1398-04-06 06:51
711
0
64082
فصل ثبت نام در مدارس در گلستان؛

قانونی که اجرا نمی شود/اجازه دریافت کمک های مردمی خارج از زمان ثبت نام

رئیس اداره رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش گلستان گفت: ثبت نام دانش آموزان براساس محدوده سکونت انجام می شود و  مدیران مدارس  نیز می توانند کمک های مردمی را خارج از فصل ثبت‌نام دریافت کنند.

به گزارش گلستان ما، فصل ثبت نام مدارس از25 خردادماه آغاز شده است و خانواده ها مانند هرساله برای انتخاب مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی  در تکاپو هستند .

هرچند طبق روال همه ساله دریافت وجه بیش از مبلغ متعارف ثبت نام شامل هزینه کتاب و بیمه، انجام می شود اما مسئولان آموزش و پرورش با برنامه های بازدارنده سعی کرده اند ، این موارد را به حداقل برسانند .

به نظر می رسد بازرسی های متناوب از مدارس انجام می شود و حتی کارشناسان در برخی مدارس پر متقاضی مستقر می شوند اما بازهم دور زدن این قانون توسط مدیران  صورت می گیرد و خانواده ها هم شاکی از اخذ وجه.

اینکه چه ساز و کاری باید  در زمان ثبت نام مدارس بکار گرفته شود مورد بحث جدی در آموزش و پرورش است اما خانواده ها بیان می کنند  چرا قانونی که از سوی مسئولان بیان می شود ضمانت اجرایی در مدارس ندارد و بخشنامه ها تنها برای آرشیو به درد می خورد .

golestanemaa2

ثبت نام های پرهزینه در مدارس گلستان

برخی خانواده ها طی تماس با این پایگاه خبری عنوان می کنند که برای ثبت نام در مدرسه دولتی بیش از200 هزار تومان طلب کرده اند و با توجه به وجود چند دانش آموز پرداخت آن مقدور نیست در حالی که مدارس دولتی نباید هیچگونه پولی از خانواده ها درخواست کنند.

برخی از مدارس دولتی نیز هزینه کلاس های فوق برنامه ای که حتی معلوم نیست برگزار کنند را از خانواده ها می خواهند، حالا بماند که در طول سال تحصیلی ماژیک وایت برد، دستمال کاغذی و برگه A4 هم باید برای مدرسه ببریم .

حتی محدوده بندی ثبت نام همچنان مورد مناقشه خانواده ها و آموزش و پرورش است . خانواده ها معتقدند هر چند محدوده بندی مدیریت انش آموزان، سرویس های مدارس را به همراه خواهد داشت اما برخی دانش آموزان را از تحصیل در مدارس بهتر محروم می کند اما مسئولان آموزش و پرورش تاکید می کنند که مدیران و معلمان در مدارس  همه تلاش خود را می کنند که محیطی شاد، امن و همراه با آموزش مطلوب و استاندارد را فراهم آورند.

همین امر در مدارس غیر دولتی جور دیگری خود را نشان می دهد و هزینه های میلیونی این مدارس نیز مورد شکایت خانواده های گلستانی قرار گرفته است و آنها بیان می کنند شهریه های مدارس بیش از گذشته  و حدمعول افزایش یافته است.

 در همین رابطه قربان طاشی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:  ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از تاریخ 25خرداد ماه و متوسطه اول در استان گلستان از اول تیرماه آغاز گردیده است.

 وی افزود: ‌پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی 98- 99 حدود 216هزار دانش آموز در دوره ابتدایی، حدود 83هزار دانش آموز در دوره متوسطه اول و در کل حدود 359هزار دانش آموز در مدارس استان به تحصیل بپردازند.

رئیس اداره رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: نرخ شهریه مدارس استان در سامانه تعیین شده و مدیران مدارس باید آن را  در محل مناسب و در منظر دید عموم برای اولیای دانش آموزان نصب کنند.

طاشی ضمن تشکر از زحمات مدیران مدارس بابت ثبت نام دانش آموزان بیان کرد: ستاد ثبت نام پروژه مهر در اداره کل، شهرستان و مدارس تشکیل شده که امیدواریم سال تحصیلی جدید را هر چه مطلوب تر برگزار کنیم.

وی اذعان کرد: چنانچه اولیا دانش آموزان در امر ثبت نام با مشکل مواجه شدند می توانند به کارشناسی های دوره های تحصیلی در ادارات آموزش و پرورش شهرستان مراجعه یا با شماره تلفن هایی که ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در هر آموزشگاه نصب کرده است تماس بگیرند.

golestanemaa1

ثبت نام براساس محدوده سکونت

طاشی با تاکید براینکه سیاست آموزش و پرورش  استان گلستان، ثبت نام دانش آموزان در محدوده جغرافیایی محل سکونت  و بر طبق محدوده بندی انجام گرفته شهرستان  است، متذکرشد:  برای ثبت نام دانش آموزان در پایه های ورودی ( اول ابتدایی، متوسطه اول و دوم) هیچگونه مشکلی نداریم و در صورتی که به علت جابجایی محل سکونت و... خانواده ها تصمیم به تغییر  مدرسه دانش آموز در کلاس های میان پایه دارند از نیمه مرداد به مدارس یا ادارات شهرستان مراجعه کنند.

وی یادآورشد: طبق ماده 11قانون شوراها یکی از منابع مالی مدارس جذب کمک های مردمی می باشد که در این زمینه از مساعدت اولیا قدردانی می کنیم.

رئیس اداره رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش گلستان  اضافه کرد: به مدیران مدارس توصیه می‌کنیم که کمک های مردمی را خارج از فصل ثبت‌نام دریافت کنند و از اخذ هرگونه وجه به غیر از بیمه و کتب درسی در فصل ثبت‌نام اجتناب شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.