1398-05-24 17:03
525
0
64959
رضوانی از چالش های زندانهای استان گفت ؛

زندان های ما نه لاکچری اند نه مخوف / پدیده زندانی حاصل کوتاهی برخی مدیران/ زندان های استان حتی یک آمبولانس هم ندارند

مدیر کل زندانهای استان گلستان گفت :بعید می دانم کسی حاضر باشد آزادی خود را با اراده خود سلب کند ، زندانهای ما لاکچری نستند ، مخوف هم نیستند ، اسلام دین رافت است و نگاه ما با تاسی از تعالیم دینی سالم سازی محیط برای بازگشت مجرمین به محیط زندگی است .

به گزارش گلستان ما ؛ علیرضا رضوانی مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی  استان گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار این پایگاه خبری در خصوص اینکه گفته می شود وضعیت زندانهای ما گل و بلبل است و این فضا خود باعث انگیزه جرم و بازگشت زندانیان می شود ، تصریح کرد : بالاترین نعمت آزادی است و بعید می دانم کسی حاضر باشد آزادی خود را با اراده خود سلب کند ، زندانهای ما لاکچری نستند ، مخوف هم نیستند ، اسلام دین رافت است و نگاه ما با تاسی از تعالیم دینی سالم سازی محیط برای بازگشت مجرمین به محیط زندگی است .

رضوانی بیان داشت : اگر مددجو ها رها شوند قطعا سرخورده و منزوی شده و حتی نزد خانواده های خود نیز جایگاهی نخواهند داشت ، خیلی از زندانی ها بعد از اصلاح وارد جامعه شده و مراکز اشتغال راه اندازی کردند و حتی خیلی از زندانیان دیگر را سر کار بردند .

وی افزود : پدیده ای بنام زندانی را باید حاصل ناکارآمدی و کوتاهی برخی مدیران در انجام وظایف شان بدانیم که اگر برخی از این دستگاهها نظیر آموزش و پرورش و ... درست کار می کردند امروز جرم و جنایت اینقدر نبود ، تا این تفکر در مدیران باشد که آنها خود را مقصر وضع موجود ندانند چیزی درست نمی شود .

رضوانی با اشاره به سخنان آیت الله رئیسی رئیس دستگاه قضا در خصوص رعایت کرامت انسانی بیان کرد : این یک دستورالعمل برای همه زیرمجموعه ها بوده و ما آن را سرلوحه کارمان قرار دادیم .

این مقام قضایی گفت : زندان محیطی نیست که افراد علاقه مند به ماندن در آن باشند ، زندان پتانسیل ناامنی جامعه است و همه نوع تنوع مجرمین در آن داریم و اگر به زندان خوب توجه نشود و امکانات و امتیازات پرسنل نیز خوب توجه نشود ممکن است از رسالت مان عقب بیفتیم و این برای جامعه خوب نیست .

Zendan 1

وی یادآور شد : همکاران ما در بحث قتل و قصاص مجرمین تلاش ویژه ای دارند البته تلاش ما معطوف به آن عده ای است که غیر عمد و ناآگاهانه متوجه قتل شده اند وگرنه با آنان که با قصد ، طرح و برنامه مرتکب قتل شده اند کاری نداریم ، در این بخش نیز اخیرا من خودم با پیگیری توانستم رضایت یک مددجوی 15 ساله را بگیرم که 15 سال در زندان بود و الان سی سال سن دارد ، او در این 15 سال در فعالیتهای فرهنگی زندان شرکت کرد و در این مدت حتی لب به یک سیگار نزد .

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گلستان در پاسخ به سوالی در خصوص چالش ها و مشکلات این حوزه اظهار کرد : چالش اصلی ما نبود امکانات و تخصیص اعتبارات لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است و قبول داریم که بودجه پایه ای استان ضعیف است .

رضوانی گفت : ما امروز برای انتقال بیمار یا مصدوم حتی یک آمبولانس نداریم ، بحث خودرو انتقال مجرمین واقعا یک معضل کشوری شده است ، کمبود نیروی انسانی و عدم اعتبار در جهت جذب آنها از مشکلات ماست ، همکاران ما با این حجم کار و فقط با دریافت دو میلیون تومان حقوق از خودگذشتگی می کنند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.