1398-05-07 06:20
2753
0
64685
چرا مردم عملکرد بعضی ها را باور ندارند !

معاونت اقتصادی اداره کل اطلاعات استان گلستان کجای معرکه مبارزه با فساد است ؟ / قهرمان مبارزه با فساد در استان گلستان چه کسی است؟

معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات استان که در مراسم خداحافظی سید مناف هاشمی استاندار و رئیس سابق شورای تامین استان گلستان در هتل بوتانیک مورد خطاب قرار گرفته است باید به مردم استان گلستان نشان بدهد که کجای این معرکه مبارزه با این فساد بوده و هست؟ 

به گزارش گلستان ما، حسن بیارجمندی فارغ التحصیل دانشگاه وزارت خارجه روسیه در یادداشت جدید خود نوشت: چندی پیش تقریبا بطور هم زمان دو خبر مهم مربوط به شورای تامین استان گلستان در فضای رسانه ای منتشر شد.

1- خبر بازدید اعضای شورای تامین از کشف ۱۹۱ قبضه سلاح غیرمجاز از سوی اداره کل اطلاعات استان گلستان و اعلام رسیدگی به پرونده چهار متهم آن در دادگستری استان گلستان . این پرونده یک عامل و متهم خاص دارد که بدان ارزش ویژه ای داده است !

2- خبر سید مناف هاشمی رئیس سابق شورای تامین استان گلستان در مراسم خداحافظی اش در هتل بوتانیک که : ۲۰۰ هزار تن سالانه فساد گندم در گلستان بود ، ۳۹ سال در استان گلستان فساد گندم وجود داشت . آقای کیا معاون اداره کل اطلاعات هست ، عزیزان اطلاعات سپاه هم هستند کار این عزیزان بود اینها گزارش دادند منم به عنوان رئیس شورای تامین با قدرت وارد شدم ."

 خبر اول بسرعت ضریب رسانه ای خورد و در داخل و خارج از کشور بازتاب یافت اما خبر دوم در هیاهوی چند کانال تلگرامی پیرامون شخص سید مناف هاشمی و حواشی عملکرد و مراسم یاد شده ، گم شد و پیگیری هم نشد !!؟

این موضوع اصلی این وجیزه نیست و باید در جای خودش تحلیل و بررسی شود و نگارنده هم قصد ورود به این بعد رسانه ای از مساله ندارد.

سوال این است که چرا این خبر مهم در این مقطع و موقعیتی و نیز بعد از گذشت چند ماه با این ابهام از سوی رئیس سابق شورای تامین استان اعلان عمومی می شود !!؟

آیا واقعا سید مناف هاشمی قهرمان مبارزه با این فساد بزرگ است و یا شخص دیگری که از زمانی که وارد استان گلستان شد ، دست روی این پرونده قطور و سنگین گذاشت و پای آن محکم در شورای تامین استان ایستاد و هزینه اش را پرداخت کرد ؟

در این خبر ، برخلاف خبر اول نه جزئیاتی از رسیدگی به این پرونده فساد و متهمین اصلی آن که مثل خبر اول یک متهم اصلی دارد و اتفاقا اهمیت آن بخاطر همین متهم می باشد نیست ! و اگر براساس ادعای سید مناف هاشمی در ۳۹ سال گذشته بدان رسیدگی نشده احتمالا با خبر دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی مبنی بر دستور رهبر انقلاب برای رسیدگی به زمین خواری در استان گلستان از جهات پیشینه این فساد و متهمین اصلی آن اشتراکاتی وجود دارد و بدون دستور خاص از تهران امکان ورود جهت رسیدگی وجود ندارد !؟

در غیر این صورت چگونه ممکن است چنین فسادی برای این مدت طولانی وجود داشته و دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی آن را کشف نکرده اند و یا در صورت کشف چرا اقدام موثری تا مقطع یاد شده صورت نگرفته است ؟

ظاهرا دو گزارش مبسوط از فساد یاد شده از یک مسؤل انقلابی عضو شورای تامین برای استاندار وقت ارسال شده است ؛ گزارش اول به هر دلیلی به رؤیت رئیس شورای تامین نرسیده و بعد از طرح شفاهی موضوع مجددا ارسال و همین گزارش دوم مبنای تصمیم گیری قرار گرفته است .

ضمن اینکه برای اجرای آن یک خط رسانه ای قوی و نفوذ ناپذیر ایجاد شد که بصورت روزانه رصد و اطلاع رسانی می شده است و همین منجر به توفیق در مقابله با این فساد شده است.

اما آیا قهرمان مبارزه با این فساد سید مناف هاشمی است ؟

مشخص است که قهرمان این مبارزه بزرگ ، شخص دیگری است که با قاطعیت و نفوذ ناپذیری اش ، برگ برنده ورود به این پرونده سنگین و پرحاشیه و دارای متهمین خاص (مسببین اقوی از مباشرین در سایه آن ) و به سرانجام رساندن آن تا این مرحله بوده است و به هر دلیلی نمی خواهد اسمش را مطرح کند هر چند آنهایی که باید بدانند ، می دانند که چه کسی قهرمان واقعی این مبارزه بوده و هست.

اما اکنون که آقای کیا معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات استان که در نشست یاد شده مورد خطاب قرار گرفته است باید به مردم استان گلستان نشان بدهد که کجای این معرکه مبارزه با این فساد بوده و هست ؟ 

معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات استان باید ظرف یک هفته آینده گزارشی از پرونده یاد شده و متهمین اصلی آن و پیگیری روند رسیدگی به این پرونده در مراجع قضایی به رسانه های استان اعلام نماید .

جناب دکتر حق شناس رئیس این شورا نیز بطور شفاف و صریح در مورد این افشاگری سید مناف هاشمی اعلام موضع نماید و در مورد روند رسیدگی به این پرونده گزارش بدهند .

بدیهی است در صورتی که هر یک از مسئولین و مقامات یاد شده به وظیفه خودشان در این ارتباط عمل ننمایند ؛ در نامه هفته آینده اینجانب به مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و آیت الله رئیسی  مورد خطاب قرار خواهند گرفت و تبعات آن متوجه شخص خودشان خواهد بود و آنروز خواهند فهمید که چرا مردم عملکردشان را باور ندارند و چرا فلان شخص را قهرمان واقعی مبارزه با فساد در استان گلستان می شناسند ؟

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.