1398-04-07 13:00
745
0
64095
مدیر کل میراث فرهنگی گلستان :

خسارت 74 میلیارد تومانی مستقیم سیل به حوزه گردشگری / ایجاد امکان شنا در سواحل گلستان باعث رونق گردشگری دریایی می شود / 900 اثر ثبت شده ملی داریم

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به اینکه 900 اثر ثبت شده ملی داریم افزود: در سال 94 وقتی من آمدم این رقم 624 عدد بود اما الان حدود 1500 اثر قابل ثبت ملی شناسایی کردیم.

ابراهیمی کریمی طی بازدید از دفتر پایگاه خبری گلستان ما طی گفت و گویی با این پایگاه خبری اظهارکرد: در حوزه سیل 36 میلیارد تومان به آثار و ابنیه تاریخی ما خسارت وارد شد و حوزه گردشگری هم متحمل خسارت 38 میلیاردی شدیم که  بطور مستقیم 74 میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل گلستان می باشد.

کریمی گفت: بخش تسهیلاتی صنایع دستی ما نیز 120 میلیارد تومان خسارت دید و 90 درصد هتل هایی که برای نوروز امسال رزرو کرده بودند کنسل شد و اینها خسارات پنهانی است که قابل ارزیابی نیست.

وی تصریح کرد: موج راه اندازی بوم گردی طی دو سال گذشته در استان گلستان راه افتاد به طوری که در سفر مونسان رئیس سازمان 25 عدد و در سفر رئیس جمهور 70 بوم گردی افتتاح شد و امروز ما 120 بومگردی داریم و جالب اینکه چند روز گذشته از تهران مهمان داشتیم اما نتوانستیم در هیچکدام از بوم گردی ها جا پیدا کنیم ، از بس استقبال از این بوم گردی ها زیاد است .

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد: استان گلستان یک میراث جهانی ثبت شده دارد و آن هم برج قابوس است ، البته کمانچه هم به طور مشترک با کشور آذربایجان ثبت جهانی شده است . در کنار آن جنگل های هیرکانی مشترک سه استان و دیوار دفاعی گرگان نیز در صف ثبت میراث جهانی هستند.

وی با اشاره به اینکه 900 اثر ثبت شده ملی داریم افزود: در سال 94 وقتی من آمدم این رقم 624 عدد بود اما الان حدود 1500 اثر قابل ثبت ملی شناسایی کردیم که باید روند ثبت آن را ادامه دهیم .

کریمی در پاسخ به نداشتن گردشگری دریایی در گلستان علیرغم داشتن سهم زیادی از دریای خزر گفت: سواحل استان گلستان عملا امکان شنا را ندارند و اگر این طلسم بشکند اوضاع فرق خواهد کرد . پسروی آب دریا و امکانات فنی موجب شده تا نتوان از گردشگری دریایی همچون کشتی کروز استفاده کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: حضور استاندار جدید که تخصص آن در خصوص دریا و بنادر و دریانوردی است می تواند اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بزند ، اگر استان گلستان بتواند یک فضای شنا ایجاد کند 20 درصد گردشگران خارج از استان و 80 درصد داخل استان حتما از آن استفاده خواهند کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص موزه روستایی قرق گفت: این موزه مصوبه هیات وزیران احمدی نژاد را دارد و در زمان دکتر روحانی کلنگش زده شد و اعتباراتی هم گرفته شد اما در حدی نبود که پروژه را تکان دهد، ما دنبال اعتبار ملی بودیم که در سفر اخیر رئیس جمهور به گلستان این امر محقق شد و 7 میلیارد تومان طی دو سال هر سال 3 و نیم میلیارد تومان به این موزه اختصاص یافت ؛ ضمن اینکه موزه مردم شناسی گنبد نیز دقیقا همین وضعیت را دارد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.