1398-05-18 17:16
2297
0
64877
در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه مطزح شد؛

انتقاد امام جمعه بندرترکمن به تریبون مشکوک مراسم روز خبرنگار در گلستان

امام جمعه بندرترکمن، از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برای برگزاری مراسم روز خبرنگار در این استان انتقاد کرد.

به گزارش گلستان ما، حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه بندرترکمن، ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع) و با انتقاد از مراسم روز خبرنگار در گلستان اظهار کرد: مراسم روز خبرنگار امسال در استان گلستان در یکی از هتل‌های گرگان برگزار شد، متأسفانه در این مراسم نام یک عکاس را به‎عنوان فرد برگزیده می‎خوانند که خودش حضور ندارد و پدرش به نیابت از او جایزه را تحویل گرفته و پشت تریبون می‎گوید:«پسرم گفت اگر در استان حضور داشتم نمی‎آمدم و اگر هم حضور می‎یافتم هدیه‎ای نمی‎گرفتم.» پیام پسرم این است که آقای وزیر ما از شما هدیه نمی‎خواهیم و هدیه ما آزادی خبرنگاران زندانی باشد.»

وی با بیان اینکه چند اشکال به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و این اداره‎کل وارد است، بیان کرد:  آیا اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و خانم مدیرکل این عکاس منتقد و روحیه وی را نمی‎شناختند؟ اگر می‎دانستید چرا از چنین فردی تجلیل کردند، از طرفی کسی که برای دریافت جایزه آمد قبلاً توبه کرده بود و از فتنه‎گران بود، جایگاه وی مشخص بود چرا به او اجازه دادند در جایگاه قرار بگیرد و اصلاً چرا تریبون را در اختیار وی قرار دادند؟!

*خبرنگاری که علیه نظام سخن گفته چرا باید آزاد شود؟

امام جمعه بندرترکمن با طرح این پرسش که آیا هر کسی که برای دریافت هدیه به جایگاه می‎آید، می‎تواند پشت تریبون صحبت کند و هر سخنی که دلش خواست را بر زبان بیاورد، یادآور شد: این اقدام دارای اشکال بود، از طرفی این سوال را از مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان می‎پرسیم که چرا مراسم روز خبرنگار باید در هتل برگزار می‎شد آیا امکان برگزاری این مراسم در سالن‎های دیگر سطح شهر مانند تالار فخرالدین اسعد گرگانی، سالن سازمان تبلیغات و دانشگاه آزاد وجود نداشت؟

منصوری با بیان اینکه آیا برگزاری مراسم روز خبرنگار در هتل که مراسم هزینه‎بردار و اشرافی بود برخلاف نظرات امام راحل و مقام معظم رهبری نبود؟ اذعان کرد: چرا مسؤولان به این مسائل توجه نمی‌کنند.

وی با طرح این پرسش که آیا خبرنگار زندانی که مد نظر آن فرد خاص در روز خبرنگار بود جرمی انجام داده است یا خیر، گفت: اگر این خبرنگار زندانی جرمی انجام داده است باید دستگاه قضایی به آن رسیدگی کند و اگر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی صحبت کرده چرا باید آزاد شود؟

امام جمعه بندرترکمن در ادامه به نامه حدود 2  هزار نفر از نخبگان و اساتید دانشگاه‎های کشور به وزیر امور خارجه و رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: 6 سال انتظار از برجام برای گره‎گشایی در امور اقتصادی هیچ نتیجه‎ای نداشت و بهتر است پیامدهای خسارت‎بار اعتماد به آمریکا و اروپا را برای مردم بیان کنید که متأسفانه آقایان نه تنها نه تنها پاسخ این 2 هزار نخبه و استاد دانشگاه را ندادند بلکه آقای روحانی در جلسه 15 مرداد در جمع کارکنان وزارت خارجه مطالبی را بیان کردند که عجیب بود.

منصوری ادامه داد: رئیس جمهور کشورمان در این جلسه گفت «به ما حسادت می‎کنند و می‎گویند هشت سال مذاکره دستاوردی نداشت، هدف مهم ما در برجام این بود که به دنیا بگوییم آمریکایی‎ها دروغ می‎گویند.»، این سخنان آقای روحانی درست نیست اگر رئیس جمهور سخنان خود را فراموش می‎کنند مردم آنها را به خاطر دارند.

وی افزود: امروز عصر رسانه است و فیلم سخنان ایشان وجود دارد، ایشان در 14 خردادماه سال 1394 اعلام کردند که با برجام مشکلات محیط‎زیست، اشتغال، صنعت، سرمایه‎گذاری، بانک و حتی مشکل آب خوردن مردم حل شود و در 23 تیرماه 1394 اعلام کردند تمامی تحریم‎ها به طور کامل لغو خواهد شد.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه رئیس جمهور کشورمان در یکم بهمن 1394 از لغو تحریم‎های بانکی، بیمه، کشتیرانی و نفتی و ... در ارتباط با پرونده هسته‎ای ایران خبر داد، متذکر شد: چرا آقای رئیس جمهور به مردم ایران دروغ می‎گویید، آیا واقعا تحریم‎ها لغو شده است، ایشان که قائل به شفاف‎سازی بودند چطور با مردم شفاف سخن نمی‎گویند؟

منصوری با بیان اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری بارها فرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است، تصریح کرد: همه مردم این مسأله را می‎دانستند، یعنی دولت روحانی این همه هزینه برای نظام درست کرده و مردم و کشور را از پیشرفت عقب انداخته است تا بگوید ما می‎خواستیم به مردم اعلام کنیم آمریکا دروغ می‎گوید، مگر مردم نمی‎دانستند؟

*برگزاری مسابقات فوتبال در بوشهر با داوری زنان بسیار زننده بود

وی به برگزاری مسابقات فوتبال در استان بوشهر برای پسران زیر 12 سال اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه داوران زن با آستین کوتاه و لباس نامناسب این مسابقات را داوری کردند که بسیار زشت و زننده بود.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه چرا باید مسابقات پسران توسط زنان داوری شود، گفت: مگر ما داور مرد نداریم که زنان این مسابقات را داوری کردند، از طرفی آیا پسر 12 ساله‎ای که بالغ نیست ممیز نیست؟، طبق فتوای همه مراجع زن باید نزد پسر ممیز رعایت کند، از طرفی آیا در مسابقات استانی عکاس و تماشاگر زن حضور نداشت که داوران زن با آن وضع نامطلوب در مسابقه حاضر شدند؟

منصوری تأکید کرد: متأسفانه عده‎ای قصد دارند قباحت گناه را از بین ببرند و این مسائل به‎تدریج عادی شود اما مردم باید بدانند که در قبال این هنجارشکنی‎ها باید اعتراض کرد و داد زد و الا در روز قیامت همه ما باید پاسخگو باشیم.

وی با قددرانی از اقدامات آیت‎الله رئیسی، رئیس دستگاه قضا در مبارزه با فساد، اذعان کرد: پیگیری پرونده 17 جاسوس آمریکایی که در دستگاه‎های مختلف کشورمان نفوذ کرده بودند از اقدامات ارزشمند قوه قضاییه بود که برخی اعدام و برخی به حبس ابد محکوم شدند.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه در مدت پنج ماهه فعالیت رئیس دستگاه قضا حکم قطعی برای 978 مفسد اقتصادی صادر شده است، بیان کرد: طراحی سامانه ثبت اموال و دارایی‎های مسؤولان، پیشنهاد ممانعت از تحصیل فرزندان مسؤولان در خارج از کشور، مقابله با بدحجابی و کشف حجاب و مقابله با اهداف رسانه‎ای دشمن، تقلیل 63 حساب قوه قضاییه به پنج حساب، عزم جدی برای ورود به فساد خودروسازان، محاکمه «سیف» رئیس سابق بانک مرکزی و «عراقچی» معاون سابق ارزی از اقدامات ارزشمند آیت‎الله رئیسی است.

منصوری با بیان اینکه از زندانی کردن «هادی رضوی» داماد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جای قدردانی دارد، ابراز کرد: ما ضمن تشکر از قوه قضاییه برای این موضوع یک درخواست داریم زمانی که موریانه حمله می‎کند باید ابتدا ملکه را از بین بُرد چراکه اگر ملکه از بین نرود مجدد موریانه تولید می‎کند.

وی ادامه داد: فردی مانند هادی رضوی 34 ساله که هیچ سابقه اقتصادی نداشته است با تسهیلات میلیاردی که گرفته یک مفسد اقتصادی بود اما این فرد با پشتوانه چه کسی این کار را انجام داد، در واقع ما از قوه قضاییه انتظار داریم با اصل مرکز فساد برخورد کند.

امام جمعه بندرترکمن اضافه کرد: در ملاقات ـهادی رضوی» با مدیران بانک‎ها وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند که از قوه قضاییه انتظار داریم علاوه‎بر اینکه با هادی رضوی برخورد شد با وزیر تعاون نیز برخورد شود.

منصوری با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای تیم ملی والیبال جوانان و نفرات برتر المپیادهای علمی خاطرنشان کرد: معظم‎له در این دیدار مطالب مهمی مطرح کردند و فرموده‎اند:« مشکلات نباید جوان را متوقف و ناامید کند، زیرا ناامیدی، سم است و هیچ بهانه‌ای مجوز  ناامیدی نمیشود و مجوز فرار نمی‎شود.»

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند اگر نسل‌های قبل متوقف و ناامید می‌شدند، ما باید همچنان در همان دوران فساد و طاغوت می‌ماندیم ولی اکنون به برکت همان جوانان نسل قبل، در کشور شرایطی فراهم شده است که استعدادهای جوان نخبه بروز و ظهور پیدا می‌کند و می‌تواند با صراحت بایستد و حرف‎های خود را بزند./ فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.