1397-12-01 05:00
331
0
61323
دبیرکارگروه اقتصادی مجلس:

اقتصادی مقاومتی چاره برون رفت از مشکلات اقتصادی است/ باید از اقتصاد تک بعدی نفتی خارج شویم

دبیرکارگروه اقتصادی مجلس گفت: اقتصاد مقاومتی تکیه بر ظرفیت های درونی و باور اینکه می توان در عرصه های مختلف خودکفا شد، دارد؛ لذا این نوع اقتصاد مورد تاکید مقام معظم رهبری چاره برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

به گزارش گلستان ما، عبدالکریم رجبی در گفتگویی اختصاصی ضمن محکومیت حمله تروریستی دشمنان به اتوبوس حامل نیروهای مدافع مرزها گفت: بیانیه اخیر مقام معظم رهبری که با عنوان "گام دوم انقلاب" منتشر شد، بهترین سرلوحه برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب و برون رفت از چالش های مختلف است.

وی افزود: اقتصاد تک بعدی می تواند در دراز مدت و با توطئه دشمنان به یکی از معضلات پیش روی نظام تبدیل شود؛ همانطور که وابستگی به اقتصاد نفتی در حال حاضر با مشکلات عدیده ای روبرو شده است.

دبیرکارگروه اقتصادی مجلس گفت: خام فروشی نفت و افزایش این میزان فروش، شایدبه نوعی مثبت باشد اما گرفتار شدن در تله وابستگی به فروش نفت خام و از دست دادن فرصت ایجاد ارزش افزوده باعث شده این فرصت نصیب دیگر کشورها شود که نفت ما را فرآوری کرده و با چند برابر قیمت به خودمان بفروشند.

رجبی تاکید کرد: طبیعی است که وقتی بودجه کشور عمدتاً به نفت وابسته باشد، همواره نگران نوسانات قیمت یا تحریم‌های جدید مبنی بر نخریدن نفت از سوی دیگر کشورها یا کارشکنی در بازگشت پول فروش نفت باشیم؛ لذا باید از چنین رویکرد تک بعدی اقتصادی خارج شویم.

دبیرکارگروه اقتصادی مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری در چندین مرحله و با یک الگوی خاص به روش های مختلف بر استفاده از ظرفیت های درونی با عنوان " اقتصاد مقاومتی" تاکید کردند.

رجبی ادامه داد: پشت تاکید های مقام عظمی ولایت تدابیر عمیقی وجود دارد؛ لذا توجه به جوانان متعهد و مسلط به اقتصاد و ظرفیت های اقتصادی کشور می تواند چاره برون رفت از مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور باشد.

نماینده سابق شرق گلستان خاطرنشان کرد: باید یادآور شویم که سو مدیریت در بخش های مختلف اقتصادی باعث چنین مشکلاتی در حوزه اقتصادی کشور شده است و می توان با یک سازوکار مناسب و ترمیم بخش های آسیب پذیر تا حدودی اقتصاد بیمار کشور را بهبود بخشید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.