت زکات به عنوان یکی از حقوق واجب و شرعی بیشتر بپردازند.

Zakat 1

تقوی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 400 میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع‌آوری‌شده است که امیدواریم امسال این میزان افزایش یابد.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص ترکیب جمعیتی استان گلستان افزود: با وجود فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف در گلستان خوشبختانه مردم در کنار هم به شکل مسالمت‌آمیز زندگی کرده و استان گلستان یکی از استان‌های مثال‌زدنی درزمینهٔ وحدت بین شیعه و سنی است.

آیت‌الله تقوی افزود: استان گلستان به لحاظ تاریخی و فرهنگی غنی بوده و چهره‌ها و شخصیت‌های علمی و دینی بزرگی در این عرصه قد علم کرده‌اند که خوشبختانه با رهبری و هدایت‌های این بزرگان، تاکنون دشمن نتوانسته به توطئه‌های خود در وحدت مردم این خطه جامعه عمل بپوشاند.

رئیس شورای عالی زکات بابیان اینکه مسئولان باید قدردان سرمایه‎گذاران و تولیدکنندگان داخلی کشور باشند، گفت: اگر بتوانیم معیشت مردم را حل کنیم مشکلات سایر بخش‎ها قابل‌حل است.

وی تأکید کرد: با تقویت در حوزه‌ی کشاورزی، درآمد زکات بالا می‌رود و می‌توانیم نیازهای بیشتری از مردم را برطرف کنیم.

جمع‌آوری ۲۲ میلیارد تومان زکات در گلستان

اسکندر اسکندری، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در همایش زکات که با حضور آیت‎الله تقوی رئیس شورای عالی زکات کشور و آیت‌الله نور مفیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان، مسئولان استانی و مودیان زکات برگزار شد گفت: در پنج‌ماهه سال جاری ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات از مودیان زکات جمع‌آوری‌شده که بیشتر آن توسط عاملان زکات بین نیازمندان توزیع و یا صرف کارهای عام‌المنفعه شده است.

 Zakat 1

وی افزود: ۹۰ درصد زکات استان بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در بخش‌های حمایتی برای حل مشکلات فقرا و محرومان و ۱۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده استان در بخش اجرای پروژه‌های عمرانی صرف شده است.

اسکندری خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲,۵ میلیارد تومان اقلام زکات مستحبی و واجب جمع‌آوری‌شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۶۰ میلیارد تومان زکات در استان برای کمک به محرومان و نیازمندان جمع‌آوری شود.

وی یادآور شد: از ۹۷۷ روستا در استان گلستان در ۹۵۰ روستا شورای زکات تشکیل‌شده است.

وی گفت: گلستان همواره درزمینهٔ زکات و انفاقات قدم‌های خوبی برداشته و در سال گذشته ۵۳ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری کرده است.

اسکندری تصریح کرد: استان گلستان در سال‌های اخیر درزمینهٔ پرداخت زکات حائز رتبه‌های برتر کشوری شده است که این امر نشان از پیشینه تاریخی و مذهبی استان گلستان دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد آموزشی و توجیهی برای عاملان زکات گفت: فعالیت‌های همچون توزیع بروشور، جزوات و دفترچه‌های زکات، سخنرانی ائمه جمعه در ۷۰ خطبه نماز استان گلستان و برگزاری ۱۰۰۰ جلسه ایراد سخنرانی در حوزه پرداخت زکات توسط مبلغان، اساتید و مسئولان بخشی از فعالیت‌هایی این نهاد در راستای نهادینه شدن فرهنگ زکات است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان عنوان کرد: با توجه به گستره فقر در کشور، علاوه بر کمک‌های مردمی و اقدامات امدادگران، ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه پرداخت زکات بیش از پیش صورت گیرد.

Zakat 1

Zakat 1

Zakat 1

Zakat 1

Zakat 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.