1398-01-19 08:51
306
0
62415
استاد حوزه و دانشگاه:

اخلاق مداری ویژگی مهم افراد در راس قدرت / اسلام منهای سیاست، توهین شنیدن و شهید شدن فایده ای ندارد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی را در راس جامعه می بینیم ، تعریفی که از اسلام دارند اسلام منهای سیاست، توهین و کتک خوردن و شهید شدن هستند، متاسفانه اینها کسانی هستند که شعار علی (ع) می دهند اما منش آن حضرت را ندارند.

به گزارش گلستان ما؛ آیت الله سید حبیب الله قدمی امروز در مراسم ویژه گرامیداشت ایام شعبانیه درجمع فعالان مذهبی اظهار کرد: حضرت علی (ع) با ملتی مواجه بودکه او را متهم و تحقیر می کردند و فحش هم می دادند اما ایشان هیچگاه توهین نمی کردند و از راستی و اخلاق دور نمی شدند.

وی با بیان اینکه اخلاق مداری و درستی باید در کسانی باشند که در قدرت قرار می گیرند، ادامه داد: این افراد باید فحش بشوند و کتک بخورد و دم فرود نیاورند اما اکنون  این روحیه را همه ندارند .

این مدرس درس خارج تصریح کرد: برخی را در راس جامعه می بینیم ، تعریفی که از اسلام دارند اسلام منهای سیاست، توهین و کتک خوردن و شهید شدن هستند، متاسفانه اینها کسانی هستند که شعار علی می دهند و شیعیان سرسخت هم خود را جلوه می دهند اما   اگر نهج البلاغه را کامل برایشان باز کنی مخالف سرسخت علی (ع)  می شوند .

آیت الله قدمی بیان کرد:  اینها کسانی می شوند که ابو موسی اشعری که نمونه  فرد نالایق در قضیه حکمیت بود را  تحمیل می کنند

وی خاطرنشان کرد: امیرالمونین در عالم پیامبر را می بینند و به ایشان می فرمایند: این چه امتی بود که به من رسید این همه دشمنی می کنند و به جای این امت، امت بهتری بدهید و بعد شهادت ایشان دیدیم که حکومت بدتری روی کار آمد.

آیت الله قدمی با بیان اینکه ملت ایران و یمن جایگزین ملت های بد گذشته شده اند ، گفت:  قطعا سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و مردم حزب اللهی نتیجه دعای حضرت علی (ع )است .

این حافظ قرآن و صحیفه سجادیه ادامه داد: این افتخار است که نصیب ما و شما  است البته به این معنا نیست همه ملت ایران اینجور است مهم این است که قدرت دست کیست و مانند مردمِ زمان امام علی (ع) نیستند .

آیت الله قدمی اذعان کرد: امروز به این ملتی که برای دین کشته می شود، اطاعت از ولی امر را بدون چون و چرا بپذیرد و در مسیر دین فحش و توهین می شنود افتخار کرد.  اگر پشت سر رهبر توهین است پیامبران الهی هم در طول حیات خود فحش ها و تحقیر شنیدند

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خواندن منابع دین، رستگاری ابدی برای افراد ندارد، گفت: در راه دین افتخار این است که از ولایت اطاعت کنید، از  مال و جان خود بگذری و توهین و را به جان بخری و این همان سعادت است .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.