1393-09-05 14:32
3916
0
6330
حجت الاسلام حقی تاکید کرد:

ساختمان های غیرمجاز حریم رودخانه ها و منابع طبیعی باید تخریب شوند

 نشست اعضا شورا ، معتمدین و ریش سفیدان ، بزرگان و اهالی روستای زیارت با حضور دادستان مرکز استان ، فرماندار گرگان و جمعی از مسئوولین در این روستا برگزار شد.

به گزارش گلستان ما ، حجت الاسلام سید مصطفی حقی دادستان مرکز استان گلستان در این جلسه بر وظیفه خطیر دادستان در احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه به عنوان مدعی العموم تأکید کرد و گفت: به عنوان دادستان مرکز استان گلستان اعلام می کنم که مدافع حقوق جامعه هستم و همانگونه که در حفظ و حراست از بیت المال ذره ای کوتاه نخواهم آمد در همین راستا اجازه نخواهم داد ذره ای از حقوق مردم تضییع شود.

دادستان مرکز استان با بیان این مطلب که عده ای متخلف و افراد سودجو در حاشیه روستاهای مجاور شهر بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز می نمایند که این روند تبدیل به معضلی شده است که باید با کمک مردم و همت و تلاش مضاعف دولت جلوی این مشکل گرفته و مرتفع شود ، البته اداره جهاد کشاورزی نیز در راستای تأمین معیشت مردم از راه کشاورزی و تقویت آن می بایست اقدام نمایند.

حجت الاسلام حقی با اشاره به تخریب ساختار و بافت روستاها توسط این دست از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستا تصریح کرد: این روند اشتباه که در حاشیه روستاها شکل گرفته است به بافت فرهنگی و اجتماعی روستاها نیز آسیب جدی خواهد زد.

باید از هویت فرهنگی روستاها دفاع کنیم

وی در ادامه تأکید کرد : ما مکلف هستیم تا از هویت فرهنگی روستاها بوِیژه روستاهایی که در معرض تخریب و تعرض مادی و تخریب فرهنگی توسط عده ای منفعت طلب هستند دفاع کنیم.

دادستان مرکز استان جلوگیری از تخریب جنگل ها و منابع طبیعی بویژه جلوگیری از قطع درختانی که امکان جایگزینی آن وجود ندارد از جمله وظایف و مسئولیت هایی که در قبال انفال و حراست از حقوق مردم بر عهده دولت و دستگاه قضایی است .

حجت الاسلام و المسلمین حقی افزود: البته اگر احساس کنم از ناحیه دستگاههای متولی ذیربط نیز حقی از مردم ضایع می شود با تمام وجود می ایستم و اجازه چنین کاری را نخواهم داد .

دادستان مرکز استان گلستان با طرح این سؤال که چگونه است در مجاورت رودخانه ای که حریم دارد ،عده ای ساختمان های چند طبقه ساخته اند ؟ و با کدام مجوز اقدام به این کار نموده اند و در بعضی مواقع مشاهده می شود در خصوص یک بنا شکایت شده و رأی نیز صادر شده امّا همان دستگاه در خصوص بنای مجاور آن اقدامی انجام نداده است که این کار خلاف قانون باعث ایجاد ذهنیت بی عدالتی در اذهان عمومی شود که بنده در این خصوص با حساسیت در حال پیگیری هستم و در این مورد نیز با متخلف برخورد خواهم کرد و در ادامه تصریح نمود : عده ای که احیاناً در انجام وظایفشان قصور و کوتاهی داشته اند باید پاسخگو باشند .

با ساخت وسازهای غیرمجازی حریم رودخانه برخورد قانونی خواهد شد

وی خاطرنشان کرد: با ساخت و سازهای غیرمجازی که در حریم رودخانه اتفاق افتاده است برخورد قانونی خواهد شد و به مجوزهای خلاف که در حریم رودخانه و عرصه های منابع طبیعی صادر شده نیز رسیدگی و با متخلفین و متعرضین به رودخانه ها و حریم آن و متجاوزین به عرصه های منابع طبیعی و مراتع برابر قانون رفتار خواهد شد.

در پایان این دیدار دادستان مرکز استان بر پیگیری مطالبات قانونی مردم تأکید و ازاهالی و معتمدین این روستا خواست تا با همراهی دادستان و مجریان قانون در جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه کمک کنند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار ، فرماندار گرگان گزارشی از روند امورات روستای زیارت ، قدمت ، سابقه ، نحوه معیشت مردم و سابقه انقلابی مردم این روستا در دفاع از ارزش های انقلاب و اسلام ارائه و در ادامه به طرح مسائل و مشکلات این روستا در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب روستای زیارت پرداخت و از روند تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی نیز گزارشی را ارائه داد.  

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.