1398-04-04 05:16
638
0
64056
استاندار گلستان تاکید کرد؛

تسریع در روند اتمام سد نرماب مینودشت/ هزینه های اختصاص یافته به شهرداری مینودشت صرف عملیات عمرانی شود

استاندار گلستان گفت: سد نرماب یک  پروژه ملی است و تلاش داریم هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

به گزارش گلستان ما؛ هادی حق شناس شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان  مینودشت اظهار کرد: کل اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه اعم از دیواره سازی، جابجایی 5 روستای پایین دست و.. حدود 1700 میلیارد تومان برآورد شده بود که تنها حدود 500 میلیارد تومان آن تأمین شد.

استاندار گلستان تصریح کرد: اگر این پروژه به بهره برداری می رسید قطعا خسارت 4500 میلیارد تومانی سیل بسیار کمترین از این میزان  بود.

وی بیان کرد:  برای جبران خسارات سیل و انجام عملیات زیرساختی به شهرداری مینودشت مبلغ 300 میلیون تومان و به شهرداری دوزین 255 میلیون تومان اختصاص خواهد یافت که البته این مبالغ به هیج عنوان نباید صرف هزینه های جاری شده و فقط باید در انجام عملیات عمرانی مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار گلستان ادامه داد: در این شهرستان 600 واحد احداثی و 200 واحد تعمیری داریم که مشکلی در پرداخت  تسهیلات وجود ندارد.

مدیران از پاسخ به خبرنگاران امتناع نکنند

وی در بخش دیگر سخنان خود متذکرشد:  فرمانداران، بخشداران، دهیاران و همه مدیران مکلفند با رسانه ها و خبرنگاران ارتباط و تعامل داشته باشند

حق شناس یادآورشد: رسانه رکن چهارم دموکراسی است؛ یقینا اگر رسانه های فعال و مستقل داشته باشیم، کمک به سه رکن دیگر است.

وی اذعان کرد: ممکن است در فضای مجازی و برخی رسانه ها، شیطنت هایی وجود داشته باشد اما به این دلیل نباید با رسانه ها قطع ارتباط کنیم.  

حق شناس تاکید کرد: مدیران اگر نمی توانند پاسخ سوال خبرنگاری را بدهند بگویند "نمی دانیم" نه اینکه از پاسخ دادن امتناع کنند.

جابجایی واحدهای مسکونی سریعتر انجام شود

حق شناس ضمن بازدید از واحدهای مسکونی آسیب دیده از رانش زمین وستای قلعه قافه شهرستان مینودشت ، گفت:  ۱۰ روستا در شهرستان مینودشت از رانش زمین آسیب دیده اند که با همکاری بنیاد مسکن در مجموع به هر واحد مسکونی آسیب دیده ۲۱ میلیون تومان بلاعوض و ۵۵ میلیون تومان تسهیلات کمبهره پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه صدور پروانه ساختمان و همچنین سیمان جهت ساخت این منازل مسکونی رایگان است، یادآورشد: علاوه بر تسهیلات یاد شده ۱۰ میلیون تومان اعتبار در اختیار واحدهای مسکونی تحت پوشش های کمیته امداد قرار می گیرد.

استاندار گلستان بیان کرد: بسیاری از واحدهای مسکونی بر اثر سیلاب سست شده و جابجایی با توجه به پیش بینی زمینی که بنیاد مسکن انجام داده باید با سرعت بیشتری انجام شود و مردم نیز همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.