1398-04-25 11:03
531
0
64415
فرمانده سپاه نینوا گلستان:

به دانش‎آموزان کم‎بضاعت برای شرکت در اردوی راهیان‎نور کمک می‎شود/ بازسازی و تحویل 35 مدرسه سیل‎زده تا مهرماه امسال

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: به دانش آموزان کم بضاعت برای شرکت در اردوی راهیان نور کمک می شود. 

به گزارش گلستان ما، جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان گلستان با حضور احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، حسین معروفی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان و دیگر مسئولین استانی در سالن فرهنگ اداره کل آموزش و پرورش برگزار گردید.

معروفی در این جلسه اظهار کرد: نگاه ما به آموزش و پرورش یک نگاه حاکمیتی است. وی ادامه داد: درست است که آموزش و پرورش در چارچوب یک وزارتخانه در دولت است ولی نگاه ما به آموزش و پرورش باید حاکمیتی باشد چون هدف این دستگاه، هم تربیت و هم پیشبرد علم برای انقلاب اسلامی است و به همین دلیل ما هم دغدغه آموزش و پرورش را داریم و تعامل با این دستگاه را  یک اولویت می دانیم.

معروفی افزود: در جریان سیل گروه های جهادی و امکانات را به سمت مدارس فرستادیم زیرا اعتقاد داشتیم که اگر مدارس راه اندازی شوند زندگی مردم نیز احیا خواهد شد و با همین نیت و به منظور بازگشایی مدارس در کنار آموزش و پرورش قرار گرفتیم.

 وی ادامه داد: برای رفتن دانش آموزان و مدارس بعد از سیل آموزش و پرورش بسیار زحمت کشید و خوب عمل کرد و ما نیز تا بعد از بازگشایی مدارس نیز کمک به دانش‌آموزان و ساخت مدارس آسیب‌دیده را جزو وظایف خود دانستیم و تلاش کردیم تا با ارسال بسته های فرهنگی و مشارکت در ساخت مدارس به این امر کمک کنیم.

 سردار معروفی افزود: سپاه در طرح جهاد و همبستگی ملی تلاش دارد تا طرح هر بانک یک مدرسه را عملیاتی سازد و بازسازی ۳۵ مدرسه را در دستور کار سپاه قرار دارد و ما تلاش خواهیم کرد تا قبل از مهر ماه این مدارس آماده گردد و از ظرفیت قرارگاه عاشوراییان مردمی بهره خواهیم برد.

 وی ادامه داد: کمک به آموزش و پرورش با توجه به تنگنا های مالی موجود، رسالت ماست ما آن را یک وظیفه ملی می دانیم و به هیچ عنوان نگاه ما در این زمینه سیاسی نیست زیرا اگر به آموزش و پرورش کمک نشود ضربه آن متوجه مردم خواهد شد و به ملت شریف ایران و آموزش آسیب وارد می شود.

 سردار معروفی در ارتباط با درس آمادگی دفاعی و اعزام اردوهای راهیان نور نیز گفت: این طرح ها مکمل یکدیگر هستند ولی برای دستیابی به نتیجه مطلوب نیازمند بازنگری هستند و باید از این فرصت ها در جهت تقویت هویت ملی استفاده کنیم.

 وی ادامه داد: ضمن احترام به شهدای ملی و فرماندهان شهید ملی اعتقاد داریم که فرزندان این استان باید شهدای استان و فرماندهان استان را نیز بشناسند و زمینه این امر را ما باید مهیا کنیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان افزود: فرزندان این استان علاقه مند هستند تا مکان های عملیات رزمندگان این استان را از نزدیک ببینند و به عنوان نمونه از از نزدیک مشاهده کنند که لشکر 25 کربلا در چه مکانی عملیات کرده است.

 سردار حسین معروفی اضافه کرد: اگر اردوگاه های ما در مناطق غرب و جنوب رویکرد فرهنگی داشته باشند منجر به تقویت هویت ملی خواهد شد و به هیچ عنوان نباید در برنامه‌ها نگاه کمی بدون توجه به کیفیت داشته باشیم و سعی خواهیم کرد تا اردوگاه بسیار آبرومندی برای فرزندان این استان ایجاد کنیم.

 وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا بچه هایی که به دلیل نداشتن شرایط مالی از اعزام به راهیان نور باز می مانند را به این مناطق اعزام کرده و شرایط آن را فراهم کنیم و با این رویکرد برای این بچه‌ها که برای اولین بار به اردو راهیان نور اعزام می شوند ۵۰۰ میلیون ریال بودجه اختصاص خواهیم داد.

 سردار معروفی در زمینه برگزاری کلاس های آموزشی برای معلمان درس آمادگی دفاعی نیز گفت: تمام این کلاس ها باید به طور کارگاهی برگزار شود و در این نشست ها به مربیان فرصت اظهار نظر داده شود تا به مشکلات آنها پاسخ داده شود.

 وی اضافه کرد: امروز وظیفه داریم تا در حوزه اندیشه نیز وارد جهاد شویم و نیروی انسانی ای تربیت کنیم که آمادگی ورود به این عرصه را داشته باشد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان اضافه کرد: اگر می‌خواهیم حوادث بزرگ تاریخی دچار فراموشی و تحریف نشوند باید زمینه را برای گفتن واقعیت آماده کنیم که اردوی راهیان نور فرصتی برای بازنمایی واقعیت های دفاع مقدس برای نسل امروز است.

معروفی در پایان گفت: ما تعامل بین سپاه و آموزش و پرورش را در این استان فوق العاده می‌دانیم و به لطف خدا هیچ مشکلی بین سپاه و آموزش و پرورش نه در سطح استان و نه در سطح شهرستان‌ها وجود ندارد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.