1398-02-02 11:54
491
0
62739
در آئین تجلیل از 154 قاضی نمونه محاکم استان گلستان مطرح شد؛

اهتمام به ارتقای کیفیت رسیدگی به پرونده‌های قضایی/ قاضی باید مستقل و عدالتخواه باشد/ با قضات متخلف تعارف نداریم

از 154 قاضی برتر استان با ویژگی های صدور آرای با کیفیت، رفتار مناسب با مردم، توانایی علمی و ابتکار عمل در صدور آرا از تجلیل شد.

به گزارش گلستان ما، در مراسمی از 154 قاضی برتر استان با ویژگی های صدور آرای با کیفیت، رفتار مناسب با مردم، توانایی علمی و ابتکار عمل در صدور آرا از تجلیل شد.

قاضی باید مستقل و عدالتخواه باشد

نماینده ولی فقیه در گلستان ‌ظهر امروز در همایش تجلیل از قضات برتر استان گفت: تقدیر و تجلیل از ناحیه حکومت‌ها امری معمول است و باید هم باشد اما انسان باید به گونه‌ای کار کند که رضایت خداوند را کسب کند.

Ghozat 1

آیت الله سید کاظم نورمفیدی  داشتن علم و آگاهی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های قضات برشمرد و افزود: قاضی باید عالم و آگاه باشد تا بتواند درباره یک مسئله حکم درستی صادر کند.

نورمفیدی با بیان اینکه خداوند همه انبیای الهی را برای برقراری قسط و عدالت در جامعه فرستاده است، گفت: احقاق حق و ابطال باطل از مهم ‌ترین وظایف قضات است.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی باید به گونه‌ای  باشد که هر فرد ضعیفی بتواند بدون ترس و لکنت زبان حرفش را بزند و حقش را بگیرد.

وی استقلال قاضی، عدالتخواهی و علم و آگاهی را از دیگر ویژگی‌های یک قاضی  دانست و گفت: قاضی نباید در فرآیند صدور حکم تحت تأثیر مسائل مختلف قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان درباره گلایه‌مندی برخی مردم از تعداد اندکی از قضات گفت: برخی قضات که تعداد آنان اندک است، وقتی افراد در محکمه قرار می‌گیرند به آنان بی‌اعتنایی می‌کنند که این رفتار به هیچ وجه جایز نیست.

در دستگاه قضایی با قضات متخلف برخورد و از قضات توانمند تقدیر می‌کنیم

رئیس کل دادگستری گلستان در این مراسم گفت: همان گونه که در دستگاه قضایی در برخورد با قضات متخلف تعارف نداریم، از قضات توانمند و برجسته نیز تقدیر می‌کنیم و از طریق رسانه به مردم معرفی می کنیم.

Ghozat 1

هادی هاشمیان افزود: در بررسی های دادستانی انتظامی قضات کشور پارسال از 70 قاضی استان تجلیل شد اما این رقم با تلاش همکاران ما در به روز رسانی و ارتقای دانش حقوقی امسال به 154 نفر رسید که بیش از دو برابر پارسال است.

هاشمیان با بیان این که آمار و ارقام هم تلاش و ارتقای عملکرد دادگستری استان را نشان می دهد افزود: کاهش 45 درصدی پرونده هایی که رسیدگی آن ها بیش از دو سال طول کشیده ، کاهش 22 درصدی زندانیان استان و صدور بیش از 4 هزار رای جایگزین زندان و کوتاه شدن زمان رسیدگی به پرونده ها در محاکم تجدیدنظر استان از دستاوردهای تلاش جهادی قضات ما در سال 97   است.

هاشمیان ،افزایش فضای اداری استان از 600 اتاق به بیش از هزار و 100 اتاق را  از دیگر اقدامات دادگستری استان برای بهبود فضای پاسخگویی به مراجعان برشمرد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان به تلاش ها برای آشنایی مردم با مباحث حقوقی اشاره کرد و گفت: حضور پررنگ مسئولان قضایی  استان در نمازهای جمعه،دانشگاه ها،مدارس و محافل فرهنگی و اجتماعی و برنامه های رادیو و تلویزیون برای طرح مباحث حقوقی و پاسخگویی به پرسش های مردم سبب شده گلستان از استان های پیشرو در پیشگیری از وقوع جرم باشد .

هاشمیان با بیان این که نظارت ها در دستگاه قضایی با حساسیت انجام می شود افزود: مردم هم  هر جا مشکل یا خطایی را متوجه شدند نمی توانند به راحتی با مسئولان قضایی استان درمیان بگذارند.

اهتمام به ارتقای کیفیت رسیدگی به پرونده‌های قضایی/ تجلیل 60 درصد قضات استان 

معاون نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری گلستان در این مراسم گفت: به توصیه دادستان انتظامی قضات و به منظور ارتقای کیفیت رسیدگی و اجرای ماموریت‌های قضایی تجلیل از قضات در دستور کار قرار گرفته است.

Ghozat 1

حجت‌الاسلام محمدرضا مزیدی افزود:بر اساس ارزیابی‌های انجام شده کارنامه‌ای برای همه قضات در نظر گرفته می‌شود و افرادی که از نظر رسیدگی و کیفیت رسیدگی نمرات خوب، خیلی خوب و عالی را کسب می‌کنند از طریق دادسرای انتظامی مورد تجلیلی قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام مزیدی افزود: سال 96 کمتر از ۳۰ درصد قضات تجلیل شدند و با توجه به فضایی که در استان ایجاد شده و اهتمام قضات امسال  ۶۰ درصد از قضات تجلیل می شوند.

معاون ارزشیابی قضات دادگستری گلستان افزود: امیدواریم شرایطی فراهم شود که بتوانیم از همه قضات استان تجلیل کنیم و بتوانیم کیفیت رسیدگی پرونده‌ها را ارتقا دهیم.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.