1397-10-30 06:58
364
1
60501
حسینی خبر داد :

ثبت 81 تعاونی توسعه روستا در استان گلستان

رییس اداره تشکیل تعاونی ها اداره  کل تعاون ، کار ور فا اجتماعی استان گلستان از ثبت 81 تعاونی توسعه روستا در استان خبر داد.

به گزارش گلستان ما ؛ سیدزمان حسینی در جلسه ای با حضور اعضاء هیات مدیره شرکت تعاونی توسعه روستایی فجر ترسه مینودشت، تعاونی اساتید دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان گلستان و مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی وتعاون استان، اظهار کرد: از سال 96 تا کنون 81 شرکت تعاونی توسعه روستا (روستاتعاون) در استان به ثبت رسید که از این تعداد 72 شرکت جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی و 37 تعاونی موفق به اخذ این تسهیلات شدند.

وی افزود: بخش تعاون قابلیت سازماندهی آحاد جامعه درگروه های مختلف جوانان، زنان،فارغ التحصیلان دانشگاهی، اقشارحمایتی تحت پوشش، روستائیان و عشایر را دارد و می‌ تواند با اجرای مدل های متنوع اشتغالزا بر اساس گروه های هدف در قالب تعاونی های متعارف، دهیاری ها و توسعه روستایی در ایجاد اشتغال و کاهش فقر موثر باشد.

رییس اداره تشکیل تعاونی ها اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اضافه کرد: تشکیل تعاونیهای توسعه روستا و روستا تعاون یکی از روش هایی است که به ایجاد اشتغال برای روستائیان مخصوصاً جوانان منجر شده و موجب بروز ایده ها، خلاقیت و استعدادهای آنان خواهد شد.

در ادامه مصیب جلالی مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی وتعاون استان نیز اظهار کرد: بهترین راه شناسایی مشکلات روستاها خود مردم و اهالی بومی منطقه است و بعد از شناسایی مشکلات روستاها، اگر هر دستگاهی به وظایف خود عمل کند شاهد جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و نیز پیشرفت و توسعه آن روستا خواهیم بود.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.