1398-02-08 09:14
1127
0
62844
رئیس کل دادگستری گلستان عنوان کرد ؛

کمیسیون ماده 5 برای گسترش محدوده شهر، درجنگل ناهارخوران گرگان مجوز صادر نکند/ برخورد قضایی درانتظار کسانی که قصد دور زدن قانون برای واگذاری زمین های منابع طبیعی را دارند

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اعضای کمیسیون ماده ۵ قانون شهرسازی و معماری، برای گسترش محدوده شهر در جنگل ناهارخوران گرگان مجوز صادر نکنند.

به گزارش گلستان ما؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به تلاش‌های شورای حفظ حقوق بیت المال استان برای حفظ اراضی جنگلی حاشیه شهرگرگان گفت: برخی افراد قصد دارند با استفاده از کمیسیون ماده ۵ قانون شهرسازی و معماری ایران، زمین‌های حاشیه‌ی جنگل ناهارخوران را به محدوده شهر اضافه کنند تا قانونی در این محدوده ساخت و ساز و خرید و فروش انجام دهند و میلیارد‌ها تومان به جیب بزنند.

وی گفت: یکی از محدوده‌هایی که عده‌ای به دنبال الحاق آن به محدوده‌ی شهر گرگان در قالب کمیسیون ماده ۵ هستند، زمین‌های بعد از پل مینا گل معروف به بانک شهر است.

هاشمیان با بیان این که زمین‌های بانک شهر در دل اراضی منابع طبیعی قرار گرفته است افزود: در صورت اضافه شدن زمین‌های بانک شهر به محدوده‌ی شهر گرگان، دست اندازی به اراضی منابع طبیعی این منطقه نیز در بافت قرار می‌گیرند و با این روال در آینده از طبیعت ناهارخوران اثری نخواهد ماند.
 
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان ادامه داد: نامه‌ای به اداره راه و شهرسازی استان  داده شد واز آنان خواسته ایم از واگذاری اراضی منابع طبیعی و جنگلی محدوده‌ی شهر گرگان به اشخاص و تعاونی‌ها خودداری کنندو کسانی که در صدد دور زدن قانون برای واگذاری زمین‌های منابع طبیعی در محدوده‌ی ناهارخوران هستند منتظر برخورد قضایی باشند.
 
هاشمیان گفت: بنیاد مستضعفان و شهرداری گرگان هم قبل از واگذاری اراضی در حوزه‌ی پارادایز و نیز صدور پروانه در اراضی صیادشیرازی گرگان باید از اداره منابع طبیعی استعلام کنند.
 
رئیس کل دادگستری گلستان افزود: از مردم و تشکل‌هایی که در راستای حفظ منابع طبیعی، تخلف‌ها و دست اندازی‌ها را در مناطق مختلف استان به دستگاه قضایی گزارش کنند، حمایت می‌کنیم.
 
انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.