1398-01-28 06:59
1037
0
62617
رئیس دارالقرآن کریم آموزش و پرورش گرگان :

دانش آموز گلستانی نفر نخست مسابقات بین المللی قرآن کریم شد + تصاویر

دانش آموز گلستانی در ششمین دوره رقابت های قرآنی دانش آموزان جهان اسلام در تهران به رتبه نخست رسید.

به گزارش گلستان ما؛ عبدالرزاق فردوسی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد:  امیر حسین رحمتی دانش آموز دبیرستان نمونه گرگان در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم  و ششمین دوره رقابت های دانش آموزی در تهران در بخش قرائت پسران دانش آموز به مقام نخست رسید.

در این بخش سید یاسین حسینی از افغانستان و محمد رفقی هواری از اندونزی در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

image 2019 4 17 11 19 37 748 ob8

رئیس دارالقرآن الکریم امام خمینی گرگان با تبریک این موفقیت ارزشمند به وی، خانواده و جامعه آموزش و پرورش، افزود: امیر حسین رحمتی شامگاه سه شنبه وارد گرگان شد و مورد استقبال خانواده،مسئولان و علاقمندان به قرآن کریم قرار گرفت.

وی تصریح کرد: امیر حسین رحمتی دانش آموز پایه دوازدهم دبیرستان نمونه دولتی گرگان  و در دارالقرآن الکریم امام خمینی (ره) در حال قرآن آموزی و فعالیت های قرآنی است.

امیرحسین رحمتی هم در گفتگوی با ابراز رضایت از قرائت هایش بیان کرد: تلاوتی را که مد نظر داشتم، انجام دادم و در کل نیز از قرائتم راضی بودم.

1282254 221

رحتمی درباره برنامه آینده‌اش، اظهار کرد: هدف بعدی‌ام رسیدن به جایگاه بالا در علم تلاوت قرآن کریم است؛ به این معنا که بتوانم از خود قاری تمام‌عیاری بسازم و از فضای مسابقات دور شوم و بتوانم به قاری زبده‌ای در عرصه تلاوت مجلسی بدل شوم.

این دانش آموز برگزیده در مراسم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ، به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت که مورد استقبال حضار در مراسم قرار گرفت.

همچنین وزارت آموزش و پرورش هم اعلام کرده بود؛ با توجه به تصمیم ستاد هماهنگی مسابقات قرآنی کشور، برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن که شامل برگزیدگان مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام هم می‌شود، برای ورود به دانشگاه‌ها در رشته‌های علوم قرآنی و تحصیل رایگان بدون کنکور معرفی می‌شوند.

این افراد برای عضویت در بنیاد ملی نخبگان معرفی خواهند شد و برای نفر اول رشته حفظ در صورت موفقیت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام 30 میلیون تومان، نفر دوم 25 میلیون و نفر سوم 20میلیون تومان تعیین شده است.

در رشته قرائت نیز به برگزیده اول 25میلیون تومان، نفر دوم 20میلیون و نفر سوم 19میلیون تقدیم می‌شود.

n83278513 72964073
بزرگترین المپیاد قرآنی جهان اسلام در ششمین دوره خود میزبان 31 دانش‌آموز از 21کشور بود که در بخش پسران، «امیرحسین رحمتی» از استان گلستان نفر برتر در رشته قرائت و «علی فیضی» به عنوان حافظ کل در رشته حفظ و در بخش دختران نیز «زینب امین‌پور» در رشته حفظ نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند که موفق به کسب مقام های برتر شدند.

سی وششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و ششمین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزان جهان اسلام از 21 تا 25 فروردین و با رقابت قاریانی از 21 کشور جهان در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.