1398-04-01 09:23
495
0
64014
رئیس کل دادگستری گلستان:

میزان سازش پرونده ها در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است/ علما برای حل و فصل دعاوی پادرمیانی کنند

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه میزان سازش پرونده ها در استان بالاتر از میانگین کشور است، گفت: علما با توجه به نفوذ و احترامی که بین مردم دارند می توانند برای سازش در اختلافات و دعاوی پادرمیانی کنند.

به گزارش گلستان ما؛ هادی هاشمیان ظهر امروز درنشست علمای شیعه و سنی استان، اظهارکرد: علما با توجه به نفوذ و احترامی که بین مردم دارند می توانند برای سازش در اختلافات و دعاوی پادرمیانی کنند.

وی با اشاره به این که میزان سازش پرونده ها در استان بالاتر از میانگین کشور است، افزود: در نشست های مختلفی که با دانشگاهیان و حقوقدانان داشتیم  خواستار مشارکت و بسیج همگانی برای  مصالحه در دعاوی و کاهش آسیب های اجتماعی هستیم.

رئیس کل دادگستری گلستان با کم رنگ شدن توجه به حق الناس تصریح کرد: این که بیشترین میزان پرونده های حقوقی و کیفری استان مطالبهی طلب و سرقت است نشان می دهد باید در زمینه آسیب های اجتماعی و فرهنگی بیشتر کار کنیم.

وی با انتقاد از این که برخی دستگاه ها به وظایف خود، درست عمل نمی کنند، بیان کرد: تجربه نشان می دهد هرجا آموزش و فرهنگ سازی انجام شد میزان آسیب و پرونده ها کاهش می یابد به عنوان نمونه با اقدامات خوب انجام شده درمورد آموزش زوجین ،رشد طلاق را دراستان منفی کرد.

هاشمیان خاطرنشان کرد: ترغییب مردم به ثبت قراردادها در دفاتر اسناد رسمی، مشارکت در شناسایی و معرفی آسیب‌های اجتماعی و مفاسد به دادگستری از طریق عضویت در سامانه سجام را از دیگر مواردی برشمرد که روحانیون برای مشارکت در تحقق آن می‌توانند نقش داشته باشند./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.