1397-11-01 08:58
318
0
60532
رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

ورود سالانه ۴۰۰ هزار پرونده به محاکم قضایی گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از ورود سالانه ۴۰۰ هزار پرونده به محاکم و شعب شورای حل اختلاف گلستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان گلستان، هادی هاشمیان در جمع نمازگزاران مسجد محله انجیراب گرگان اظهار کرد: دسترسی راحت تر مردم به مسئولان و شنیدن درددل های آنان از اهدافی است که با حضور در مساجد و محلات به دنبال تحقق آن هستیم.

وی افزود: علاوه بر روزهای سه شنبه که روز ویژه ملاقات های مردمی است، روسای دادگستری ها و دادستان های سراسر استان به صورت دوره ای نزد مردم در نمازهای جمعه، مساجد شهرها و روستاهای حوزه مدیریت شان می روند تا هم مشکلات هر منطقه را از نزدیک بررسی کنند و هم با پاسخگویی به پرسش های حقوقی و قضایی مردم، به ارتقاء آگاهی های حقوقی آنان کمک کنند.

هاشمیان با اشاره به ورود سالانه بیش از ۴۰۰ هزار پرونده به محاکم و شعب شورای حل اختلاف استان گفت: شمار زیادی از این پرونده ها به علت ناآشنایی مردم با قوانین، اعتماد بی جا به افراد و رعایت نکردن اخلاق راهی محاکم می شود .

این مقام ارشد قضایی استان گلستان ادامه داد: گلستان سرزمین زندگی مسالمت آمیز اقوام مختلف است و اگر از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان اقوام استفاده کنیم بسیاری از پرونده ها پیش از رسیدن به دادگاه، حل و فصل می شود.

هاشمیان بیان کرد: برای افزایش دانش حقوقی مردم هم دادگستری با استفاده از ظرفیت رسانه ها به ویژه صدا و سیما و حضور قضات در محله ها و مساجد تلاش می کند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرویی گلستان در صدور آرای جایگزین زندان در کشور گفت: خوشبختانه با تلاش های انجام شده، امروز رویکرد قضات و نگاه مردم استان به مجازات های جایگزین تغییر کرده است که همین امر هم تاثیر بسزایی در کاهش جمعیت زندان های استان داشته است.

به گفته هاشمیان، مجازات های جایگزین زندان برای کسانی که سابقه کیفری ندارند و جرایم غیرعمد و سبک مرتکب شده اند صادر می شود و برای مجرمان خطرناک و کسانی که امنیت و آسایش مردم را به خطر می اندازند نگاه قضات و قوانین سختگیرانه است.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود از همه مردم استان برای مشارکت در کاهش اسیب های اجتماعی دعوت کرد.

لازم به ذکر است که رئیس کل دادگستری استان، فرماندار گرگان، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان گرگان، معاونان رئیس کل دادگستری مشکلات حقوقی و قضایی مردم را بررسی و دستورات لازم برای پیگیری را صادر کردند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.