1397-12-26 11:07
458
0
61944
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان:

تاریخ شفاهی ایثارگران گلستانی تدوین می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: اینکه تاریخ شفاهی ایثارگران استان توسط تیم‌های تخصصی در بازه زمانی سه ساله تدوین می‌شود.

به گزارش گلستان ما؛ سردارعلی ملک‌شاهکویی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امسال 27 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان به چاپ رسید و رونمایی شد و برای سال‌ آینده نیز تألیف و چاپ 50 عنوان کتاب دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی با بیان اینکه در برخی دانشگاه‌ها حدود پنج سال است که درس دفاع مقدس تدریس نمی‌شود ، گفت: در سال‌ تحصیلی 98-97 قرار است درس دو واحدی دفاع مقدس در تمامی دانشگاه‌ها تدریس شود. همچنین برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش‌آموزان از حضور روایانی که روزی خود به عنوان رزمنده در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند، استفاده می‌کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان با اشاره به تشکیل انجمن واقفان و خیران در کارگروه اسناد و آثار دفاع مقدس بیان داشت: ورود خیران و واقفان به این حوزه، گام بزرگی برای جلب مشارکت‌های بیشتر در برگزاری مراسم‌های مختلف است و تاکنون نیز 200 نفر از این افراد در این کارگروه عضو شده‌اند.

وی گفت: کارگروه‌های امور زنان و اهل سنت، آموزشی و پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس تشکیل آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها نیز به اطلاع آنان رسیده است.

ملک‌شاهکویی با بیان اینکه تاریخ شفاهی ایثارگران گلستانی توسط تیم‌های تخصصی در بازه زمانی سه ساله تدوین می‌شود، ادامه داد: این طرح با مشارکت نهادها و دستگاه‌های مختلفی از جمله سپاه نینوای استان انجام می‌شود.

وی درباره وضعیت پارک موزه دفاع مقدس استان و روند اختصاص اعتبارات برای تکمیل آن گفت: در شورای شهر گرگان مبلغ یک میلیارد تومان برای ساخت این پروژه به تصویب رسید و در دو سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.