1393-09-11 20:20
10393
12
6333
طاهری : مرکز استان متضرر شده ؛

واکنش نمایندگان گرگان به تغییر نام راه آهن گلستان و عدم داشتن ایستگاه در گرگان / لازم باشد وزیر را استیضاح می کنیم

نماینده مردم گرگان در مجلس گفت : این نگرانی با این شرایط ایجاد می شود که بعدها راه آهن گرگان-مشهد نیز از مسیر آق قلا به گنبد طی خواهد شد .

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از تعبیه نشدن ایستگاه راه آهن برای شهر گرگان ابراز نارضایتی کرد و گفت: پیگیری شد تا مسیر گرگان به اینچه برون فعال شود اما به جای اینکه ریل فعلی گرگان را به ریل اینچه برون وصل کنند از مسیر 17 کیلومتری گرگان مسیر را به سمت آق قلا تغییر مسیر دادند ، به عبارتی راه آهن گرگان ، ایستگاهی در گرگان ندارد.

طاهری تصریح کرد: در مسیر اینچه برون به تهران خط ریل باید از گرگان به عنوان مرکز استان عبور کند که با توجه به شرایطی فعلی این امکان میسر نیست.

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بیان این مطلب که این نگرانی با این شرایط ایجاد می شود که بعدها راه آهن گرگان مشهد نیز از مسیر آق قلا به گنبد طی خواهد شد ، افزود: با این شرایط گرگان به عنوان مرکز استان متضرر خواهد شد که به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود .

وی یادآور شد: ما با جدیت این موضوع را پیگیر هستیم اگر لازم باشد تا مرز استیضاح وزیر هم پیش می رویم تا این مشکل مرکز استان را برطرف کنیم .

بر اساس مصوبه دولت ، نام گلستان برای راه آهن بین المللی گرگان - اینچه برون انتخاب شده است

عیسی امامی نماینده دیگر مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی درباره تغییر نام راه آهن گفت: بر اساس مصوبه دولت ، نام " گلستان " برای راه آهن بین المللی گرگان اینچه برون انتخاب شده است ولی مدیریت راه آهن در تلاش است نام " اترک " را برای این مسیر انتخاب کند.

امامی افزود: پروژه راه آهن گلستان به واسطه مصوبه معاونت توسعه نیروی انسانی گمرک به عنوان راه آهن گلستان نامگذاری شده است ؛ به طور قطع آنچه بر اساس مصوبه دولت ابلاغ شده، اداره کل راه آهن گلستان است اما در آستانه بهره برداری از راه آهن ایران ، قزاقستان ، ترکمنستان تابلویی با نام راه آهن اترک نصب شده است .

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد : اعتقاد ما بر این است که اداره کل به نام " گلستان " است و تابلوی آن هم باید به نام گلستان نصب شود ./ مهر

 

مطالب مرتبط :

روحانی می خواهد خط آهنی را افتتاح کند که نه بنام گلستان است و نه از گرگان عبور می کند

اگر ایستگاه تعویض بوژی خط آهن ایران - قزاقستان در ترکمنستان ایجاد شود، این خط آهن برای ایران 2 ریال هم نمی ارزد

ایستگاه بوژی خط اهن گرگان - قزاقستان باید در خاک ایران ایجاد شود

معاون استاندار گلستان ساخت ایستگاه بوژی در ترکمنستان را تایید کرد !

تغییر نام راه آهن "گرگان" به راه آهن "منطقه اترک" + عکس

امامی : تغییر نام راه آهن گلستان به اترک خلاف مصوبه دولت است / تابلوی راه آهن باید به نام گلستان بالا برود

نام گرگان مجددا به راه آهن بازگشت / با پیگیری های مسئولین گرگان نام اترک بزودی از تابلو راه آهن گرگان حذف می شود

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

علی

خواهشاً یک سری به مدرسه ما دبیرستان شهید مطهری آزادشهر بزنید در سرمای شدید پائیزی عزیزان مسئولین مدرسه می فرمایند مدیریت آموزش پرورش دستور داده دانش آموزان باید 200 هزار تومان بپردازند تا ما شوفاژها را روشن کنیم .واقعاً این انصاف است ، ما از سرما نمی توانیم درس بخوانیم ولی بخاری اطاق آقای م شعله اش آبی می سوزد . تو رو خدا صدای ما را به مسئولین مربوطه برسانید چون پول نداریم باید از سرما بمیریم؟ این عدالت است این دستور حضرت امام است که تحصیل باید رایگان باشد ما اگر پول داشتیم می رفتیم مدرسه غیرانتفاعی

0
0
پاسخ
1393-09-06 04:38
حسین

شایان ذکر است خط راه آهن گرگان به ترکمنستان و قزاقستان توسط رئیس جمهور اسبق در اردیبهشت سال 1392 افتتاح شده بود. تصاویرش هم موجوده ...چرا اون موقع صحبت ایستگاه در گرگان نبوده حالا صحبت استیضاح وزیر رو می کنند.

0
0
پاسخ
1393-09-06 06:00
مطلع

يادش بخير در سفر بازديد وزير راه از راه آهن در چند ماه پيش بود ،بله . دیگه حالا آدم میفهمه که دلیل دو ناهار مفصل در کمتر از 15 دقیقه که ناهار دومی چکدرمه مخصوص ترکمنی است به آقای وزیر در هتل جهانگردی ناهارخواران چی بود ؟ای خدا

0
0
پاسخ
1393-09-06 07:49
بسيجي

در اين مدتي که راه آهن در حال احداث بود نمايندگان گرگان حتي حاضر نشدند از مديرکل راه و مسکن و شهر سازي نقشه اين ريل را ببينند. اين کوتاهي است و در پيشگاه حضرت حق مسئول هستند . به جاي اينکه در مجلس دنبال اين جناح و آن جناح باشند بايد از ابتداي پروژه پيگيري مي کردند نه اينکه الان مي خواهد افتتاح شود تازه فهميده اند مسير کجا هست. پيشنهاد ميشود با رايزني و صحبت با رييس جمهور محترم ، سفر ايشان تا تکميل کامل پروژه و ...به تعويق و منبعد دنبال حق و حقوق واقعي مصالبات حقيقي مردم منطقه باشند نه اينکه در پايتخت دنبال حزب و جناح بازي و ...

0
0
پاسخ
1393-09-06 12:36
یک گرگانی

واقعا همین گونه است . آقایان امامی و طاهری توجه داشته باشید مسیرراه آهن در آخرین روزها تغییر مسیر نمی دهد . شما اصلا در این چندسال به چه اموری پیگیر بودید. اکنون چه جوابی برای مردم دارید ، آقای ... به جای اینکه در شهر بنر بزنید که برای پتروشیمی فلان قدر پول گرفت الان نه پتروشیمی برای ما راه افتاده وگردن کج کرده ایم برای دستور رییس جمهور و نه راه آهن از شهر ما می گذرد . آقای ... نماینده مجلس بودن واجب عینی نبود که سریع وارد و ...فهمیدیم که تا مثل مرحوم مدرس شدن راهی دراز در پیش است که باید در خارج از دوران نمایندءی مجلس طی شود . دیگر انتقال راه آهن و تغییر اسم راه آهن و ... نشان می دهد شما هیچ امور منطقه را رصد نمی کنید .

0
0
پاسخ
1393-09-07 07:04
رجب

جناب نمایندگان! بعد از هزاران بار ، یک بار هم بیایید برادران ترکمن شما هم اندازه شما از یک امتیاز برخوردار باشند. نام راه اهن مشکل اصلی ما ترکمنها نیست. فقر بیکاری و فساد در ادارات دولتی مشکل اصلی ماست. نام اترک هم متعلق به همه ماست. ایشان که مگر نماینده آق قلا هم نیستند پس چرا از عبور راه آهن از آق قلا یعنی حوزه انتخابیه خودشان ناراحتند؟

0
0
پاسخ
1393-09-07 07:09
اوقچی

آیا به نظر بینندگان فهیم این صحیح است که به خاطر یک نامگذاری یک ایستگاه راه آهن یک وزیر را به استیضاح کشاند؟آیا به نظر شما اگر قرار باشد به خاطر مسائل داخل استان ما وزیر راه را به استیضاح کشاند مسائل زیر مهمتر از نامگذاری کی ایستگاه نیستند؟!!!!کیفیت جاده های استان به خصوص آق قلا گنبد، گنبد اینچه برون، آزادشهر شاهرود که نامناسب هستند.وضعیت مسکن مهر به خصوص شهرهای بندر ترکمن و گرگان و نیز بیچاره مسکن مهری های کلاله که کم مانده سقف روی سرشان خراب شود.

0
0
پاسخ
1393-09-08 08:09
مظفر

آقای امامی ، ... بخیر

0
0
پاسخ
1393-09-08 09:36
اسلان

نباید بخاطر یک موضوع کچیک همه زحمات نمایندگاه را زیر سوال ببریم

0
0
پاسخ
1393-09-09 16:19
گنبدی

عجب نمایندگانی. گرگانی های عزیزباید این نمایندگان تان ببالید.

0
0
پاسخ
1393-09-12 04:30

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.