1398-02-22 11:04
966
0
63172
امام جمعه موقت شهرستان کردکوی:

نتیجه یک سال صبوری ایران جز شعار “اینستکس” ثمره دیگری نداشت/ خلع سلاح شدن ایران اسلامی در برابر گرگ‎ها و افعی‎ها هدف اروپایی‎هاست/ امروز موشک‎ها نشان اقتدار ملت ایران است

امام جمعه موقت شهرستان کردکوی هدف سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه را خلع سلاح شدن ایران اسلامی در برابر گرگ ها و افعی دانست و گفت: اروپایی ها بعد از این همه مدت هیچ قدمی برای اجرای برجام برنداشتند و حتی حاضر نیستند نفت ما را بخرند و آن قراردادی که تحت عنوان “اینستکس”در حال آماده سازی است مفهوم واقعی آن جز فروش نفت در مقابل غذا و دارو چیز دیگری نیست.

به گزارش گلستان ما به نقل از  رادکانا؛ حجت الاسلام سعید شهواری پیرو اقدامات اخیر نظام در مسأله برجام اظهار داشت: بعد از رفت و آمدهای بسیار و برون رفت از مشکلات و معضلاب و چالش ها با وعده رفع شدن تحریم ها قراردادی بنام برجام در نهایت بین اطراف مختلف ۵+۱ و جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

در مکتب و شریعت اسلام وفای به عهد و پایبندی به عقود امری واجب و لازم است

وی افزود: از آنجایی که در مکتب و شریعت اسلام وفای به عهد و پایبندی به عقود امری واجب و لازم است، آنچنانکه جمهوری اسلامی ایران در برجام تعهداتی داده بود تمامی تعهدات خود را یکجا و نقدا پرداخت کرد.

امام جمعه موقت شهرستان کردکوی گفت: طرف مقابل تعهدات بعضا نسیه ای به ما داد که در طول این سالها نه تنها به این تعهدات نسیه عمل نکرد بلکه در ۱۸ اردیبهشت سال ۹۷ رژیم ایالات متحده آمریکا از برجام خارج شد و جمهوری اسلامی با هوشمندی و آینده نگری بنا را براین داشت تا برجام را همچنان حفظ کند و با طرف های اروپایی، چینی و روسی همچنان علی رقم وعده هایی که به حسب ظاهر داده میشد که به هیچ یک از آنها تا به الان عمل نشده است ایران به برجام پای بند ماند.

نتیجه یک سال صبوری ایران جز شعار “اینستکس” ثمره دیگری نداشت

شهواری با بیان اینکه نتیجه یک سال صبوری جمهوری اسلامی ایران، مقاومت ملت عزیز ایران جز شعار “اینستکس” ثمره دیگری برای ایران بوجود نیامد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با عزت، حکمت و مصلحت و توجه به حقوق و منافع خود و برای اینکه طرف مقابل را تحریک کند تا نسبت به قرارداد برجام پای بند بماند، تصمیم گرفت که سطح تعهدات خود را در برجام بر اساس مفاد برجام کاهش داده و توقف داشت.

امام جمعه موقت شهرستان کردکوی یادآور شد: مطابق برجام، جمهوری اسلامی ایران حق نداشت آب سنگینی را که تولید می کرد، بیش از ۱۳۰ تن باشد، لذا هر زمان که این میزان به بیش از ۱۳۰ تن می رسید باید مازاد به بیرون فروخته میشد و همچنین حق نگهداری اورانیوم غنی شده ۳/۵ درصد را داشت که اگر بیش از ۳۰۰ تن می رسید باید مازاد به خارج فروخته میشد.

وی با اذغان بر اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت سطح برجام و تعهداتی که در این قرارداد وجود داشت را به نوعی برای حفظ منافع خود بر اساس حکمت، عزت و مصلحت کاهش دهد، بیان کرد: از آن نامه های پنجگانه ای که ریاست محترم جمهور برای سران آن پنج کشور نوشت و بیانیه ای که شورای عالی امنیت ملی صادر کرد، تصمیم بر این شد که از این به بعد هرچقدر آب سنگین تولید کردیم و هر چقدر اورانیوم غنی کردیم بخاطر نقض عهد طرف آمریکایی و طرف اروپایی آنها را در کشور نگه داریم و به خارج فروخته نخواهد شد.

طرف اروپایی خود را در حد شعار پای بند به برجام می داند

حجت الاسلام شهواری با اشاره به طرف اروپایی که خود را در حد شعار پای بند به برجام می داند، متذکر شد: آخرین سخن و بیانیه طرف های اروپایی این است که ایران باید بر تعهدات خود بر توافق هسته ای باقی بماند.

امام جمعه موقت شهرستان کردکوی تأکید کرد: وقتی که رژیم استکباری آمریکا از برجام خارج می شود و کشورهای اروپایی علی رقم تعهدی که در برجام داده اند همچنان خواستار باقی ماندن ایران و ادامه دادن برجام بلافرجام است چیزی جز ذلت برای جمهوری اسلامی در پی نخواهد داشت.

وی متذکر شد: از مسئولان جمهوری اسلامی ایران که همچنان که در زمان انعقاد قرارداد برجام عزت، حکمت و مصلحت را در نظر گرفتند و از طرفی دیگر حقوق و منافع ایران را مراعات کردند درخواست همه ما این است که باتوجه به بدعهدی دشمنان ما، همچنان در خروج از برجام توجه ویژه ای داشته باشند و اگر آنها به این ضرب العجل ۶۰ روزه توجه نکردند حتما آن سیستمی را که در آن نامه و بیانیه مطرح شده است، را محقق کنند.

اروپایی ها ما را دعوت به خلع سلاح می کنند

شهواری با اشاره به اینکه در بیانیه سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه آمده است که باید مشکل موشک های هسته ای ایران حل شود، افزود: یعنی اینکه در این سالها علی رقم صبوری دولت و ملت ایران توجهی برای اجرای برجام نداشتند، در مقابل تمام این بدعهدی ها ما را دعوت می کنند که در مقابل رژیم استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی دستان خود را ببندیم و آن ” اعدو لهم مااستطعتم من قوه” که ما را دعوت به کسب قدرت و اقتدار می کند دست از موشک ها برداریم.

امام جمعه موقت شهرستان کردکوی با تأکید بر اینکه امروز موشک ها نشان اقتدار ملت ایران است، متذکر شد: دست کشیدن از موشک ها یعنی بی پناه رها کردند ملت مسلمان ایران و مردم مظلوم منطقه در مقابل رژیم استکباری آمریکا و صهیونیست است.

خلع سلاح شدن ایران اسلامی در برابر گرگ ها و افعی ها هدف اروپایی هاست

وی هدف سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه را خلع سلاح شدن ایران اسلامی در برابر گرگ ها و افعی دانست و گفت: اروپایی ها بعد از این همه مدت هیچ قدمی برای اجرای برجام برنداشتند و حتی حاضر نیستند نفت ما را بخرند و آن قراردادی که تحت عنوان “اینستکس”در حال آماده سازی است مفهوم واقعی آن از دید کارشناسان بسیار خبره و ارزشمند جز فروش نفت در مقابل غذا و دارو چیز دیگری نیست.

حجت الاسلام شهواری با بیان اینکه اروپایی ها در مقابل خروج آمریکای جنایتکار از برجام فقط ابراز تأسف می کنند، افزود: اعلام تأسف برای ملت ایران فروش نفت، گذشت از بحران ها، اشتغال و حل تورم و رفع بیکاری نمی شود و لازم است که در مقابل قراردادهای این چنینی بر اساس عزت، حکمت و مصلحت ایستادگی شود و توقع ما از مسئولان کشور این است که آن وعده ای که در آن نامه و بیانیه داده اند اگر با بدعهدی اروپایی ها مواجه شدند حتما به تعهدات خود عمل کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.