1398-01-01 07:06
635
0
61999
یادداشت؛

مردم گرفتار سیلاب یا سیل بی تدبیری؟

بیشتر از 24 ساعت است که مردم روستاها و برخی از شهرستانهای استان گلستان به ویژه گنبدکاووس در معرض سیلاب قرار گرفته است. سیلابی که به ظاهر از بارندگی های چند روز اخیر ناشی شده اما چرا علی رغم هشدارهای هواشناسی، مدیریت بحران تنها چند ساعت مانده به وقوع فاجعه دست به کار می شود؟

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، ظهر روز سه شنبه جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان به ریاست استاندار در گنبدکاووس برگزار و مسئلۀ مهمی که در این جلسه از سوی معاون عمرانی استاندار مطرح شد، مقاومت مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان برای تخلیه آب سد، قبل از وقوع حوادث پیش رو بوده است.

به گفته میرمحمدغراوی ساعت 3 صبح بعد از نیمه شب روز سه شنبه 28 اسفند ماه با توجه به گزارشات رسیده از گنبدکاووس مبنی بر بالا آمدن آب سد، نسبت به تخلیه آن به مدیریت آب منطقه ای گلستان هشدار داده می شود اما نه تنها جدی گرفته نشده بلکه معتقد بودند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد!

برخی معتقدند تجربه نشان داده است عده ای به آب سد ها نگاه کاسب کارانه دارند و آزاد سازی آب را تنها با میزان بهره ای که عایدشان می شود می سنجند آیا این مسئله می تواند دلیلی بر تعلل در رهاسازی آب سد باشد؟

قطعا در کنار تخمین خسارات و تأمین اعتبارات ملی برای جبران آن باید این مسئله به طور جدی مطالبه و پیگیری شود و پاسخی قانع کننده به مردمی که در ایام نوروز، آواره بی تدبیری شده اند، ارائه شود.

مسئولین ما نباید فراموش کنند که به عنوان خادم ملت هر اشتباه هر چند ناچیزآنها مردمی را در سیبل خطر و آسب قرار می دهد که با کمترین توقع همواره وفاداری خود را به اثبات رسانده اند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.