1398-02-24 11:00
856
0
63207
گزارشی از شایسته سالاری به سبک وسیاق شهرداری تهران؛

چرا استاندار معزول گلستان مشاور حناچی شد؟/ مناف هاشمی جایزه عملکرد ضعیف خود در گلستان را از دست اصلاح طلبان گرفت!

حالا بعد از گذشت زمان کمی از سیل استان گلستان و انتقادات شدیدی که به مدیریت مناف هاشمی در سیل اخیر شده است، اصلاح طلبان دست به کار شده اند و پیروز حناچی شهردار تهران وی را به عنوان مشاوره خود منصوب می کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ شهردار تهران در اقدامی عجیب استاندار برکنار شده گلستان را به عنوان مشاوره خود منصوب کرد. با این انتصاب کم کم حضور افراد مستعفی و برکنار شده در شهرداری در حال تکمیل شدن است.

«مناف هاشمی» استاندار سابق گلستان در زمان سیل که بخش هایی از این استان از جمله شهر آق قلا را زیر آب برد، در استان حضور نداشت. در زمان بحران همه به دنبال استاندار می گشتند معلوم شد که وی اصلا داخل کشور نیست و به خارج رفته است. این درحالی بود که استانداری گلستان در این زمان بایستی تصمیمات مهم اتخاذ می کرد تا سیل بیشتر به این منطقه آسیب نرساند. 

عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور درباره اینکه چطور به استاندار وقت گلستان اجازه مرخصی و خروج از کشور آنهم در زمان بحران سیل را داده است به رسانه ها توضیح داد که استاندار از چند روز پیش برای مرخصی از ما درخواست داشت و ما هم به او گفتیم که فضای استان را بسنجد اگر فضا مطلوب بود و مشکلی نداشت با تصمیم خود به این کار اقدام کند. اما به نظر می رسد که مناف هاشمی بدون توجه به این موضوع به سفر خارج رفته است.
جالب اینجاست که استاندار سابق گلستان به برخی از نمایندگان استان گفته بود که هشدارهای لازم را به وزارت کشور و مدیران بالادستی داده بود اما خودش بدون توجه به هشدارهای خود به سفر خارج برای هر کاری ولو ضروری رفت. 
مدیری که جهانگیری عزل کرد و حناچی منصوب 
همین مسئله باعث شد که «اسحاق جهانگیری» معاول اول رئیس جمهور وی را از کار برکنار کرد. مناف هاشمی در حالی برکنار شد که حتی معاون اول به منطقه سیل زده سفر کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم سیل زده این استان بازدید کرد اما استاندار هنوز به استاندار خود بازنگشت. گزارش شده که در جلسه ای که جهانگیری اعلام کرد که هاشمی برکنار شده است، وی در پایان آن به جلسه می رسد که با بی مهری و بی اعتنایی معاون اول روحانی روبرو می شود.
حالا بعد از گذشت زمان کمی از این رویداد و انتقادات شدیدی که به این نوع مدیریت در استان گلستان و سیل اخیر شده است، اصلاح طلبان دست به کار شده اند و پیروز حناچی شهردار تهران وی را به عنوان مشاوره خود منصوب می کند. 
حناچی تنها به صورت کوتاه در برابر این موضوع بیان کرده است: « ایشان کارمند رسمی شهرداری هستند و پس از پایان ماموریت در دولت به شهرداری تهران بازگشته‌اند.» 
اصلاح طلبانی که می خواستند با مدیران متخلف برخورد کنند به آنها جایزه دادند!
بااین حال مشخص می شود که شعار شایسته سالاری در شهرداری تهران به چه میزان در عمل اجرا می شود. جالب اینجاست که اصلاح طلبان برای اینکه استاندار معزول را بی کار نگذارند به زور برای وی سمتی مهیا کرده اند و حالا با این استدلال که شهردار هم بایستی مشاور داشته باشد مناف هاشمی را به عنوان مشاور در شهرداری جا داده اند. 
طنز تلخ این ماجرا این است که مدیری که پیشتر کارنامه کاری نامطلوبی دارد و در بحران حوزه مدیریتی خود را ترک کرده است در کلانشهر تهران خصوصا در زمان بحران چه مشاوره ای می تواند به مدیران شهری پایتخت ارائه دهد؟
اصلاح طلبان درحالی به مناف هاشمی یک پست جدید دادند که برخی از آنان از جمله «محمود صادقی» نماینده تهران بیان می کرد که برای برخورد با امثال هاشمی و متخلفانی که در بحران سیل مردم را تنها گذاشتند، برنامه دارد و به طور جدی قرار است با چنین افرادی برخورد شود. اما حالا نه تنها برخودی به این مدیر متخلف نشده است بلکه شاهد آن هستیم که به وی با اعطای سمت جدید در سطح تهران و بالایی جایزه هم می دهند. 
با این حال هنوز افکارعمومی نسبت به این موضوع نه تنها اقناع نشده بلکه انتقادات ویژه ای هم دارد. متاسفانه شهر تهران از یکسو از ناکارآمدی مدیریتی رنج می برد و از سوی دیگر شاهد انتصابات حاشیه داری از این نوع هستیم که بیشتر شهروندان پایتخت را نگران کرده است. 
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.