1398-05-23 03:17
1085
0
64944
مجید رحمانی خلیلی در جمع خبرنگاران :

یک هزار میلیارد تومان پروژه در سال 1398 در گلستان به بهره‎برداری می رسد

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت : پیش‎بینی می‎ کنیم یک هزار میلیارد تومان پروژه در سال 1398 در گلستان به بهره‎برداری برسد که با توجه به تورم و شرایط اقتصادی، بهره‎برداری از 300 میلیارد تومان تا پایان سال قطعی است.

به گزارش گلستان ما ؛  مجید رحمانی خلیلی معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان شامگاه گذشته در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان در اقامتگاه بوم گردی ریگ چشمه  اظهار کرد : در سطح استان گلستان ۱۰۰ اقامتگاه بومگردی دارای مجوز در حال فعالیت بوده و بهره برداری از  ۱۲۰ واحد بوم گردی تا پایان سال ۹۸ در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی است .

رحمانی خلیلی افزود : پیش‎بینی می‎ کنیم یک هزار میلیارد تومان پروژه در سال 1398 در گلستان به بهره‎برداری برسد که با توجه به تورم و شرایط اقتصادی، بهره‎برداری از 300 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در بخش گردشگری تا پایان سال 98 قطعی است.

وی تصریح کرد : بدون اینکه اقامتگاه های بومگردی را حساب کنیم ، حدود ۵۰ پروژه گردشگری در سطح استان با ۵۵۲ هزار و ۸۴۲ مترمربع زیربنا و سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومان در حال ساخت می باشد  اما بیش از هر زمان دیگری نیازمند کسانی هستیم که نسبت به این ظرفیت ها آشنایی داشته باشند .

معاون میراث فرهنگی گلستان بیان داشت : در حالی که تعداد اقامتگاه‎های بوم‌گردی در گلستان قبل از سال 97، به تعداد انگشتان دست نمی‎رسید اما امروزه این شرایط تغییر کرده و فقط در سال گذشته 100 اقامتگاه بوم‎گردی در گلستان به بهره‎برداری کامل رسیده و پروانه آن صادر شده و مرمت و تجهیز 60 اقامتگاه بومگردی نیز به اتمام رسیده است .

رحمانی اضافه کرد : 220 تشکل مردم نهاد در حوزه های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ساماندهی و ثبت شده است که برنامه ریزی آموزشی برای توانمند سازی آن ها نیز یکی از اقدامات این اداره کل می باشد.

وی با اشاره به اهمیت بافت تاریخی یادآور شد : آثار تاریخی فراوانی در بافت تاریخی گرگان و گمیشان و برخی نقاط استان گلستان وجود دارد که همه آنها باید تملک می‎شدند و براساس اعتبار تملک بازسازی می‎شدند اما این اعتبارات کافی نبود و در سال گذشته 5 میلیارد تومان از سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی تحت عنوان کمک‎های فنی و اعتباری مصوبه گرفتیم تا به بناهای بافت تاریخی گرگان، گمیشان و ... اختصاص یابد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.