1397-11-01 05:32
337
0
60523
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان :

87درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش گلستان اجرایی شد/130 میلیارد تومان اعتبار مصوبات آموزشی در سفر رئیس جمهور

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: در سال گذشته 503 مصوبه در شوراهای آموزش وپورش استان داشتیم که 87 درصد آن اجرایی شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ احسان گوهری راد عصرامروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش برگزارشد، اظهار کرد: آموزش و پرورش تراز جمهوری اسلامی پویا و خلاق است و ما به دنبال رسیدن به آن هستیم که به تنهایی نمی توانیم به آن برسیم.

وی افزود: برای استفاده از طرفیت های برون سازمانی و اولیا و مردم قانون شوراها در سال 1372 به تصویب رسید که ریاست آن در استان به عهده استاندار و فرمانداران بعنوان رئیس شهرستان ها هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه تاکنون اتفاق های خوبی در استان افتاده است، تصریح کرد: در سال گذشته 503 مصوبه در استان داشتیم که 87 درصد آن اجرایی شده است.

گوهری راد بیان کرد: تاکنون مردم مشارکت ها را فقط در مشارکت اقتصادی می دانستند اما  بیشتر اهداف این شورا استفاده از ایده و نظرهای خانواده ها و مشارکت در اداره مدارس و برداشتن دیوار مدارس است.

 30 درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش گلستان در حوزه پرورشی است

وی  تشکیل کلاس های فوق برنامه،خیرین آموزشی، آسیب های اجتماعی، مشاوره، مشارکت سایر دستگاه ها را از جمله مصوبات این شوراها در سطح استان بیان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: در 9 ماهه امسال مصوبات شورای آموزش و پرورش استان، 27 درصد  آموزشی،21 درصد مالی و اداری، 29/4 درصد شامل موضوعات پرورشی، خیرین و 13 درصد عمرانی بوده است.

وی در ادامه 15/5 درصد مدارس گلستان را غیر انتفاعی اعلام کرد و گفت: تصویب هزینه های مدارس هیئت امنایی  ازوظایف شوراهای آموزش و پرورش است.

177 کلاس درس از طریق خیرین مدرسه ساز ساخته شد

گوهری راد یادآورشد: در سال تحصیلی جاری 177 کلاس درس از طریق خیرین مدرسه ساز ساخته شد و 30 پروژه جدید هم هم اکنون در حال ساخت توسط خیرین با تعهد 30 میلیارد تومان در حوزه مشارکت ها است که تا ابتدای سال آینده تحویل آموزش و پرورش می شود خرید وسایل آموزشی و هوشمند سازی مدارس در این حوزه انجام می شود.

وی اذعان کرد: اگر می خواهیم عدالت آموزشی را برقرار کنیم و به کیفیت آموزشی برسیم، نیازمند استفاده از ظرفیت های خارج از مدارس هستیم. اولویت دستگاه ها و مردم باید آموزش و پرورش باشد.چنانچه مدیر یک مرکز صنعتی دغدغه آموزش دادشته باشد از آن بازدید کرده و در این حوزه کمک و سرمایه گذاری می کند.

برای امسال تاکنون 670 میلیون تومان از 5 درصد عوارض شهرداری ها محقق شد

دبیر شورای آموزش و پرورش گلستان در خصوص تحقق 5 درصد از عوارض شهرداری ها بیان کرد: پیش بینی ما برای امسال یک میلیارد و 300 میلیون تومان بود که تاکنون 670 میلیون تومان آن به میزان 50 درصد محقق شده است.

وی اضافه کرد: در این بخش با توجه به کاهش ساخت و ساز میزان در آمدها هم کاهش می یابد اماانتظار داریم این مهم در استان محقق شود.

فرمانداران در جلسات شوراهای آموزش و پرورش شرکت کنند

گوهری راد تاکید کرد: از فرامانداران بعنوان رئیس شوراهای آموزش و پرورش هر شهرستان و حضورشان بعنوان نماینده عالی دولت در آن شهرستان محقق شود که از این حیث شهرستان های آق قلا و علی آبادکتول بیشترین حضور فرمانداران را در جلسات شورای آموزش و پرورش داشته اند.

به گفته وی، شهرهای آق قلا، علی آباد و گنبد کاووس رتبه های نخست شوراهای آموزش و پرورش در استان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان مهمترین مصوبات این شورا درامسال را بنده تبصره 9 قانون شوراها اعلام کرد و گفت: بر طبق این مصوبه واگذاری 33 آموزشگاه احصاء شد و با تصویب در کمیسیون ماده 5 اداره کل راه و شهرسازی باتجاری سازی این مدارس آموزش و پرورش می تواند به درآمدی پایدار برسد.

گوهری راد ابراز کرد: تصویب سرانه های آموزشی مدارس برای تحقق عدالت آموزشی از دیگر مصوبات شوراهای آموزش پرورش استان گلستان است.

بیشترین اعتبارات ادوار سفرهای هیئت دولت در دومین سفر روحانی

وی در پایان مصوبات دومین سفر رئیس جمهور در حوزه آموزش و پرورش بیشترین اعتبار در دوره های گذشته خواند و اذعان کرد: 130 میلیارد تومان اعتبار در این سفر به آموزش و پرورش گلستان اختصاص داده شده است.

گوهری راد اظهار کرد: تکمیل 500 کلاس درس خیرین مدرسه ساز،هوشمندسازی 500 کلاس درس با اولویت مناطق محروم،تجهیز 700 بخاری استاندارد برقی و شوفاژ و حذف بخاری های نفتی استاندارد، تخریب و بازسازی 300 کلاس درس، تکمیل و تجهیز 30 کلاس درس از طریق اوراق مالی و اسلامی طی 2 سال آینده از مصوبات دومین سفر رئیس جمهور به استان گلستان بود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان به خیرین آموزشی هم اشاره کرد و گفت: این موضوع در گرگان در حال اجراست و هنوز در شهرستان ها فراگیر نشده است.در شهرستان کلاله یک مدرسه با همکاری فرهنگیان به نام یکی از پیشکسوتان در حال ساخت است.امید داریم مشارکت فرهنگیان در این حوزه بیشتر شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.