1398-02-27 11:27
425
0
63277
ائمه جمعه استان گلستان:

کشتی برجام به گل نشسته اما برخی از آن پیاده نمی‌شوند/ ما با دشمن بدعهد مذاکره نخواهیم کرد/ مردم منتظر نظارت دولت بر بازار می باشند

مدت‌هاست کشتی برجام به گل نشسته و امید های واهی به آن از یاد رفته ولی برخی از مسئولین نمی‌خواهند از کشتی به گل نشسته برجام پیاده شوند، مردم همه فهمیدند اما این‌ها نفهمیدند یا خودشان را به نفهمیدن زدند.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران جمعه گالیکش به رعایت تقوا الهی و ترک گناهان و محرمات گفت: مقاومت گزینه اصلی ملت ایران در مواجهه با دشمن است.

وی افزود: آمریکا به دنبال شیطنت است و با اقدامات فریب کارانه می‌خواهد تغییر و تحولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بدهد و بین مردم و مسئولین فاصله بیندازد؛ تنها کار ما فقط و فقط باید مقاومت همگانی باشد.

خطیب جمعه گالیکش افزود: بی ثمر بودن مذاکره، نیت پلید آمریکا، غیر قابل اعتماد بودن آمریکا، مأموریت آمریکا برای تأمین امنیت رژیم منحوس صهیونیستی و حماقت دولت فعلی آمریکا از جمله فرمایشات مقام معظم رهبری برای عدم مذاکره با دولت آمریکا است.

امام جمعه گالیکش گفت: مقام معظم رهبری هفته جاری در دیدار مسئولین کشور بر لزوم جدید تر شدن مدیریت‌ها و برنامه ریزی‌ها برای مقابله با مشکلات اقتصادی، در دستور کار قرار دادن رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، درمان بیماری‌های اقتصاد کشور، اصلاح ساختاری بودجه کشور، اصلاح نظام بانکی کشور، مدیریت شجاعانه، امیدوارانه و جهادی همراه با اشراف میدانی بر مشکلات، شرطی نکردن اقتصاد به مسائل خارج و استفاده از ظرفیت بالای مردمی تاکید کردند.

حجت الاسلام دلبری گفت: رهبری همچنین رفع موانع رونق تولید، اعتماد به جوانان، رفع نیازهای واحدهای تولیدی تعطیل شده، رسیدن به اصل خودکفایی در خیلی از بخش‌ها، سهولت کسب و کار، اولویت بخشی به بخش کشاورزی، استفاده از خلاقیت نیروی انسانی کشور، رونق بخشیدن به تولید و راه اندازی کارخانه های تعطیل شده، مسکن سازی به عنوان ایجاد اقتصاد، مقاوم سازی اقتصاد و اینکه برای ادامه امور نباید چشم به خارج دوخت را نیز از وظایفی سران قوا عنوان کردند.

وی گفت: خرید محصولات داخلی و حمایت از کالاهای ایرانی، پرهیز از اسراف و توجه نکردن به شایعات فضای مجازی، زیاده‌روی نکردن در خرید و کمک به رونق تولید انتظار رهبری از ملت است.

امام جمعه گالیکش با اشاره به اینکه چرا برخی مردم را از سایه خیالی جنگ می‌ترسانند گفت: در روزهای اخیر یک جریان خاص سیاسی در کشور به دنبال این بودند مردم را از سایه خیالی جنگ بترسانند و به آن‌ها بگویند تنها راه امن، مذاکره و سازش با دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه این افراد به دنبال خواسته های خودشان هستند گفت: این‌هایی که این حرف‌ها را می‌زنند خودشان وضعیت بد اقتصادی مردم را رقم زدند و برای سرگرمی مردم این حواشی را ایجاد می‌کنند.

به گفته وی اگر چه مدت‌هاست کشتی برجام به گل نشسته و امید های واهی به آن از یاد رفته ولی برخی از مسئولین نمی‌خواهند از کشتی به گل نشسته برجام پیاده شوند، مردم همه فهمیدند اما این‌ها نفهمیدند یا خودشان را به نفهمیدن زدند.

خطیب جمعه گالیکش اضافه کرد: هنوز برخی در صدد دستاورد تراشی برای برجام هستند، زمانی اعلام می‌کردند برجام جنگ را از سر ما دور کرد، در حالی که دروغ بود و جنگی وجود نداشت طبق فرمایش مقام معظم رهبری، الآن هم دست از این خیالات بر نمی‌دارند، برخی فکر می‌کنند تنها راه مقابله با مشکلات اقتصادی مذاکره با آمریکا است، می‌ترسند و شجاع نیستند که بگویند مقابل انواع مشکلات و فتنه‌ها خواهند ایستاد.

وی خطاب به آن‌هایی که خودشان را به خواب زده‌اند و فکر می‌کنند مردم خواب هستند گفت: اگر عرضه دارید بیکاری و مشکلات اقتصادی و مشکلات و انحرافات جامعه را برطرف کنید.

امام جمعه گالیکش با اشاره به اینکه زن خطرناک‌ترین دام‌های شیطان است گفت: به قول خود ابلیس مهم‌ترین و خطرناک‌ترین دام شیطان جنس زن است؛ مگر زن‌هایی که عمری با ابلیس مردانه مبارزه کرده باشند.

حجت الاسلام دلبری افزود: البته اکثر بانوان جامعه ما زنانی پاک‌دامن، باحجاب، باتقوا و عفیفه هستند؛ عده کمی هم که هستند باید مواظب باشند به دام شیطان گرفتار نشوند.

وی با اشاره به اینکه این مطالب اهانتی به جامعه بزرگ بانوان نیست گفت: زنان بزرگ ما در تمامی عرصه‌ها بودند؛ اما باید مراقب و مواظب باشیم یکی از دام‌های شیطان دام زن‌ها هستند؛ شنیده می‌شود برخی افراد نامحرم با زنان نامحرم مصافحه می‌کنند و دست می‌دهند، این عمل حرام است.

امام جمعه گرگان: همه وظیفه داریم به تولید داخلی کمک کنیم

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان با اشاره به برنامه هفته گذشته دیدار مسئولان با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ایشان در سخنرانی خود سخنانی را مطرح کردند و گفتند کشور ما، مردم و نظام در مقطع تاریخی مهمی قرار گرفته و همه باید این مسئله را درک کنیم، چرا که اگر غافل باشیم دچار مشکل می‌شویم.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها همه هم و غمشان ایجاد مشکل است تا به مردم فشار بیاورند تا مسئولان کوتاه بیایند و تسلیم شوند و مردم هم در مقابل دولت بایستند و در این شرایط یا باید تسلیم شویم یا مقاومت کنیم.

گلستان|همه وظیفه داریم به تولید داخلی کمک کنیم

وی تاکید کرد: برخی از افرادی که فکر می‌کنند آنها ابرقدرت هستند و نمی‌توانیم در برابر آنها مقاومت کنیم و چاره فقط تسلیم است اما نظر رهبر معظم انقلاب مقابل این عقیده است.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، آمریکا را دیگر ابرقدرت نمی‌داند، چرا که کشورهایی هستند که در مقابل آمریکا می‌ایستند، زمانی که آمریکا در مقابل واردات چین، مالیات گمرک بست، چین هم همین عمل را در مقابل کالاهای آنها اعمال کرد، کشور یمن چند سال زیر بمباران عربستان است اما انصارالله پهباد فرستاد و نقاط حساس عربستان را منفجر کرد، در الفجیره نفت‌کش‌های اماراتی را زدند و اینها پاسخ به این کشورهای زورگو است که در منطقه دنبال شیطنت هستند، امروز آمریکا ابرقدرت نیست می‌توانیم دربرابر آنها بایستیم پس دیگر نیاز به ترسیدن نیست.

آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: در مسائل داخلی هم آمریکا 41 میلیون گرسنه وجود دارد، 40 درصد کودکان متولد شده در این کشور نامشروع است و یا بیش از 2 میلیون زندانی دارد و این نشان از اوضاع نامناسب داخلی دارد و بیشترین مصرف‌کننده موادمخدر در آمریکا هستند و 31 درصد کشتارگاه‌های دسته‌جمعی برای این کشور است و این نشان از این است که آمریکا از درون خود دچار مشکل است.

وی با بیان اینکه با این شرایط نباید عقب‌نشینی کنیم و این که باید مذاکره کنیم مناسب نیست، افزود:ما قبلا مذاکره کردیم و برجام با 6 کشور بود با این وجود این افراد زیر معاهده بین‌المللی زدند، اگر این آمریکایی‌ها آدم باشند ما مخالف مذاکره نیستیم اما آنها دنبال 2 هدف در مذاکره هستند.

وی تصریح کرد: آنها می‌خواهند ما قدرت خود در زمینه موشکی را از دست بدهیم اما به فرموده مقام معظم رهبری کدام عاقل این کار را می‌کند و دیگر خواسته‌ آن‌ها کاهش نفوذ منطقه‌ای ما است چون ما در یمن، سوریه، عراق و لبنان نفوذ داریم، آیا ما حاضریم آنها را از دست بدهیم پس مذاکره با این شرایط سم است.

وی اظهار کرد: اوباما به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت اما زمانی که فتنه 88 رخ داد به جای ادامه کارها به سمت فتنه‌گران رفت و این نامه‌ها ادامه پیدا نکرد و در زمان کنونی که منطقه دچار مشکل است و همه این مشکلات از سمت آمریکایی‌هااست چرا که قدرت‌های منطقه برای حفظ خودشان به آمریکا چسبیده‌اند.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه باید مدیریت در داخل درست شود و راه‌های تولید را آسان کنیم، تاکید کرد: باید مدیریت‌ها قوی و مشکلات حل شود تا تولید در کشور رونق پیدا کند و بازارهای منطقه را بدست آوریم و برای آن باید همه دست به دست هم بدهیم و اجماع در مجلس، قوه قضاییه و دولت ایجاد شود و مردم هم وظیفه دارند که کمک کنند.

آیت الله نورمفیدی افزود: هیچ دولتی به تنهایی و بدون مردم موفق نمی‌شود باید خرید تولیدات داخلی را انجام دهیم و باید تولیدکنندگان محصولات باکیفیت تولید کنند و در کنار آن اسراف نکنیم.

وی تاکید کرد: نباید در خرید زیاده‌روی کنیم و باید به اندازه نیاز خرید کنیم و به شایعات توجه نکنیم و به بازارهای کاذب توجه نکنیم وعده‌ای برای منافع خود به دنبال ضربه زدن به کشور و مردم هستند.

امام جمعه آزادشهر: ما با دشمن بدعهد مذاکره نخواهیم کرد/مردم منتظر نظارت دولت بر بازار می باشند

 حجت الاسلام عین ا... شهابی امام جمعه آزادشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت خویش و مومنان به تقوای الهی اظهار کرد: فردا سالروز عقد اخوت بین رسول ا... و امام علی (ع) می باشد. ایشان به ما آموختند که ماه رمضان ماه اخوت و برادری است و باید در آن کدورتها و اختلافات را باید کنار بگذاریم.

وی افزود: قبولی روزه و نماز ما به توجه به دیگران گره خورده است، حیف است بین برادران ایمانی بخاطر یک مسئله جزئی فاصله بیفتد. ماه رمضان ماه رحمت الهی است، بیایید در این ماه دوستی‌ها را صمیمی تر کرده و کدورتها را به فراموشی بسپاریم.

خطیب نماز جمعه آزادشهر بیان کرد: ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت است. قبل از انقلاب و چند سال از سالهای بعد انقلاب، عده‌ای که به فرهنگ غرب علاقه داشتند سعی کردند فرهنگ جمعیتی آنها را در کشور پیاده سازی کنند. آمدند و بحث کنترل جمعیت و دو فرزندی، تک فرزندی و حتی زندگی بدون فرزند را رواج دادند. این روشهای غربی در اسلام مردود است و مسلمین باید سبک زندگی اسلامی را در پیش بگیرند. زندگی ما باید رنگ و سبقه اسلامی داشته باشد.

حجت الاسلام شهابی در ادامه خاطرنشان کرد: دوشنبه هفته آتی نیمه ماه رمضان و سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) می باشد. و این هفته را هفته کمک به محرومان و مستضعفان نامگذاری کرده اند. خوشبختانه در شهرستان ما خیرین زیادی وجود دارد که بنده از همین تریبون از آنها تشکر می کنم. 

امام جمعه آزادشهر تصریح کرد: اگر همه‌ی فعالیت‌های خیرین مدیریت شده باشد، بطور حتم نتیجه مطلوبی خواهیم گرفت و هیچ فقیر یا مستضعفی در شهر از این کمک‌ها بی نصیب نخواهد ماند. با روش کنونی به برخی‌ها چند بار کمک می شود و به برخی دیگر هیچ کمکی نمی رسد. اگر خیرین ما با هماهنگی کمیته امداد و با مدیریت واحد شروع به کمک رسانی به مستضعفان کنند، بعید می دانم محرومی در شهرستان باقی بماند.

وی سپس به دیدار امام خامنه‌ای با کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در آن دیدار درباره موضوعات مختلفی سخن گفتند. یکی از آن موضوعات بحث دشمنی آمریکا با ملت ایران و سم بودن مذاکره با آمریکا، اللخصوص مذاکره با آمریکا در زمان دولت فعلی آن که سمی مضاعف است.

خطیب نماز جمعه آزادشهر اعلام کرد: همانگونه که آقا فرمودند، مذاکره با آمریکا سم است، زیرا اولا آمریکا همواره با ملت ما دشمن بوده است و اکنون شمشیر را از غلاف کشیده و علنی دشمنی خود را اعلام می کند. ثانیا آمریکا نشان داده که به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیست. آمریکا با این عهد شکنی‌ها و ندید گرفتن قراردادهایی که خود پیشنهاد دهنده‌ي آن بوده جایی برای مذاکره باقی نگذاشته است. بنابراین ما با آمریکا این دشمن بد عهد مذاکره نخواهیم کرد.

حجت الاسلام شهابی اظهار کرد: حضرت آقا در ان دیدار برخی وظایف دولت در این شرایط حساس کشور را طرح نمود. از آن وظایف، لزوم جدی تر شدن مدیریت‌ها و برنامه‌ها برای مقابله با مشکلات اقتصادی است. امسال سال رونق اقتصادی است و این یعنی باید به رونق تولید، به قشر کشاورز، صنعتگر، جوان و همه‌ي ملت ایران توجه ویژه شود. باید همه‌ي ملت به میدان آمده و کار آفرینی کنند و تحولی انقلابی ایجاد نمایند تا دشمن نتواند چنین لفاظی‌هایی علیه ملت ما انجام دهد.

امام جمعه آزادشهر افزود: عزیزان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پالایشگاه ستاره خلیج فارس که بزرگترین پالایشگاه است را در زمان تحریم‌ها ساختند و نشان دادند که ما می توانیم. 

خطیب نماز جمعه آزادشهر تصریح کرد: متاسفانه هر روز قیمت‌ها در بازار تغییر می کند و این به اقتصاد ما ضربه زده و زندگی مردم را با چالش مواجه کرده است.باید بر بازار نظارت و جلوی زیاده خواهی سود جویان گرفته شود. مردم منتظر نظارت دولت بر بازار می باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.