1398-04-03 10:23
861
0
64051
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی :

پیشرفتهای علمی حاصل مجاهدت استادان بسیجی است/ سکولارها و غربگراها هیچ نقشی در پیشرفت علمی کشور ندارند

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیشرفتهای مختلفی که در زمینه، نانو، هسته ای و موشکی توسط دانشمندانی حاصل شد که روحیه جهادی و بسیجی داشتند و بنده از نزدیک بسیاری از این دانشمندان را می شناسم و داشتن غیرت دینی بارزه اصلی تمامی آنها بود.

 به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام؛ حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در همایش بسیج اساتید که در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد اظهار کرد: رسالت نخبگان در گام دوم انقلاب در سه حوزه خودسازی،جامعه سازی و تمدن سازی است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خودسازی مقدم بر دو حوزه دیگر است چرا که اگر استاد و نخبه ای نتواند تهذیب نفس داشته باشد و خود را بسازد یقینا جامعه و تمدن اسلامی را هم نمی تواند بسازد.

وی افزود: شهید چمران نمونه بارز فردی است که بر روی نفس خود کار کرد و توانست با خودسازی درونی فعالیتهای اجتماعی در لبنان انجام  دهد و به یتیمان شیعه و سنی خدمت می کرد.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه ادامه داد: رعایت حقوق الهی و مردم، قدر شناسی از نعمتهای الهی از دیگر وظایف نخبگان است که باید انجام شود.

وی بیان کرد:قدردان خون شهدا یی که این انقلاب را به وجود آوردند باید بود چرا که یکی از حقوقی که برگردن ما است رعایت حقوق شهداست.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای این که نخبگان به این ساحت سه گانه برسند باید به مولفه هایی دست یابند.

وی در خصوص این شاخصه ها بیان کرد:علم اندوزی یکی از ویژگی هایی است که باید نخبگان به آن بپردازند چون اداره کشور بدون علم امکان ندارد.

وی افزود: البته علم نافع می تواند تمدن ساز باشد و باید دنبال چنین علمی باشیم  و اگر تحقیقات و پایان نامه های نتواند مشکلات جامعه را حل کند فایده ندارد.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه گفت: شهید مطهری و شهید چمران نمونه بارز کسانی هستند که غیرت دینی داشتند و در صدد بودند مشکلات و شبهات جوانان و جامعه را حل کنند.

وی افزود: پیشرفتهای مختلفی که در زمینه، نانو، هسته ای و موشکی توسط دانشمندانی حاصل شد که روحیه جهادی و بسیجی داشتند و بنده از نزدیک بسیاری از این دانشمندان را می شناسم و داشتن غیرت دینی بارزه اصلی تمامی آنها بود.

وی با اشاره با شکار پهباد آمریکایی گفت: در سرنگونی این پهباد داشتن دو نوع علم و تخصص الزامی بود اول اینکه بتوانیم تا کیلومترها این پهباد ها را شناسای کرد و تشخیص داد بدون سرنشین است و دوم اینکه بتوانیم با ابزارها ی پیشرفته آن را سرنگون کرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بصیرت افزایی و تشخیص دوست و دشمن،داشتن وحدت و انسجام ملی، روحیه جهادی،استقامت و صداقت از موارد دیگری است که برای رسیدن به سه ساحت مورد نظر نخبگان لازم است.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه بیان کرد: دسترسی به این ویژگی ها جز با تمسک به قران و نهج البلاغه امکان ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.