1398-02-12 12:58
478
0
62953
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خبر داد؛

مشارکت کمیته امداد در «جهاد همبستگی ملی» برای مسکن سیل‌زدگان

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان بابیان اینکه تاکنون منزل مسکونی بیش از ۴۴۰۰ مددجوی کمیته امداد در سیل اخیر خسارت‌دیده و نیاز به بهسازی و بازسازی دارد گفت: طرح جهاد همبستگی ملی فرصت مناسبی برای رفع مشکل مسکن سیل‎زدگان است.

به گزارش گلستان ما، اسکندر اسکندری، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به نقش طرح «جهاد همبستگی ملی» برای بازسازی مسکن سیل‎زدگان گفت: در این طرح، هر مسجد ساخت یک‌منزل مسکونی، هر بانک در ساخت و تعمیر و تجهیز یک «مدرسه» و هر کاسب تأمین یک کالای اساسی سیل‎زدگان را تأمین می‎کند که اقدام بسیار خوبی است تا اقشار مختلف جامعه در سراسر ایران برای کمک به سیل‎زدگان پای‌کار بیایند.

وی عنوان کرد: منزل مسکونی ۲۱۴۰ مددجوی کمیته امداد در گلستان  نیازمند به ساخت و همچنین ۲۳۰۰ منزل مسکونی نیاز به بهسازی دارند.

اسکندری با اشاره به اینکه خسارات وارده به مددجویان شناسایی و برآورد شده است، اذعان کرد: ۱۴۰ خانواده بیمار صعب‎العلاج تحت حمایت کمیته امداد در مناطق سیل‎زده گلستان، شناسایی و خدمات‎رسانی ویژه به آن‌ها در حال انجام است و نیازهای اساسی این بیماران تأمین و تجهیزات پزشکی این افراد که در سیلاب از بین رفته بلافاصله تهیه‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان به آسیب سیلاب به طرح‎های اشتغال‌زایی و اراضی کشاورزی مددجویان اشاره کرد و توضیح داد: ۲۱۶ رأس دام سبک و ۱۶ رأس دام سنگین از مددجویان کمیته امداد استان گلستان براثر سیلاب از بین رفته است.

اسکندری بابیان اینکه حدود ۷۰۰ واحد تولیدی مددجویان گلستانی در بخش‎های مختلف تحت تأثیر سیل اخیر قرارگرفته است، ابراز کرد: علاوه بر یک سال امهال تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی سیل‎زده، مجدداً پرداخت تسهیلات به این افراد تا سقف ۵۰ میلیون تومان، خارج از نوبت انجام می‎شود.

وی بابیان اینکه تمام مددجویان کمیته امداد که اثاثیه منزل آن‌ها براثر سیل دچار خسارت شده تأمین می‌شود گفت: مجوز ۸۰۰ سری لوازم‌خانگی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گرفته‌شده و تلاش می‎کنیم تمام نیاز مددجویان سیل‎زده در بخش اثاثیه منزل حل شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در بخش مسکن نیز علاوه بر اعطای تسهیلات بلاعوض توسط بنیاد مسکن، کمیته امداد نیز به سیل‎زدگان تحت حمایت خود تسهیلات بلاعوض می‎دهد و در این بخش از ظرفیت خیران نیز کمک خواهیم گرفت.

اسکندری بابیان تلاش این نهاد برای تحویل منازل مددجویان سیل‎زده کمیته امداد تا پایان شهریورماه سال جاری افزود: در نظر داریم به مددجویان سیل‎زده که منزل مسکونی و اثاثیه آن‌ها در سیلاب از بین رفته، مسکن و اثاثیه جدید برای شروع زندگی بانشاط و بهتر از گذشته تحویل دهیم.

 وی بابیان اینکه سطح خسارت به سیل‎زدگان گسترده است، تصریح کرد: مردم نوع‎دوست می‎توانند کمک‎های خود به خانواده‌های سیل‎زده گلستان را از طریق کد #۰۱۷*۸۸۷۷* و یا به شماره‌حساب‌ ۰۱۱۸۰۴۶۸۹۰۰۸ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶ کمیته امداد نزد بانک ملی واریز کنند.

گفتنی است، طرح «جهاد همبستگی ملی» باهدف کمک به هم‌وطنان سیل‌زده با دعوت ملی از همه هم‌وطنان برای مشارکت و کمک در حل مشکلات مردم مناطق سیل‌زده آغازشده است که در همین راستا، همه پایگاه‌های مقاومت بسیج، آمادگی خود را در اجرای این طرح اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.