1398-02-17 08:34
633
0
63064
در اقدامی مبتکرانه انجام شد؛

خیرات فرهنگی معلم فقید گلستانی

خانواده معلم فقید استان گلستان در اقدامی تمام هزینه مراسم سالگرد فوت مرحوم مهدی کاتبی را به فعالیت فرهنگی اختصاص دادند.

به گزارش گلستان ما؛ هزینه مراسم سالگرد معلم فقید بالاجاده مرحوم مهدی کاتبی به نشست تخصصی مشاوره خانواده با موضوع «مهارت های فرزند پروری» در روستای بالاجاده از توابع شهرستان کردکوی اختصاص یافت.

حوریه کاتبی فرزند مرحوم مهدی کاتبی بنیانگذار این مراسم در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: امیدوارم گام کوچک هرچند نو مفید واقع شده و استمرار پیدا کند و حرکت های قوی تر و ارزنده تر به همراه داشته باشد.

تربیت صحیح فرزندان، مهمترین عامل پیشرفت جامعه

وی افزود: پدرمان بعد از 11 سال بازنشستگی از شعل معلمی در اثر بیماری صعب الاعلاج دارفانی را وداع  کردند، ایشان همواره بدنبال این بودند که فعالیت های فرهنگی و اجتماعی  ماندگار در روستا ایجاد کنند.

فرزند معلم فقید گلستانی تصریح کرد: پدرم به واسطه شغل معلمی همواره بهترین تکنیک های آموزشی رای برای تربیت فرزندان خود و همه شاگردانشان بکار می بردند و این مهم باعث شد ما هم  از ایشان الگو بگیریم و راهشان را ادامه دهیم.

وی تربیت فرزند را مهمترین عامل در پیشرفت جامعه برشمرد و گفت: تربیت  صحیح  فرزند جز در محیط خانواده و به دست پدر و مادرشدنی نیست لذا همه والدین باید همراه با فرزندآوری به فرزند پروری و تربیت درست فرزندان اهتمام داشته باشند.

وی افزود: ما می خواستیم با این حرکت ضن فرهنگ سازی یک سیره درست، برای سالگرد پدر، بجای اطعام دهی، جهت افزایش سطح آگاهی مردم برای فرزندپروری و یادگیری فرزند پروری نشست علمی تخصصی را برگزار کنیم و امیدواریم مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

مراسم مبتکرانه خیرات فرهنگی

فرخی عضو شورای اسلامی روستای بالاجاده در ادامه به خبرنگار ما گفت: این مراسم پر محتوا در نوع خودجالب  و مبتکرانه بود و جا دارداز خانواده محروم مهدی کاتبی و دوستامان در شورای اسلامی  برای تدراک چنین برنامه تشکر کنم.

وی افزود:  این برنامه ها برای ارتقای سطح کیفی و کمی فرهنگ مردم در روستا بسیار ضروری است چرا که انسان معلول تربیت است و هرچقدر دانش و آگاهی ما درخصوص مسائل تربیتی فرزندان مان بالاتر برود قطعا فرزندانی بهتر و شایسته تر تحویل جامعه خواهیم داد.

عضو شورای اسلامی روستای بالاجاده تصریح کرد: تعالی و پیشرفت هر جامعه منوط به داشتن انسان های ادب آموخته و تربیت شده است، لذا نخستین مکان جهت برای تربیت کانون خانواده است.

در تربیت فرزند باید پدر و مادر همراه هم باشند

نازنین خواجه روانشناس تربیتی در این نشست اظهار کرد: تربیت فرزند سبک های مختلفی دارد که نه سختگیرانه باید باشد  نه سهل گیرانه.

وی با بیان اینکه مهم ترین اصل ساخت و نگهداری رابطه بین والدین و فرزند است، افزود:  دوره نوجوانی دوره ای است که هویت فرزند شکل میگیرد و مهم ترین سن است و والدین باید به آن بیشتر اهمیت دهند.

این روانشناس تربیتی تصریح کرد: در تربیت فرزند باید پدر و مادر همراه هم باشند تا فرزند از طرفداری یکی از آنان سو استفاده نکند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.