1398-03-19 17:50
2209
0
63769
یادداشت :

تغییر صفوی به دلیل برگزاری سالم انتخابات در مرکز استان بود / اقدام عاقلانه رحمانی فضلی در انتخاب حمیدی

 تندروی ها در ماجرای انتخاب استاندار و فشار فراوان به وزیر کشور و تجمع در آق توقای مراوه تپه هنگام سخنرانی رحمانی فضلی در مراسم تولد مختومقلی هم مزید بر علت شد تا صفوی با این سرعت جایگاه خود را از دست بدهد.

به گزارش گلستان ما ؛ ابوالقاسم صفوی امروز یکشنبه 19 خرداد ماه بعد از یک سال فرمانداری از این سمت خداحافظی کرد و محمد حمیدی جای او را گرفت .

به لحاظ سیاسی این تغییر معانی و پیام های زیادی دارد ، صفوی متعلق به جریان تند اصلاحات و دارای وابستگی زیاد به این جریان بود و و این موضوع را می توان در ارتباطات و انتخاب معاون سیاسی و مشاور ارشد وی مشاهده کرد .

 دریافت حکم او هفت ماه به دلیل عدم تاییدیه دستگاههای نظارتی از جمله سازمان اطلاعات سپاه طول کشید و نهایتا با اقدام خودسرانه مناف هاشمی او منصوب شد .

شاید بتوان اینگونه ادعا کرد که همراهی عجیب او با رضا بارچیان مشاور ارشدش هزینه های زیادی را به او تحمیل کرد و برخی شنیده ها نیز از جلسات عصرگاهی در فرمانداری با حضور برخی سیاسیون چپ نظیر اکبر پریچهر از کانون حزب الله ، رضا بارچیان مشاورش و تنی دیگر از سیاسیون حکایت داشت .

این جلسات هر چه که بود اما از دو منظر خطرناک ارزیابی شد : یکی فشار برای چینش نیروهای دوم خردادی در انتصابات سطح شهر و دوم مهندسی انتخابات مجلس و فرستادن نمایندگان اصلاح طلب به مجلس و قلع و قمع کاندیداهای مخالف دولت و اصلاحات .

از طرف دیگر تندروی ها در ماجرای انتخاب استاندار و فشار فراوان به وزیر کشور و تجمع در آق توقای مراوه تپه هنگام سخنرانی رحمانی فضلی در مراسم تولد مختومقلی هم مزید بر علت شد تا صفوی با این سرعت جایگاه خود را از دست بدهد ، چرا که همین اطرافیان صفوی بودند که آتش بیار معرکه آق توقای بودند تا جایی که گفته شده وزیر کشور از این افراد شکایت کرده و هم اکنون در دادگستری مراوه تپه در حال رسیدگی است .

وقتی به تمامی این ماجرا ها نگاه می اندازیم متوجه درستی تصمیم دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور می شویم که واقعا نمی توان نظام را دست افرادی داد که به همین راحتی مصالحه و معامله می کنند و اصول و مبانی انقلاب ، قانون و دمکراسی را با ادبیات الیگارشی زیر پا می گذارند .

آمدن حمیدی به عنوان یک نیروی معتدل متمایل به اصولگرایی نشان می دهد که وزیر کشور از عمق فاجعه در استان گلستان باخبر است و فهمیده که اگر دیر بجنبد باید هزینه های بسیاری را از جانب گلستان بدهد لذا تا دیر نشده تصمیم به جابجایی صفوی گرفته است و باید اذعان کنیم که تصمیم درستی نیز گرفته است .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.