1397-09-27 17:56
579
0
59649
نامه عموزاد به صمدلویی :

بهتر نیست در چارچوب مدیریت شهری فعلی به یک فهم مشترک برای توسعه گرگان برسیم

جناب صمدلویی ؛ گذشته ها گذشته ، باید با انگاره های موجود و ظرفیت کشور و استان به فهم یک نظریه درست و مشترک برای رسیدن به مقصدی که در قالب قانون اساسی تدوین شده کمک کنیم .

به گزارش گلستان ما ؛ جواد عموزاد خلیلی در نامه ای به حامد صمدلویی نوشت :

جناب آقای صمدلویی دوست عزیزم سلام

زمانی که در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با هم همکلاس بودیم یادم می آید بحث های سیاسی گاها بی فایده شما اغلب وقت کلاس را می گرفت ، تا جایی که استاد خسرو شهیدی می گفت حامد جان توی کلاس نباش ، برو بیرون ،  من برایت غیبت نمی زنم و نمره هم بهت میدم ، از همان ایام فهمیدم که سر پرشوری برای فهم دنیای سیاست داری و مرور زمان و تحصیلات تکمیلی جنابعالی نیز همین روند را نشان داد .

به همین دلیل می خواهم از دریچه علم سیاست با جنابعالی چند نکته ای عرض کنم ؛هدف عمده نظریه های سیاسی رفع کمبودهایی در جهان سیاست است که ممکن است نتایج مصیبت باری برای مردم بوجود آورد ، شمایی که دکترای این رشته را گرفته اید و بنده ای که در حال اتمام ارشدم در این رشته می باشم ، باید با انگاره های موجود و ظرفیت کشور و استان به فهم یک نظریه درست و مشترک برای رسیدن به مقصدی که در قالب قانون اساسی تدوین شده کمک کنیم .

اما چنین فضایی امروز در شهرمان دیده نمی شود ، شهری که من و شما و همه نخبگان آن باور دارند ، عقب مانده است و آنچنان که شایسته باشد ، از حق توسعه و پیشرفت برخوردار نبوده است ، بنظر من برخی کوته نظری ها و اشتغال به خواسته ها و مشکلات ضروری هر کدام از ماها باعث شده فرصت دور اندیشی را از دست بدهیم و گاها با اصرار در کسب شهرت ، ثروت و بی توجهی های مکرر ، آنچه را که داشته ایم را نیز از دست بدهیم و وضعیت این روزهای ما شاید مبین همین نکته باشد .

تجربه نشان داده افرادی با دنبال کردن خواسته های خود و اصرار بر آن و بی اعتنایی به پیامدهای احتمالی اعمالشان نارضایتی های داخلی ، آشفتگی های شهری و آشوب هایی را موجب می شوند مثل حادثه ای که من و شما بر آن وحدت نظر داریم ؛ کاری که برخی اعضای شورای شهر با شهردار سابق کردند .

اما جناب دکتر ! بیا باور کنیم که زمانه عوض شده و آب رفته به جوی باز نمی گردد ، من هم با شما هم عقیده ام که شهردار سابق در ایجاد تحولات در شهر موفق بوده ، باور دارم در ایامی که برخی مدیران به بهانه تحریم و نداشتن پول از زیر اجرای پروژه ها شانه خالی می کردند ، حسین صادقلو توانست پروژه های ماندگار و مهمی را به پایان برساند و اعتماد مردم به نظام را حفظ کند اما امروز شرایط عوض شده و بازیگران عرصه مدیریت شهری نیز تغییر کرده اند ، بهتر نیست که از خواسته های شخصی و علایق درونی خودمان گذشت کنیم و بیشتر به مردم و شهرمان فکر کنیم .

همانطور که هابز در کتاب معروف لویاتان می نویسد : بشریت به حکم غریزه به ذره بین هایی مسلح است (منظور غرض ها و خودخواهی هاست ) که با آنها از هر فداکاری کوچکی نارضایتی بزرگ ایجاد می کند . اما به ذره بین هایی ( یعنی علم اخلاقی و مدن ) که با آنها در یابد که مشکلات بشریت بدون آن فداکاری ها از میان برداشته نمی شوند مسلح نیست .

جنابعالی تا بحال طرح ها و برنامه های خوبی برای توسعه و پیشرفت شهر داشته اید ، بهتر نیست در چارچوب بازیگران فعلی مدیریت شهری و ایجاد حس همدلی در فضای مجازی به دنبال طرح فرصت های جدید باشیم ، باور کنید شهردار فعلی نیز در صورت حمایت جدی و کارشناسی من و شما و سایر دلسوزان شهر گرگان ، پتانسیل ایجاد تحولات بنیادین را در سطح شهر گرگان دارد ، بماند که باید شرایط سخت سیاسی روز کشور ، تحریم ها و بدعهدی آمریکا در برجام را نیز با مساعی یکدیگر بگذرانیم .

خواسته حقیر از شما به عنوان یک دوست دغدغه مند نظام و انقلاب اسلامی اینست در آستانه چهل سالگی انقلاب و زمانی که در جنگ عظیم رسانه ای نابرابر هستیم ، اصلاح را چاشنی رفتارهای مجازی خود قرار دهیم ، بپذیریم اصلاح یک جامعه توسط نخبگانی است که از بیرون به مجموعه نگاه می کنند و این وظیفه من و شماست که در قامت رسانه به عنوان رکن چهارم دمکراسی به مراقبت و اصلاح رفتار مدیران بدور از حب و بغض های شخصی و علایق درونی مبادرت ورزیم .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.