1398-04-21 16:56
915
0
64308
مادر معنوی شهرستان کلاله:

حجاب جامعه را از فساد نجات می دهد/ زنان باحجاب امنیت بیشتری دارند

همسر امام جمعه شهرستان کلاله گفت: همانطور که بی حجابی باعث فساد جامعه می شود؛ حجاب مانند سدی در مقابل فساد باعث در امان ماندن جامعه می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، به مناسبت 21 تیرماه و هفته عفاف و حجاب و در این راستا با همسر حجت الاسلام کشیری امام جمعه شهرستان کلاله گفتگویی داشتیم که به شرح ذیل می باشد:

کلاله خبر: حجاب یک امرشخصی یا مربوط به عرصه عمومی جامعه است؟

جواب: حجاب یکی از ضروریات دین مقدس اسلام می باشد و اگر شخصی منکر یکی از ضروریات دین شود که انکار وی به انکار خداوند سبحان برگردد؛ وی مرتد و کافر است. حجاب مربوط به عرصه اجتماعی است؛ زن با حجاب هم خود را از خطر مصون نگه می دارد و هم جامعه را از فساد نجات می دهد.

مادر معنوی شهرستان کلاله ادامه داد: امروز غارتگران حوزه خانواده با بی حجابی به جنگ دین آمده و با ترویج بی حجابی سعی در ترویج فساد در جوامع بشری دارند و نگاهی ابزاری به زن وجود دارد و حجاب برای مصونیت زنان در برابر طوفان های بی بندوباری بهترین وسیله است.

کلاله خبر: آیا حجاب در قرآن و دین آمده یا یک حکم ساختگی است؟

جواب: در جای جای قرآن و در روایات به حجاب تاکید شده است؛ به عنوان مثال سوره مبارکه نور معروف به سوره حجاب است(آیه 31 سوره نور).

وی افزود: در آیه 59 سوره احزاب خداوند به رسولش دستور می دهد که به همسران و دختران و زنان مومن بگو که روسری های بلند و چادر خود را بر خویش افکنند تا شناخته نشوند تا مورد آزار و اذیت قرار نگیرند.

کلاله خبر: آیا خانم های با پوشش کامل در جامعه امنیت بیشتری دارند یا زنان بدحجاب؟

جواب: اگر از خانم های بی حجاب و بدحجاب سوال شود که آیا از شر افراد شرور و هوسران در امان هستید؟ مسلما پاسخ آنها اینکه با مزاحمت های زیادی مواجه هستیم؛ خواهد بود و در مقابل زنان با حجاب از مصونیت بالایی برخوردار هستند.

همسر امام جمعه شهرستان کلاله تاکید کرد: بی حجابی تله شیطان برای شکار زنان بی حجاب و بدحجاب توسط نامحرمان است و در عوض حجاب حریمی میان مرد و زن نامحرم می باشد که باعث استحکام بنیان خانواده می شود.

مادر معنوی شهرستان کلاله تصریح کرد: یقینا هیچ باغبانی را برای حصارکشی اطراف باغش سرزنش نمی کنند چرا که باغ بدون حصار و دیوار از آسیب ها مصون نمی ماند؛ یا هیچ صاحب گنج و گوهری جواهرات خود را بدون حفاظ در معرض دید بیگانگان قرار نمی دهد تا بدرخشد!.

وی در پایان گفت: اینکه برخی می گویند دل باید پاک باشد، این بهانه جاهلانه است و زن بخاطر جایگاه والایی که نزد خداوند متعال دارد باید خود را در بازار سوداگران شهوت حفظ کند و بهترین وسیله برای این مهم چادر است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.