1398-02-03 07:46
391
0
62743
جانشین سپاه نینوا گلستان:

پیشگیری از ایجاد بحران رسالت رسانه ها است/ مدیریت افکار مردم در زمان بحران

جانشین سپاه نینوا گلستان گفت: رسانه و بحران ارتباط مستقیمی با هم دارند و پیگشیری از ایجاد بحران و مدیریت افکار مردم در زمان وقوع آن یکی از رسالت های رسانه هاست.

به گزارش گلستان ما؛ سرهنگ موسی حسینی ظهر امروز در همایش نقش رسانه در مدیریت بحران که در فرمانداری آق قلا برگزارشد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای رسانه استان گلستان بالاخص شهدای شاخص سال گذشته بسیج رسانه اظهار کرد: اهمیت رسانه همیشه به ما نشان داده است که تاریخ به خوبی از اهیمت این جایگاه بهره برده است و هر چه قدر جلوتر می رویم سرعت رسانه ها با ابزار های مختلف بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه در مدیریت بحران یکی از اعضای اصلی آن رسانه است، افزود: اصناف و بازاریان و عناصر بین المللی غیر دولتی و مردم نقش اساسی در مدیریت بحران ایفا می کنند.

وی گفت: وقتی بحرانی اتفاق می افتد دو نگاه در رسانه ها وجود دارد یکی اینکه رسانه همراهی میکند به عوامل بحران و در صدد خروج بحران تلاش میکنند و دیگری رسانه هایی هستند که برای تشدید بحران و ایجاد تشنج تلاش میکنند.

جانشین سپاه نینوا تصریح کرد: دشمن ما به دنبال زدن رسانه هایی است که کمک به عوامل بحران هستند. ملاک ما در ارزیابی رسانه ها در سه بخش دین و اعتقادات، ولایت و رهبری و مردم است و رسانه ای که در این سه بخش گام برمی دارد و کمک میکند به این اضلاع میتواند در بحث بحران موفق عمل کند .

وی ادامه داد: همبستگی مردم و نجابت مردم یکی از مهمترین موضوعاتی بود که در این بحران به آن رسانه ها به خوبی پرداختند.

رسانه ها در شکل دهی تفکر مردم هنگام بحران نقش مهمی دارند

جانشین سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه رسانه و بحران ارتباط مستقیم دارد، تصریح کرد: شاهد بودیم که در بحث سیل اخیر در آق قلا حتی کمک رسانی مردم از خارج کشور هم به آق قلا انجام شد. این وظیفه رسانه بود که این امر را به خوبی منعکس کند تا مردم بتوانند یاری برسانند.

وی اذعان کرد: مردم در بحران دچار کمبود اطلاعات میشوند و اصحاب رسانه در این جریان در شکل گیری تفکر مردم نقش اساسی خواهند داشت.

حسینی با اشاره به حضور رسانه در سیلاب اخیر استان گلستان بیان کرد: رسانه ها قبل از بروز سيل در منطقه حضور داشتند و این حضور كمك می كنند كه نگاه مردم به بحران مديريت شود.

وی تاکید کرد: رسانه همراه با آرامش باید مطالبه گر باشند و امید بخشی به مردم یکی از موضوعات است که در شرایط بحران باید به آن بپردازد.

وی گفت: رسانه ها در قبل از بحران دارای رسالت مشخصی هستند که یکی از نقش آنها که بسیار حائز اهمیت است پیشگیری از بوجود آمدن بحران است.

حسینی تاکید کرد: انتظار از رسانه هاست که در مواقع بحران مطالبه گری توأم با آرامش از مسئولین داشته باشند.

خدمات سپاه پاسدران در امداد رسانی به سیل زدگان گلستان

وی در ادامه با اشاره به خدمات سپاه پاسدران در امداد رسانی به سیل زدگان گلستان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل یگان 60 زرهی عمار یاسر، تیپ مردم پایه سپاه نینوا، گروه 45مهندسی جواد الائمه ، نواحی مقاومت بسیج و ستاد سپاه نینوا با تمام ظرفیت پای کار آمد تا بتوانند با حداکثر سرعت بخش امداد رسانی به مردم سیل زده را انجام داده و آرامش را به زندگی مردم برسانند.

حسینی اظهار کرد: هفت سپاه معین استانی در بحران سیل با دستور فرمانده کل سپاه پاسداران به کمک سپاه نینوا در بحران سیل استان آمدند.

جانشین سپاه نینوا گلستان اذعان کرد: در اقدامات برجسته ای که سپاه پاسداران انجام داد بیمارستان صحرایی نیروی زمینی و دریایی بیش از 78 هزار نفر را خدمات رسانی کرده اند .

وی افزود: 6 یگان جنگ نوین سپاه پاسداران برای رفع آلودگی در استان حضور دارند و با خودروهایی که در اختیار دارند به سرعت کارهای رفع آلودگی را انجام می دهند.

جانشین سپاه نینوا گلستان یادآورشد: یک هزار و 693 گروه جهادی بیش از 25 هزار نفر روز در مناطق سیل‌زده تاکنون امدادرسانی و خدمات‌رسانی داشتند و توانستند بیش از چهار هزار خانه را لایروبی کنند.

حسینی بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با تمام تجهیزات در منطقه حضور پیدا کرد و اقدام برجسته ای که انجام داد ساخت و ایجاد بند ولی بوده است و بخشی از فعالیت هایی که این قرارگاه انجام داد لایروبی دهانه انتهایی گرگان رود بود که سرعت تخلیه سیلاب را افزایش داده است.

وی گفت: در شب بحران ارتباط آق قلا و گرگان قطع شد و کمتر از 6 ساعت تیپ مهندسین ما وضعیت ارتباطی را مجددا برقرار کرد و 21 پل توسط مهندسین سپاه در شهرهای سیل زده استان احداث شد.

وی اذعان کرد: برخی ها حتی نماز صبحشان را در تالاب ها به جا آوردند و شبانه روز در این مناطق بودند تا مشکلی از مردم مرتفع گردد.

جانشین سپاه نینوا گلستان در خاتمه گفت: تاکنون حدود 330 هزار پرس غذای گرم در بین مردم سیل زده تقسیم شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.