1398-02-15 14:02
411
0
63034
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

۱۲ هزار کیسه همیان مولا بین خیران گلستانی‌ها توزیع شد

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از توزیع ۱۲ هزار کیسه همیان مولا بین اصناف، خیران و مراکز نیکوکاری گلستان برای تأمین سبد غذایی نیازمندان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از خبری کمیته امداد، اسکندر اسکندری، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: این نهاد با مشارکت خیران و مردم نیکوکار امسال، اقدامات ارزشمند و متنوعی ازجمله جشن رمضان، اکرام ایتام، اطعام نیازمندان، طرح همیان مولا و مفتاح الجنه برای خدمت به جامعه هدف تحت حمایت این نهاد و نیازمندان گلستانی در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به طرح‌های اجرایی اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد:‌ امسال برای ماه رمضان تاکنون ۱۲ هزار کیسه همیان مولا برای تأمین سبد غذایی به ارزش تقریبی هر بسته ۲۰۰ هزار تومان برای اطعام مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان بین خیران توزیع‌شده که این نهاد در کوتاه‌ترین زمان نسبت به توزیع اقلام و مواد غذایی اهدایی به نیازمندان اقدام می‌کند.

اسکندری بابیان اینکه رمضان ماه ضیافت الهی، فرصت ارزشمندی برای کمک به نیازمندان و دستگیری از محرومان است افزود: امسال ۹۰۰۰ پرس غذای گرم برای تحویل به درب منزل ایتام و محسنین پیش‌بینی‌شده است.

اسکندری با اشاره به بهره‌گیری از برنامه‌های هفته اطعام و اکرام از ۱۵ الی ۲۱ ماه رمضان گفت: طرح هر شب، یک سفره افطاری» در مساجد و حسینیه و تکایا تمامی شهرستان‌های سطح استان به مدت ۷ شب برگزار و از بیش از ۲۴ هزار نیازمندان گلستانی پذیرایی به عمل می‌آید.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با توجه به برگزاری جشن رمضان سال جاری در همه شهرستان‌های استان گفت: جشن رمضان برای دریافت نذورات و کمک‌های ۲۴ هزار حامی و خیر گلستانی و همچنین تجلیل از ۴۰۰ نفر از خیران و حامیان برتر سراسر استان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: هر شب برنامه دیدار مسئولان استانی در قالب طرح مفتاح الجنه به‌منظور تکریم و دلجویی از خانواده‌های ایتام برای حل مشکلات مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از قبیل مسکن، اشتغال، جهیزیه در منازل آن‌ها حضور می‌یابند.

اسکندری همچنین از اجرای برنامه‌های مختلف این نهاد، اعم از طرح کمک به آزادی زندانیان با استفاده از ظرفیت خیران گلستانی در ماه پربرکت رمضان خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با توجه به تهیه ۲۰۰ هزار پاکت جمع‌آوری فطریه برای توزیع بین عموم مردم در ماه رمضان امسال گفت: سال گذشته این نهاد با رشد ۱۰۳ درصدی نسبت به سال قبل، بیش از ۹ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره در ماه رمضان جمع‌آوری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیازمندان پرداخت کرده است.

اسکندری با اشاره به اهمیت ویژه طرح اکرام ایتام و محسنین در ماه رمضان و اهمیت بسزای حامی یابی و مشارکت نیکوکاران در شب‌های قدر گفت: خوشبختانه سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۶۰ حامی به هشت هزار و ۱۶۰ فرزند یتیم و محسنین گلستانی با تمسک به سیره‌ی امیرمومنان حضرت علی (ع) در اکرام ایتام و محسنین، ۱۴ میلیارد تومان کمک کردند.

اسکندری با توجه به سرانه پایین پرداختی حامیان ایتام و محسنین نسبت به میانگین ماهانه ۲۵۰ هزار تومان کشوری خاطرنشان کرد: کمیته امداد استان گلستان دارای ۱۱ هزار و ۹۷۰ حامی برای ۴۷۴۰ فرزند یتیم و ۴۷۰۰ حامی برای ۳۴۲۵ فرزند محسنین است که نیازمند جذب حدود پنج هزار حامی در ماه مبارک رمضان امسال برای افزایش سرانه فرزندان ایتام و محسنین هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان عنوان کرد: هم استانی‌های نوع‌دوست می‌توانند با استفاده از روش‌های نوین و شماره‌گیری کد #۰۱۷*۸۸۷۷*، نرم‌افزار سنا و شماره‌حساب ۰۱۱۱۸۰۴۶۸۹۰۰۸ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶ نزد بانک ملی در ماه رمضان به نیازمندان و محرومان کمک کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.