1398-02-14 10:07
393
0
63009

خسارت ۵۰هزار میلیاردتومانی سیل در کشور؛ در حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها کوتاهی شد

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به برآورد خسارت ۵۰هزار میلیاردتومانی سیل در کشور گفت: رقم خسارت‌ها بسیار بالا است و باید بخشی از آن از طریق بودجه سال ۹۸ جبران شود.

به گزارش گلستان ما؛ محمدرضا رضایی کوچی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در سیل اخیر اولویت نخست همه دستگاه‌ها کمک به مردم خسارت‌دیده بود که این اتفاق رخ داد. در این حادثه خسارت‌های زیادی در بخش‌های مختلف از منازل مسکونی گرفته تا زیرساخت‌ها مانند راه‌ها، ابنیه، پل‌ها و غیره داشتیم که بررسی‌ها هنوز ادامه دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به برآورد خسارت 50هزار میلیاردتومانی سیل در کشور گفت: رقم خسارت‌ها بسیار بالا است و باید بخشی از آن از طریق بودجه سال 98 جبران شود. ما نیز در مجلس تلاش می‌کنیم تا از حداکثر ظرفیت قانون بودجه برای کمک به مردم استفاده کنیم.

وی راجع به آسیب‌شناسی سیل اخیر در کشور بیان داشت: کمیسیون عمران از سوی رئیس مجلس این مأموریت را دارد که اقدامات دستگاه‌های اجرایی قبل، حین و بعد از سیل را در استان‌های مختلف مورد بررسی قرار دهد، بر همین اساس اعضای کمیسیون تاکنون در استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام حضور پیدا کردند و به بررسی موارد مختلف پرداختند.

رضایی کوچی ادامه داد: برای استان گلستان نیز این گزارش آماده خواهد شد و در صورتی که دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود به‌درستی عمل کرده باشند، از آنان تقدیر خواهیم کرد و در صورت کوتاهی و قصور، طبیعی است که باید با آنان برخورد قانونی شود.

وی گفت: یکی دیگر از اهداف تهیه گزارش مربوط به سیل در استان‌های مختلف این است که در حوادث احتمالی مشابه جلوی خسارت‌ها گرفته شود؛ برای همین نیازمند یک‌سری اقدامات اصلاحی در بخش‌های مختلف هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و ایمن‌سازی حریم آن در شهرها و روستاها موضوعی مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: یک موضوع اصلی در همه استان‌هایی که در سیل اخیر دچار خسارت شدند، مشابه بود، این‌که در همه این استان‌ها، رودخانه‌ها در تصرف افراد حقیقی و حقوقی قرار گرفت و به‌نظر می‌رسد مواظبت از بستر و حریم‌های رودخانه‌ها کمتر صورت گرفته است./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.