1398-01-09 19:12
380
0
62211
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گلستان:

اهداء 4000 رأس دام به سیل‎زدگان گلستانی/ ایجاد 3 هزار شغل برای مردم سیل‎زده گلستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان گلستان، از اهدای 4 هزار رأس دام سبک به سیل‎زدگان گلستانی خبر داد.

به گزارش گلستان ما ؛ جلسه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گلستان و مدیرکل کمیته امداد استان عصر امروز در راستای تسریع در روند کمک‎رسانی به سیل‎زدگان برگزار شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان گلستان در حاشیه این جلسه در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان، ضمن ابراز همدردی با سیل‎زدگان گلستانی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تحت عنوان بنیاد اجتماعی برکت استان از ابتدای آغاز بحران سیل در مناطق سیل‎زده استان گلستان حضور یافت.

محمدمهدی سلمان‎زاده ادامه داد: پس از اتمام ارزیابی‎ها و شناسایی منطقه به این نتیجه رسیدیم که در حدفاصل گمیشان و آق‎قلا منطقه‎ای را برای انجام اقدامات خدمت‎رسانی در دستور کار قرار دهیم و در همین راستا اقدامات اولیه را با موضوع اسکان آغاز کردیم.

* توزیع 70 هزار پرس غذای گرم بین سیل‎زدگان/  ایجاد 3 هزار اشتغال توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

وی تصریح کرد: در بندرترکمن هشت مرکز را برای اسکان سیل‎زدگان تجهیز کردیم و افرادی که در موضوع سیل‎زدگی مورد تهدید بودند را در بندرترکمن و به نقطه‎ای امن اسکان دادیم و تاکنون 4 هزار و 500 نفر از سیل‎زدگان گلستانی در مراکز اسکان شهرستان بندرترکمن اسکان یافتند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان گلستان افزود: پس از اسکان، تغذیه سیل‎زدگان در دستور کار قرار گرفت، در حال حاضر حدود 4 هزار غذای گرم در بندرترکمن طبخ می‎شود و با افزایش تعداد سیل‎زدگان در گمیشان نیز پایگاه اسکان ایجاد شده که در آن نقطه نیز روزانه به 2 هزار و 500 نفر خدمات‎دهی می‎شود.

سلمان‌زاده با بیان اینکه از ابتدای وقوع سیل در استان گلستان تاکنون حدود 70 هزار پرس غذای گرم بین سیل‎زدگان گلستانی توزیع شده است، اذعان کرد: علاوه‎بر ناهار، در دو وعده شام و صبحانه نیز به سیل‎زدگان خدمات‎دهی می‎شود و تاکنون حدود 70 هزار پرس غذای سرد و صبحانه بین مردم سیل‎زده توزیع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین اقلام دیگر اعم از کنسروجات، آب معدنی و ... برای کمک به سیل‎زدگان توسط زیرمجموعه‎های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و کمک‎های مردمی در قرارگاه جمع‎آوری کمک‎های مردمی جمع‎آوری و بین سیل‎زدگان گلستان توزیع شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان گلستان فعالیت در حوزه امداد و نجات را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای کمک‎رسانی به سیل‎زدگان برشمرد و ابراز کرد: پس از وقوع سیل تیم‎های فرهنگی را با بهره‎گیری از گروه‎های جهادی که از اقشار مختلف بودند را سازماندهی کردیم که علاوه‎بر کاهش آلام سیل‎زدگان، برای جلب رضایت آنها در انتقال به نقاط امن تلاش می‎کنند.

سلمان‌زاده تأکید کرد: در مقرهای اسکان چادری ویژه کودکان ایجاد شده و در آن بانوان طلبه، فرهنگیان و دانشجویان، در حوزه‎های اجتماعی برنامه‎هایی ویژه کودکان و نوجوانان اجرا می‎کنند.

وی از اهدای 4 هزار سری لوازم خانگی به خانواده‎های سیل‎زدگان گلستانی خبر داد و اذعان کرد: یخچال، فرش، رختخواب، قابلمه و ظروف و موکت از جمله لوازم و اقلامی است که به سیل‎زدگان اهدا می‎شود و در همین راستا نیز امروز جلساتی را با مدیرکل کمیته امداد و مدیرکل بهزیستی استان گلستان داشتیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان گلستان همچنین از اهدای 4 هزار رأس دام سبک به سیل‎زدگان استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: 3 هزار شغل به‎همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای سیل‎زدگان در استان گلستان ایجاد می‎شود.

* تا پایان بحران سیل و مرمت منازل کنار مردم هستیم

سلمان‌زاده ادامه داد: در حال حاضر روند تخلیه آب در برخی نقاط شهرستان سیل‎زده آق‎قلا توسط گروه‎های جهادی ما در حال انجام است و امید داریم به همت گروه‎های جهادی بتوانیم در حوزه مرمت و بهسازی منازل مسکونی آسیب‎دیده نیز گام برداریم.

وی تصریح کرد: از همان ابتدا در کنار مردم سیل‎زده هستیم و بنا به فرمان مقام معظم رهبری که فرمودند: «برای کمک به سیل‎زدگان بشتابید.» تا پایان بحران سیل اعم از تخلیه و مرمت منازل مسکونی خسارت‎دیده در کنار مردم سیل‎زده حضور خواهیم داشت./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.