1398-02-28 08:05
642
0
63294
در سال تحصیلی جدید انجام می شود؛

بازنشستگی 1600 فرهنگی در گلستان / 483 نیروی جدید واردآموزش و پرورش می شوند/تمهیدات لازم برای فعالیت معلمان در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از بازنشستگی یک هزار و 600 فرهنگی در سال جاری خبرداد و گفت: 483 نیرو در سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش گلستان اضافه خواهد شد.

به گزارش گلستان ما،  احسان گوهری راد ظهر امروز درجلسه شورای معاونین آموزش و پرورش  گلستان در گرگان با تاکید بر ساماندهی نیروی انسانی اظهار کرد: هنگامی که استان گلستان از استان مازندران جدا شد، کمبود نیروی انسانی بر این استان تحمیل و در پی آن نیز در جذب نیروی حق التدریس و استخدام نیروها سهمیه کسب شده متناسب با کمبودهای این استان نبود و سبب شد تا کمبود نیروی انسانی در این استان چشم گیر تر باشد.

 گوهری راد یکی از راهکارهای جبران کمبود نیروی انسانی را دقت در ساماندهی ذکر کرد و افزود: مطابق با  تلاش‌هایی که صورت گرفته در سال جاری به شاخص تراکم دانش آموزی استان اضافه نخواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد ساماندهی باید منجر به استفاده بهینه از منابع شود لذا صدور ابلاغ پرسنلی برای نیروها باید در زمان تعیین شده انجام و کلیه افراد بر اساس ابلاغ صادر شده در محل کار خود خدمت کنند..

در ادامه قدرت الله نظری گفت: یکی از اقدامات موثر در سال گذشته تشکیل کارگروه ساماندهی وزارتی بود که تصمیمات بسیار ارزنده‌ای در آن کارگروه اتخاذ گردید که از آن جمله می‌توان به برگزاری زودهنگام فرایند نقل و انتقالات، حذف تدریس مدیران واحدهای آموزشی و ساماندهی زودهنگام نیروی انسانی اشاره نمود.

رتبه برتر کشوری در ساماندهی نیروی انسانی توسط استان گلستان/90هزار ساعت حق التدریس

 معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان از کسب رتبه برتر کشوری در ساماندهی نیروی انسانی توسط استان گلستان در سال گذشته خبر داد و گفت: با تلاش هایی که انجام شده است میزان سهمیه ساعت حق التدریس استانی از 54هزار ساعت در سال گذشته به 90هزار ساعت در سال تحصیلی جدید افزایش خواهد یافت.

 وی افزود: تمام تلاش ما بر این است که تا پایان خردادماه ابلاغ همکاران صادر شود.

تحصیل 15/2 درصد دانش آموزان گلستان درمدارس غیردولتی

عباس عبادی فر هم در ادامه اظهار کرد: در سال گذشته 294هزار و 856نفر در 2هزارو 161آموزشگاه به ظرفیت 12هزار و 216کلاس درس با میانگین تراکم دانش‌آموزی .۴  مشغول به تحصیل بودند و این در حالی بود که 52 هزار 806 دانش آموز در 461 آموزشگاه به ظرفیت 2 هزار و 860 کلاس درس در بخش غیر دولتی مشغول به تحصیل بودند.

رئیس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان افزود: از مجموع دانش آموزان استان 15/2 در بخش غیر دولتی در حال تحصیل هستند.

عبادی فر ادامه داد: 15هزار و 108دانش‌آموز در 79آموزشگاه به ظرفیت 616کلاس درس نیز در مدارس بسته حمایتی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در سال جاری یکهزار و 150 همکار بازنشسته شدند و پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که در سال آتی یک هزار و 600همکار بازنشسته خواهند شد که از این تعداد یک هزار و 450نفر به عنوان معلم مدیر و معاون و 150نفر نیز در کادر اداری و خدماتی مشغول به کار هستند .

عبادی فر ادامه داد:  این در حالی است که تعداد نیروی ورودی ما برابر با 483نفر است که از این تعداد 104نفر از دانشگاه فرهنگیان و 379نفر نیز از استخدام پیمانی که سال 96 به مجموعه همکاران ما اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: مطابق با سیاست های وزارت دفاع و پشتیبانی، امسال جذب سرباز معلم کاهش داشته است که این عدد از 100سهمیه در سال گذشته  به 65سهمیه در سال جاری کاهش یافت.

رئیس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش گلستان با اشاره به افزایش 10هزاردانش آموز در سال آینده گفت: تلاش خواهیم کرد که با راهکارهای مناسب هیچ کلاسی بدون معلم نماند و تمام همت ما بر این است تا ابلاغ  موظف همکاران تا پایان خردادماه و ابلاغ غیرموظف تا پایان تیرماه صادر شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.