1398-05-18 11:00
1788
0
64875
ائمه جمعه استان گلستان:

جوانان با عمل به گام دوم انقلاب نیاز کشور را برآورده سازند/ با مدیریت جدید قوه قضاییه، روزنه‌های امیدی در کشور بازشده است

حق مردم است که برای تأمین مایحتاج زندگی خودشان به‌راحتی بتوانند با کمترین قیمت دسترسی داشته باشند، لذا برای رسیدن به این جایگاه اقتصادی همه مسئولین و سران قوا و مردم باید پای‌کار بیایند و دست همدیگر را بگیرند، هرچند با مدیریت محترم قوه قضاییه روزنه‌های امیدی در کشور بازشده است.

به نقل از گلستان ما، حجت‌الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا الهی و ترک گناهان و محرمات به سالروز شهادت امام محمدباقر علیهم‌السلام اشاره کرد و گفت: امام محمدباقر علیهم‌السلام می‌فرماید: همه چشم‌ها در روز قیامت گریانند به‌جز سه چشم؛ چشمی که درراه خدا شب را بیدار باشد، چشمی که از ترس خدا گریان شود و چشمی که از محرمات الهی دوری کند.

خطیب جمعه گالیکش بابیان اینکه باید جوانان مؤمن بدون وقفه مسیر پیشرفت را ادامه دهند افزود: دوشنبه 21 مردادماه مصادف با روز جهانی جوانان است که خدمت همه جوانان کشور تبریک عرض می‌کنم و بهترین‌ها را برای آن‌ها از خداوند متعال خواهان و خواستارم.

وی با اشاره به دیدار عده‌ای از جوانان نخبه و ورزشکاران کشور با امام خامنه‌ای گفت: مقام معظم رهبری در جمع آن‌ها بیان فرمودند: آن پیشرفت علمی برای کشور سودآور است که با نگاه انقلابی و مبتنی بر تفکر اسلامی باشد.

امام‌جمعه گالیکش خطاب به پدران، مادران و مسئولین گفت: مواظب باشید دشمن می‌خواهد جوانان ما را از ما بگیرد.

حجت‌الاسلام دلبری تصریح کرد: جوانان وقتی به درجه نخبگی رسیدند به آن بسنده نکنند و ادامه مسیر را طی کنند؛ پیشرفت‌های خود و کشور را با سرعت و شتاب بیشتر کامل کنید، هرگز متوقف نشوید، تفکر اسلامی و انقلاب و بصیرت را در خود تقویت کنید، ارتباط قلبی و توکلتان را از خدا فراموش نکنید؛ مشکلات جامعه شما را متوقف نکند.

وی با اشاره به اینکه ناامیدی سم است گفت: اگر جوانان اول انقلاب ناامید می‌شدند الآن ما در این جایگاه از عزت و عظمت نبودیم، لذا جوانان عزیز کشورمان با عمل به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌توانند تمام نیازهای کشور را برآورده سازند و بر عزت و اقتدار و استقلال ما بیفزایند و قله‌های اقتدار و عزت را یکی پس از دیگری طی کنند و خار چشم دشمنان انقلاب شوند.

خطیب جمعه گالیکش با اشاره به افق روشن پیشرفت اقتصاد ایران گفت: در آستانه روز حمایت از صنایع کوچک قرار داریم و در سال رونق تولید، اگر نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور داشته باشیم هرچند مشکلات بیکاری، تورم، فقر، نداری و... راداریم اما نسبت به سال گذشته در بسیاری از موارد وضعیت بهتری داریم؛ این به خاطر همین روزنه‌های امیدی است که در کشور به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام دلبری افزود: پذیرش مشکلات از سوی مسئولین جمهوری اسلامی که چشمانشان را باز کردند و فهمیدن این مشکلات را در کشور داریم و تمایل به اصلاح آن دارند نکته قوت است.

امام‌جمعه گالیکش اضافه کرد: برداشتن گام‌های عملی در راستای حل مشکلات اقتصادی، نشانه‌هایی از بهبود در شاخص‌های اقتصادی این‌ها همان روزنه‌های امید اقتصادی کشور است.

وی گفت: وفاق بر سر یک اقتصاد درون‌زا و داشتن یک برنامه راهبری 40 ساله برای اصلاح اقتصاد و حرکت در مسیر درون‌زایی این هم یک نکته بسیار مهمی است که در کشور در جریان است. پیش‌بینی رشد اقتصاد کشور از سوی بانک جهانی و کاهش بیکاری در برخی از استان‌ها شاخصه‌های بهبود در مسیر اقتصادی کشور است.

به گفته خطیب جمعه گالیکش؛ رشدی که اقتصاد ایران ابتدا پس از برجام داشت اول به خاطر بالا رفتن خام فروشی بود و دوم تکیه کردن به خارج از کشور که با خروج آمریکا این هم از بین رفت و ان‌شاءالله سال آینده رشد اقتصادی و اقتصاد درون‌زا را تجربه خواهیم کرد.

امام‌جمعه گالیکش تصریح کرد: حق مردم است که برای تأمین مایحتاج زندگی خودشان به‌راحتی بتوانند با کمترین قیمت دسترسی داشته باشند، لذا برای رسیدن به این جایگاه اقتصادی همه مسئولین و سران قوا و مردم باید پای‌کار بیایند و دست همدیگر را بگیرند، هرچند با مدیریت محترم قوه قضاییه روزنه‌های امیدی در کشور بازشده است.

حجت‌الاسلام دلبری اظهار داشت: همه مفسدان اقتصادی بدانند و قلع و قم کردن اموال بیت‌المال در همه عرصه‌ها به این آسانی نیست و به‌زودی محاکمه و مجازات خواهید شد.

وی با اشاره به سالروز جدا شدن جزیره بحرین از ایران در سال 1350 گفت: متأسفانه این استان را در زمان پهلوی از ایران جدا کردند که اگر این‌گونه نشده بود امروز 70 درصد از خلیج‌فارس از آن ایران بود. به خاطر بی‌لیاقتی پادشاهان قاجار و پهلوی کشور ما را تکه‌تکه کردند و بین خودشان تقسیم کردند.

امام‌جمعه گالیکش افزود: یکی از تفاوت‌های بارز مدیریت نورانی ولایت‌فقیه، حکومت اسلامی و دین در کشور نسبت به دوران قاجار و پهلوی این است که طی 40 سال گذشته حتی یک وجب از خاک و میهن اسلامی را اجازه نداریم تصرف کنند و جواب هر متجاوز و اجنبی بزرگ و کوچک را با قاطعیت و شجاعت دادیم و همه آن‌ها را به زباله‌دان تاریخ انداختیم و از این به بعد هم با حفظ وحدت همین کار را خواهیم کرد.

ترامپ به جای بهم ریختن دنیا به فکر کشور خود باشد

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر گرگان اظهار داشت: عربستان و متحدانشان در مقابل مقاومت مردم مظلوم یمن زانو خواهند زد.

وی تصریح کرد: آمریکا که می‌خواهد همه را زیر چتر خود بگیرد آقای ترامپ به جای بهم ریختن دنیا به فکر کشور خود باشید چرا که از نظر اخلاقی در حال انحطاط است.

آیت الله نورمفیدی خاطر نشان کرد: در سال 2019 بیش از 250 بار اتفاقاتی جنایات بار رخ داده، خطر در این کشور دائمی است و بیش از 300 میلیون اسلحه در دست مردم این کشور است و در مدت 4 سال روزانه 310 نفر مورد حمله با اسلحه قرار می‌گیرند و 100 نفر کشته می‌شوند.

وی افزود: برخی افراد آمریکا را بت می‌کنند هر چند از نظر اقتصادی شاید در رده خوبی باشند اما از درون در حال متلاشی شدن است و با توجه به این شرایط براساس آیات قرآن در حال متلاشی شدن است.

امام جمعه گرگان با اشاره به مذاکره آمریکا با طالبان افزود: این کشور با یک گروه تروریستی پای مذاکره می‌نشیند. ایران قدرت منطقه‌ای شده و از هیچ قدرتی ترس نداریم چون قدرت نظامی خوبی داریم، ما کوتاه نمی‌آییم و مبنای مقاومت ایستادگی می‌کنیم تا آنها در مقابل ما زانو بزنند.

وی به جنگ یمن هم اشاره کرد و تاکید کرد: عربستان امیدوار بود در زمان کوتاهی این کشور ناتوان را تصاحب کند اما بعد از 4 سال امارات نیروهای خود را بیرون کشید و به زودی عربستان هم از صحنه خارج خواهد شد.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) در سن 57 سالگی افزود: امام باقر(ع) در نزدیکی قبر امام حسن مجتبی(ع) در بقیع دفن شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان به فرموده امام خمینی(ره) که شیعه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بودن را افتخار می‌دانست اشاره کرد و گفت: این 2 امام کارهای بزرگی را انجام دادند چرا که افکار منحرف در آن زمان زیاد شده بود اما این دو بزرگوار جلوی انحراف در دین اسلام را گرفتند و شاگردان بزرگی را تعلیم دادند.

آیت الله نورمفیدی اشاره‌ای هم به عید قربان کرد و از مردم خواست در نماز عید قربان شرکت کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.