1398-03-01 05:07
1213
0
63374

غراوی: ۷۳۰۰ واحد مسکونی سیل‌ زدگان گلستانی بازسازی می‌شود

سرپرست استانداری گلستان با اشاره به بازسازی کامل هفت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده در سیل اخیر گفت: تا پایان خردادماه باید قراردادهای واحدهای مسکونی خسارت دیده در حوادث اخیر در بانک‌ها منعقد شود.

به گزارش گلستان ما،  میرمحمد غراوی در پنجمین جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده استان اظهارداشت: هفت هزار و 300 واحد مسکونی که در سیلاب اخیر تخریب شد نیاز به احداث مجدد و 10 هزار و 500 واحد نیازمند تعمیر است.

وی با بیان اینکه نباید در بازسازی و بهسازی منازل مسکونی مردم زمان را از دست داد، افزود: وضعیت پرداخت تسهیلات به مردم خسارت دیده به ویژه در بخش بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی باید شتاب بیشتری بگیرد.

سرپرست استانداری بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید گزارش خدمت‌رسانی خود را به‌طور کامل در سامانه سجاد ثبت کنند. همچنین لازم است تا هلال احمر گزارش کاملی را از کمک‌های دولتی، مردمی و نهادها به سیل‌زدگان استان ارائه دهد.

وی ادامه داد: بانک‌ها نیز باید از دریافت کارمزد برای تشکیل پرونده و ارزیابی خودداری کنند و ملاک عمل خود را ارزیابی بنیاد مسکن و استان‌های معین قرار دهند.

غراوی تأکید کرد: تا پایان خردادماه باید قراردادهای واحدهای مسکونی خسارت دیده در حوادث اخیر در بانک‌ها منعقد شود. همچنین در بخش زیربنایی نیز باید آمادگی لازم وجود داشته باشد تا به محض ابلاغ بودجه دولت، اقدام عملیاتی آغاز شود.

17580 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به کشاورزان سیل‌زده گلستانی پرداخت می‌شود

عبدالله باقریان در جلسه شورای هماهنگی بانک‎های استان گلستان که با موضوع بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان استان برگزار شد  اظهار داشت: هشت بانک عامل آماده پرداخت 17 هزار و 580 میلیارد ریال اعتبار قرض‌الحسنه به کشاورزان سیل‌زده هستند.

وی افزود: کشاورزانی که پرونده‌ خسارت آنان تشکیل شده است، پس از اینکه از سوی دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بیان کرد: همچنین با مسئولیت بنیاد مسکن استان، بانک‌ها دو هزار و 779 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای احداث مسکن شهری و روستایی، تعمیر، بازسازی و نوسازی و کمک معیشتی به سیل‌زدگان پرداخت می‌کنند.

وی گفت: برای کمک به سیل‌زدگان چک‌های برگشتی و بدهی‌های معوق خسارت‌دیدگان از سیل در بانک فعلا لحاظ نمی‌شود و سیستم ارسال پیامک برای پرداخت بدهی قبلی نیز حذف شده است. همچنین برای سیل‌زدگان ضمانت دریافت وام نیز به صورت زنجیره‎ای خواهد بود.

باقریان افزود: برای احداث هر واحد مسکونی هشت تن و برای تعمیر یک تن سیمان رایگان و همچنین یک‎هزار تن میلگرد یارانه‌دار در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌گیرد.

محمدتقی زمانی‌نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز از شناسایی 17 هزار و 800 واحد خسارت دیده در سیل اخیر خبر داد و گفت: از این تعداد هفت هزار و 300 واحد مسکونی باید دوباره احداث شوند و 10 هزار و 500 واحد نیز به تعمیر و بازسازی نیاز دارند.

وی افزود: در حال حاضر حدود 10 هزار پرونده برای مسکن تشکیل شده و از این تعداد پنج هزار و 548 پرونده به بانک‎ها معرفی شدند که فقط 307 واحد تسهیلات دریافت کرده‌اند.

زمانی‌نژاد خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم کار واحدهای تعمیری تا پایان تیرماه به پایان برسد و واحدهای احداثی نیز تا پایان امسال تکمیل شوند./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.