1398-04-18 10:25
620
0
64235
به قلم حسن بیارجمندی؛

مخاطبین و ضریب نفوذ سریال گاندو / گاندو بزرگترین کارگاه آموزشی سواد اطلاعاتی در کشور

این بصیرت آفرینی و بازدارندگی اطلاعاتی از جنس سامانه سوم خردادی و شکار گلوبال هاوک ، هوشمندانه در یک کارگاه بزرگ آموزشی به چنین وسعت و ضریب نفوذی در مخاطبین یاد شده از قاب تلویزیون جمهوری اسلامی پخش و چنین دستاوردهایی داشت که به غیر از این طریق، دست یافتن بدان غیرممکن بنظر می رسید.

به گزارش گلستان ما، سریال گاندو در بهترین زمان ممکن و مقطع تاریخی خاص و حساس از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد. سریال بسیارخوش ساخت که حتی کارگردان آن بر روی زبان بدن افراد و متهمین در زمان های خاص کارکرده بود و برای کسی که زبان بدن می داند یک کارگاه آموزشی خاص بود با جلوه های بصری ، اکشن و هیجانی که هنرمندانه مخاطب خود را به عمق و همراهی می کشاند.

مخاطبینی فراگیر با هر گرایش از داخل و خارج  کشور که با هنر جمهوری اسلامی ایران پای این کارگاه آموزشی حدود یک ماهه فصل اول گاندو نشستند و بهره خود را بردند:

۱_مخاطبین عام و عامه مردم که در ۶سال گذشته تحت شدیدترین جنگ ادراکی و شناختی از طریق فضای مجازی و پیام رسان های موبایلی قرار گرفته اند؛ این جامعه هدف به دلیل فراگیری و نقش تاثیرگذار آنان در معادلات اجتماعی و سیاسی پیش رو بیشترین بهره را بردند و براساس بررسی های بعمل آمده بخش عمده ای از اختلالات ادراکی ناشی از جنگ تحمیلی یاد شده مرتفع و سواد اطلاعاتی آنان افزایش چشمگیری داشته است.

۲_مخاطبین خاص یا همان نخبگان جامعه .عده ای از آنان که جزو طرفدران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند با دیدن این سریال مبتنی بر پرونده واقعی ، نه تنها احساس عزت و افتخار و اقتدار نمودند بلکه آمادگی خویش را در سال بیدار باش ۹۸ ارتقا داده و میزان و سطح همکاری های خودجوش خود را در عرصه های مجاهدت های خاموش افزایش دادند.

عده ای که در زمره نخبگان غیر انقلابی هستند که بدلیل تاثیر پذیری ادراکی از آفندهای جریان نفوذ در حوزه های مختلف ، دچار انفعال و وادادگی شده بودند که با دیدن این سریال، اختلالات یاد شده رفع و با این اقتدار اطلاعاتی همراهی و آنرا تحسین نموده و می نمایند و در حال مرز بندی و صف بندی های جدید هستند.

و نخبگان وابسته به جریان ضد انقلاب که در پروژه نفوذ و تغییر در حال  فعالیت بودند که با دیدن این سریال بخشی از اقتدار اطلاعاتی نظام و جامعه اطلاعاتی ایران را زیر برق چشمک های گاندو مشاهده نموده اند و دچار ترس و تردید شده اند!.

این ترس و تردید با توجه به نفوذ این سریال در لایه های مختلف اجتماعی و تبدیل شدن به یک جریان و گفتمان غالب در سطوح مختلف، آنان را به انفعال جدی مبدل نموده است.

این انفعال در بعض افراد دخیل در پروژه تغییر ، وحشت توام با خشونت رسانه ای را بدنبال داشته است چراکه اینان که خود کار اطلاعاتی کرده اند، خوب می دانند این محتوای و زمان پخش و مخاطب آن ، یعنی روشن کردن یک نورافکن بر هسته اصلی شبکه نفوذ بمنظور یک هشدار بازدارنده در ماه های پیش رو و یا یک آرامش قبل از طوفان علیه خودشان می دانند که افکار عمومی را برای آن آماده می کنند.

مخاطبین خارجی این سریال اعم از بعض سفرای اروپایی و عربی داخل ایران ، بعض اتاق ها ، ایستگاه های منطقه ای ، میزهای ایران در بعض کشورها و همچنین اپوزیسیون مقیم خارج از کشور که پروژه جنجال ۹۸ و ... دنبال می کنند که پخش این سریال و زمان آن و همچنین اهداف پنهانی آن را تحلیل می کنند و مجبور خواهند شد که در بعض محاسبات و آرایش جنگ اطلاعاتی و نفوذ خود تغییر جدی بدهند و حتی بخش هایی از آن را تعطیل کنند.

این بصیرت آفرینی و بازدارندگی اطلاعاتی از جنس سامانه سوم خردادی و شکار گلوبال هاوک ، هوشمندانه در یک کارگاه بزرگ آموزشی به چنین وسعت و ضریب نفوذی در مخاطبین یاد شده از قاب تلویزیون جمهوری اسلامی پخش و چنین دستاوردهایی داشت که به غیر از این طریق، دست یافتن بدان غیرممکن بنظر می رسید.

دکتر حسن بیارجمندی فارغ التحصیل دانشگاه وزارت خارجه روسیه

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.