1398-03-26 06:00
581
0
63901
تحلیل گر مسائل سیاسی:

انفجار نفت‎کش‎ها اقدام امارات و رژیم‎صهیونیستی برای مخابره نشدن شکست سفر آبه بود/ اتهام‎زنی به جمهوری‎اسلامی، حُقه ترامپ برای کشیدن ایران به میز مذاکره است

تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: حادثه پیش آمده برای نفت کش ها در دریای خلیج فارس، جهت تحت الشعاع قرار دادن خبر شکست مفتضحانه سیاست فشار آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی بوده است.

به گزارش گلستان ما، علی سلیمان دوست کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگویی با خبرنگار گلستان24 در خصوص حادثه انفجار در دریای عمان، اظهار کرد:یکی از دلایل اصلی حمله به نفتکشها تحت الشعاع قرار دادن خبر شکست مفتضحانه سیاست فشار و تهدید آمریکایی ها در مقابل ایران اسلامی بود که با اتخاذ سیاستهای کاملا صحیح و هوشمندانه رهبر انقلاب در قالب پاسخهای صریح ، حکیمانه و قاطع به شینزو آبه تجلی و تبلور پیدا نمود.

وی بابیان اینکه آنها میخواستند اخبار شکست سفر سفیر غیر مستقیم آمریکا (نخست وزیر ژاپن) که برای انتقال پیام شیطان بزرگ به ایران و فریب ایرانیان آمده بود به سمع ونظر جهانیان مخابره نشود، تصریح کرد: ولی این سناریو و این خدعه و نیرنگ در آخر کار به سود ما تمام شد چون هم موجب بالا رفتن قیمت نفت شد و هم اینکه آسیب پذیر بودنشان را بدست خودشان به تصویر کشیدند؛ که این مصداق همان آیه مبارکه : «ومکروا و مکرالله ، والله خیرالماکرین» می باشد.

دکتر سلیماندوست، خاطرنشان کرد: اظهارات افسر اطلاعاتی اماراتی که اعلام کرده انفجار این نفتکشها کار دولت امارات متحده عربی است که به بهانه تحت فشار گذاشتن جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش مذاکره پیشنهادی جناب ترامپ که آقای شینزو آبه سفیر و دلال این پیشنهاد بود و با تدبیر رهبری معظم انقلاب نقش برآب شد . بعبارتی اماراتیها مجری نقشه های کثیف منطقه ای آمریکائیهای مدعی کدخدایی جهان شده اند.

وی ادامه داد: البته این نقشه نطفه اش ناقص الخلقه بوده و در همان ابتدای کار ابتر مانده است واین نیز از مصادیق همان آیه مبارکه : و«مکروا و مکرالله ، والله خیرالماکرین»میباشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره برجام، یادآور شد:تحت الشاع قرار دادن خبر شکست برجام آمریکایی ، که جناب ترامپ فکر میکرد با تشدید تحریم ها (تعلیق معافیتهای صادرات نفتی ایران) از یک طرف و تهدید به جنگ (اعزام ناوهای هواپیمابر و جنگی و هواپیماهای B۵۲ عهد بوق به منطقه) از طرف دیگر میتواند ایرانیها را پای میز مذاکره (برجام دوم که باب دل آمریکای ترامپ بود) بکشاند، که همه و همه نقش برآب شد و هیمنه پوشالی کدخدای کاغذی را برای جهانیان برملا نمود. و این نیز از مصادیق همان آیه مبارکه : «ومکروا و مکرالله ، والله خیرالماکرین» میباشد.

وی با اشاره اتهامات آمریکایی ها به جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: همزمانی حمله به نفتکش‌ها با دیدار رهبر انقلاب با نخست‌وزیر ژاپن با هدف ایجاد فشار مضاعف به ایران جهت قبول مذاکره، ناامن نشان دادن منطقه و ایجاد نیاز کاذب به حضور قدرت‌های بین‌المللی مثل آمریکا و مشروعیت بخشی به این سناریو، ایجاد فضای جنگی در منطقه و القای هراس حاصل از آن در میان مردم ایران و به ویژه مسئولان با هدف اشتباه در محاسبات، بهانه‌تراشی برای اظهارنظر سایر بازیگران جهانی مانند کشورهای اروپایی و وحشت آفرینی کاذب برای کشورهای منطقه به ویژه ایران با تاکید بر کلیدواژه خویشتنداری، ایجاد فضای کنشگری در میان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای ورود فیزیکی به میدان مقابله میدانی با ایران و متهم ساختن ایران در این حمله (مثل انفجارهای الفجیره) منجر خواهد شد تا دست برتر ایران در امنیت منطقه‌ای و حتی مذاکرات خیالی با آمریکا و کشورهای اروپایی کوتاه شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پایان، تصریح کرد:هدف از این موادر حاشیه ای وادار کردن ایران برای پیش قدم شدن در پروسه مذاکره درخواستی آمریکای تحت مدیریت ترامپ ماجراجوی خودشیفته بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.